Remmen RF 900

william45

MF'er
26 feb 2009
35
0
Lienden
Remmen van RF 900.

Waar ik hier in deze topic weinig van leest is de werking van de remmen van de RF 900, ik vind namelijk dat die van mijn RF niet zo erg goed rem. Ik kan dat vergelijken met een andere motor die ik heb ( K1200RS ) want die rem echt.
Ik ben er al eens mee bij de garage geweest ( Jan van Someren) maar daar zeggen ze dat hij voor een RF goed rem. Nu heb ik er het weekend weer eens mee gereden, en het was weer het eerste wat me opviel..,,,haast niet stil te krijgen. Zijn er hier mensen die dat ook zo ondervinden , en zo ja , wat hebben jullie er aan veranderd. Mijn RF900 is van 1994, en ik heb in 1997 stalen remleidingen gemonteerd, en dat bracht wel wat verbetering, maar nog niet wat je van een motor met 130 pk mag verwachten denk ik.

Ik hoor graag wat jullie ervaring met deze is.

Groet William


Ik ga toch proberen dit ( probleem) voor mij dan op te lossen. Afgelopen weekend heb ik op Ebay een Brembo radiaal rempomp gekocht en die wil ik nu op mijn 900 zetten.
Heb van de midddag alwel ff gekeken, maar ik denk dat de stalen rem leiding zoals die nu op de standaard pomp zit, te kort is en ook een 45 gr og 90 gr bocht moet hebben.
En dat is nu weer de volgende uitdaging om die te vinden.
Weet iemand hier een adres waar ik remleiding op maat kan laten maken?. Liefst een beetje in het midden van ons land omdat ik in de Betuwe woont.

Groet William
 
weet zelf dat HEL stalen remleidingen gewoon op maat besteld kunnen worden, als jij precies weet op de cm welke lengtes en welke banjo's je nodig hebt...
 
Probeer eens andere remblokken(daar kun je veel winst halen :Y ),ik heb goede ervaringen met ferodo sinter road in combinatie met nissin 4 zuiger klauwen en 310 mm schijven(gsxr 750 1990)
 
Terug
Bovenaan Onderaan