remmen in de bocht

wizl

Die hard MF'er
29 okt 2002
458
0
boxmeer
Op veel foto's (o.a. van GP-rijders) zie ik dat ze zelfs als ze met de knie aan het asfalt de bocht doorkomen nog met 1 of 2 vingers de remhandle vasthebben. Remmen ze nou ook nog als ze zo plat door de bocht komen zeilen? En hoe doen jullie dat. Als ik in een beetje bocht mijn voorrem aanraak, dan zet mijnheer de motor zich nl. meteen rechtop :P
 
motor zet zich idd rechtop, gewoon zelf tegenduwen, houdt hij zijn lijn aan en rem je dus af in de bocht.

O ja, ik gebruik het nauwelijks en echt hard remmen heb ik ook nog niet gedaan in de bocht. Wel net genoeg snelheid eruit gehaald om niet off-road te gaan.. :X
 
Wat wel fijn is als je te hard een bocht ingaat, is om even je achterrem erbij te pakken. Dan blijf je wel mooi je lijn volgen. (Rem natuurlijk niet helemaal instampen, maar lichtjes aanraken).
 
Het is al geroepen: flink duwen!
En die twee vingers op de rem hebben houdt niet in dat ze ook daadwerkelijk remmen.
 
Kan het ook niet te maken hebben met type voorband en hellingshoek balhoofd ofzo?
Met mijn vorige motor (t-Cat incl BT 010 banden) ging die idd naar buiten (zonder tegen duwen) terwijl ik met mijn huidge motor kan remmen met voorrem zonder tegen te duwen :? (Z 1000 met BT 19 of 12 voor)
 
Wordt ook wel gebruikt voor het uitwijken in bochten. Rem licht inknijpen en motor wil rechtop waardoor je bocht dus ruimer wordt, rem weer los en de motor gaat terug naar je oude lijn.

Geen VRO maar TOMS ;)
 
ja, ze remmen vrij hard de bocht in, vaak tot aan de apex, om vervolgens weer op het gas te gaan. Die gasten zitten met hun knie aan de grond nog vrolijk te remmen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan