remmen in bocht

Als het echt noodzakeljk is kan je bij droog weer best hard remmen in een bocht. Ik gebruik in dat geval de achterrem er (iets) bij, dan blijft de motor mooi de bocht in sturen. Gebruik je alleen de voorrem dan zal de motor zich op gaan richten en de bocht uit gaan sturen :X
 
Als het echt noodzakeljk is kan je bij droog weer best hard remmen in een bocht. Ik gebruik in dat geval de achterrem er (iets) bij, dan blijft de motor mooi de bocht in sturen. Gebruik je alleen de voorrem dan zal de motor zich op gaan richten en de bocht uit gaan sturen :X
Vandaar ook het naar beneden duwen van je motor ;)
 
Als je moet remmen in een bocht, dan heb je VANTEVOREN wat fout gedaan :z

Maar DAT ga ik nu even niet uitleggen ;) Denk daar ZELF maar eens over na :X

Heeft iets met kijken, positie op de weg en met snelheid te maken O-)
 
Als je moet remmen in een bocht, dan heb je VANTEVOREN wat fout gedaan :z

Maar DAT ga ik nu even niet uitleggen ;) Denk daar ZELF maar eens over na :X

Heeft iets met kijken, positie op de weg en met snelheid te maken O-)
Absoluut waar maar ja, als je dat dan allemaal verkeerd gedaan hebt en je moet remmen is het wel fijn om te weten hoe :P

En je kan mij niet vertellen dat jij altijd pas gas gegeven hebt op het moment dat je alles en iedereen kon zien en inschatten ;)
 
Maar als je flink in de ankers moet wil je liever met je voorrem remmen...
Tuurlijk. Ik schat dat ik de achterrem maar voor ± 5% gebruik. Probeer het maar eens (voorzichtig hè). Je zult versteld staan wat een gemak je dan nog de bocht doorkomt.

Bij toeren rem ik trouwens lekker lui alleen met mijn voorrem :)
 
Absoluut waar maar ja, als je dat dan allemaal verkeerd gedaan hebt en je moet remmen is het wel fijn om te weten hoe :P

En je kan mij niet vertellen dat jij altijd pas gas gegeven hebt op het moment dat je alles en iedereen kon zien en inschatten ;)

[4 man in Opel Kadett 1970 modus] Eeeech wel!! :P :P

Remmen in bocht is ECHT laatste redmiddel......nog even afgezien van hellingshoek die je hebt en de ondergrond waarop je rijdt.....

Doe maar mee aan de trekking van Sig z';n Gixxer. Voor 25 euri maak je kans op z'n motor en op 3 VRO trainingen. DAAR laat ik het je ZELF doen !!! *D

Noodstop met uitwijk in een bocht :} :} Je gaat het zelfs LEUK vinden O-)

zonder brokken en zonder een centje pijn
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan