Remmen met motor/koppeling

@Plattelandsrijder Helemaal goed, mooie stijl... :t

Bekijk het filmpje -wat mij overigens kippevel bezorgt- van Alain Prost eens.

Dit is een uitstekend voorbeeld van hoe je zonder de koppeling te belasten terugschakelt. Bij de toenmalige formule 1 auto's was remmen op de koppeling uit den boze omdet de rembalans daat niet op ingesteld is, je hoort Prost ook tussengas geven naar een toerental dat overeenkomt met waar de motor aan de weg gekoppeld zit en das best aan het eind van de toerenteller. de coureurs moesten alles nog zelf doen dmv side flippen en H-vorm schakelen



:N


side flippen ? zijn er pas gekomen met de sequentiele versnellingsbakken en daarbij moet je net zoals bij moto's iedere versneling afgaan. Prost hoor je hier iedere keer maar 1 keer terug schakelen

ik weet niet wat jij hoort, maar ik hoor enkel het toerental omhoog schieten nadat hij een/meerdere versnelling(en) terug schakelt en de koppeling laat opkomen.

no way in hell dat ze in de F1 "rembalans die daar niet op ingesteld is" (wat ik op zich al zever vind) zouden verkiezen boven met 2 voeten 3 pedalen te moeten bedienen ... die invloed op het remmen is nog veel groter.

 
Jan, je zit er naast... Ik mag dan doof zijn maar hoor wel duidelijk dat de motor op toeren gejaagd word wat ook geheel de stijl van Prost was, side flippen wordt zowel met sequentieel als met H-vorm Dock-Boxen gedaan en coureurs zijn er niet vies van om met synched H-Bakken te flippen om te matchen...
Van rembalans bij een auto weet je dus geen bal, ga je eerst maar inlezen over Prost.
Wij moesten rembalans als die niet onder het rijden bij was te stellen op 93/7 afstellen, omdat de motor er max 80/20 van kon maken waar weer dankbaar gebruik van gemaakt werd, als je in zo'n remactie de koppeling gewoon loslaat sta je achterstevoren en het is in de autorace gebruikelijk dat iedereen dezelfde kant op rijdt
 
Laatst bewerkt:
Wat Alain Prost doet, rev matchen(toerentallen goed gelijk houden) is om de bak het minst te belasting. De tandwielen die ingrijpen zijn het belangrijkste in dit samenspel. Zo kun je hiermee je achterwiel blokkeren als dit niet lekker matched.
:^ dat dus

Waarom kan ik ineens niet meer editen?
 
ik weet niet wat jij hoort, maar ik hoor enkel het toerental omhoog schieten nadat hij een/meerdere versnelling(en) terug schakelt en de koppeling laat opkomen.
Het toerental gaat omhoog door het tussengas, niet door de koppeling. Je remt dus wel op de motor maar niet op de koppeling.
 
Terug
Bovenaan Onderaan