Van m'n cbr600f uit 2000 heb ik het probleem dat cups van de remklauw niet volledig teruggaan met als resultaat dat het voorwiel enigzins zwaar blijft lopen.
Wat ik al gedaan heb:
1. andere set (tweedehands) remklauwen gemonteerd (geen verschil)
2. vervolgens de set remklauwen gereviseerd (nieuwe rubbers, goed schoongemaakt in de groeven, cups goed schoongemaakt, cups en rubberen ringen voorzien van remvet). Dit gaf wel een verbetering maar nog niet optimaal
3. andere hoofdremcilinder (tweedehands maar in veel betere staat dan de vorige). Dit gaf ook verbetering maar nog blijft het aanslepen
Ondanks bovenstaande 3 pogingen blijft het voorwiel wat stroef lopen. Als ik de motor enkele dagen met rust laat, dan zijn de cups kennelijk wel goed teruggekomen, want dan kan ik het wiel netjes ronddraaien zonder teveel weerstand.
Nu bedacht ik mij. De stalen remleidingen zijn ook al +10 jaar oud en de motor heeft +- 4 jaar stil gestaan. Kan het zijn dat de remleidingen roet in het eten gooit?
Wat ik al gedaan heb:
1. andere set (tweedehands) remklauwen gemonteerd (geen verschil)
2. vervolgens de set remklauwen gereviseerd (nieuwe rubbers, goed schoongemaakt in de groeven, cups goed schoongemaakt, cups en rubberen ringen voorzien van remvet). Dit gaf wel een verbetering maar nog niet optimaal
3. andere hoofdremcilinder (tweedehands maar in veel betere staat dan de vorige). Dit gaf ook verbetering maar nog blijft het aanslepen
Ondanks bovenstaande 3 pogingen blijft het voorwiel wat stroef lopen. Als ik de motor enkele dagen met rust laat, dan zijn de cups kennelijk wel goed teruggekomen, want dan kan ik het wiel netjes ronddraaien zonder teveel weerstand.
Nu bedacht ik mij. De stalen remleidingen zijn ook al +10 jaar oud en de motor heeft +- 4 jaar stil gestaan. Kan het zijn dat de remleidingen roet in het eten gooit?