Remmen lopen aan

Roffelaar

Die hard MF'er
27 apr 2015
253
87
Dronten
Bij een KTM Duke heb ik dat ik een tijdje geen problemen heb met remmen. Remt goed, remmen lopen niet aan.

Maar af en toe heb ik dat mijn remhendel ineens veel strakker staat (alsof je de afstand van de remhendel naar het handvat groter afstelt) en de hendel is dan kneiterhard en zit totaal geen speling in.

Het voorwiel staat dan muurvast en pas na een aantal minuten kan je de motor weer rollen. Dag erna lijkt het probleem weer verdwenen te zijn om het de volgende keer weer te doen.

Soms rijd ik 60km zonder het te merken en dan ineens uit het niets heb ik het weer.

Remblokken zijn nieuw, zuigers losgeweest en schoongemaakt en opnieuw ingevet met speciale remzuigervet en remvloeistof nieuw (dot 4)... dit was wel voordat het probleem kwam. Ik heb hierna zon 400km gereden voordat het probleem ineens kwam.

Iemand ideeen?
 
Ahh duidelijk, wellicht heb je gelijk. Dat is inderdaad een kleine marge totdat de plunjer voorbij dat gat gaat.
Ik ga morgen eens die nok wat bijvijlen en zal hier het resultaat posten.

En ja dat was mijn grootste vraagteken, waarom dat nu wel het probleem is, maar goed we gaan het zien morgen.

Bedankt voor alle moeite! :)

Je kunt ook als je het probleem hebt de remhandle eraf schroeven. Dat is vlug gedaan en als dan de rem meteen los komt is het bovenstaand probleem.
Als dan je rem niet los komt is het vuil
 
En dan lees je dit topic door met in je achterhoofd de gedachte dat jij het winnende antwoord gaat leveren in de vorm van de remvloeistof die erin geknikkerd is i.p.v. de speciale olie die KTM tegenwoordig voorschrijft en dat het rubber in de rempomp misschien aangevreten/gezwollen is. Wordt dat idee in de laatste post om zeep geholpen.

Gefeliciteerd dan maar....
 
En dan lees je dit topic door met in je achterhoofd de gedachte dat jij het winnende antwoord gaat leveren in de vorm van de remvloeistof die erin geknikkerd is i.p.v. de speciale olie die KTM tegenwoordig voorschrijft en dat het rubber in de rempomp misschien aangevreten/gezwollen is. Wordt dat idee in de laatste post om zeep geholpen.

Gefeliciteerd dan maar....

Dan nog is dat de koppeling, en niet de rem;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan