@Plattelandsrijder Helemaal goed, mooie stijl...
Bekijk het filmpje -wat mij overigens kippevel bezorgt- van Alain Prost eens.
Dit is een uitstekend voorbeeld van hoe je zonder de koppeling te belasten terugschakelt. Bij de toenmalige formule 1 auto's was remmen op de koppeling uit den boze omdet de rembalans daat niet op ingesteld is, je hoort Prost ook tussengas geven naar een toerental dat overeenkomt met waar de motor aan de weg gekoppeld zit en das best aan het eind van de toerenteller. de coureurs moesten alles nog zelf doen dmv side flippen en H-vorm schakelen
side flippen ? zijn er pas gekomen met de sequentiele versnellingsbakken en daarbij moet je net zoals bij moto's iedere versneling afgaan. Prost hoor je hier iedere keer maar 1 keer terug schakelen
ik weet niet wat jij hoort, maar ik hoor enkel het toerental omhoog schieten nadat hij een/meerdere versnelling(en) terug schakelt en de koppeling laat opkomen.
no way in hell dat ze in de F1 "rembalans die daar niet op ingesteld is" (wat ik op zich al zever vind) zouden verkiezen boven met 2 voeten 3 pedalen te moeten bedienen ... die invloed op het remmen is nog veel groter.