remmen speed triple

r5alpine

Rookie
2 jul 2011
21
8
emmen
hallo ik heb een speed triple bj 2002 en vind de voorrem niet fijn wat ik ook doe hij blijf sponsig aanvoelen

bvd Ron
 
Remleiding van li naar re remklauw loopt over het spatbord. Daar zit je lucht en je sponzig gevoel in.
Li klauw demonteren en hoog houden met ontluchten.
Tevens met ontluchten je stuur naar li draaien dat het ontlucht/toevoergaatje in de rempomp
op het hoogste punt staat.
Dat het een kwaal is, is bullshit. Race al jaren met de klauwen. Nooit problemen gehad.
Ik rij wel met twee leidingen naar de pomp, dus ontluchten is geen kwestie.
Als je er zeker van bent dat de zuigers gangbaar zijn moet het goed komen, anders klauwen reviseren. Koop dan de hele set incl de zuigers, die is naar verhouding het voordeligst.


Ik wilde al gaan vragen hoe oud de motor is ivm de waatschijnlijk rubberen remleidingen. Maar het drukprobleem fluctueerd dus begrijp ik.
Hierboven is het antwoord gegeven om het op te lossen.
Of op de juiste manier ontluchten, of de originele set leidingen vervangen voor een HEL set die bestaat uit twee lange leidingen vanaf het stuur, direct naar iedere klauw.
 
Ik wilde al gaan vragen hoe oud de motor is ivm de waatschijnlijk rubberen remleidingen. Maar het drukprobleem fluctueerd dus begrijp ik.
Hierboven is het antwoord gegeven om het op te lossen.
Of op de juiste manier ontluchten, of de originele set leidingen vervangen voor een HEL set die bestaat uit twee lange leidingen vanaf het stuur, direct naar iedere klauw.
Newsflash voor de Triumph no no's hier: de 509/595 en 955 Speed/Daytona worden af fabriek met stahlflex geleverd ;)
 
Ik heb het idee dat er af fabriek een erg kleine rempomp op zit.
Als ik het goed heb een 14 mm pomp en daardoor heb je een lange slag.
( was ook zomet de 04, 05 kawa zx10r)
kheb ooit een daytona 595 voorzien van een 16 mm en dat voelde stukken beter.
( wel iets meer kracht nodig maar een veel beter drukpunt. )
 
Dit is een bekend probleem, er zit bijna altijd wel een beetje lucht in de slang die over het voorspatbord loopt.

En eigenlijk heeft hij een te kleine rempomp, ik heb de rempomp op mijn speed triple gewisseld naar een nissin 5/8.

21o9061.jpg


Je kan ook het kleine remslangetje vervangen door nog een lange remslang (dezelfde als de hoofdremslang)
 
remklauwen los gehaald zuigers behandeld met teflonspray alles weer gemonteerd en het werkt weer
een heel stuk beter als wat het was het probleem heb ik al vanaf het moment dat ik hem kocht bij de dealer zijden ze dat het zo goed was
de remmen van mijn vorige waren heel wat beter
we zullen zien hoe het verder gaat voor nu werkt het naar behoren

allen dank voor het mee denken
 
remklauwen los gehaald zuigers behandeld met teflonspray alles weer gemonteerd en het werkt weer
een heel stuk beter als wat het was het probleem heb ik al vanaf het moment dat ik hem kocht bij de dealer zijden ze dat het zo goed was
de remmen van mijn vorige waren heel wat beter
we zullen zien hoe het verder gaat voor nu werkt het naar behoren

dank voor het mee denken
Nu blijkt alsnog dat de remmen niet gangbaar zijn.....
Je bent dus leek, stelt je eigen diagnose, en roept vervolgens dat de
aangedragen evt oplossingen het niet zijn...
Of, je hebt er zelf nooit naar gekeken en alleen de mening van de dealer verkondigt...jammer

Vervolgens spuit je er maar iets tussen wat vervuiling in de hand werkt, en komt je probleem binnenkort nog harder terug.

Gewoon goed onderhoud (laten)plegen, en je krijgt er fijne remmen voor terug.
Dan voldoet de Oem rempomp en is de volgende stap een voorvering upgrade :]
 
Twee verschillende klauwen, 1050 en 955.

Maar volgens TS, en hij is de kenner, zit er geen lucht in en is alles gangbaar. Tja, dan weet ik het ook niet meer.
Ik zou er gewoon alles voor de zekerheid nieuw op schroeven, better be safe than sorry :)

de 1050 uit 2005 had hetzelfde probleem, niet gecoate zuigers. Vanaf bouwjaar 2006 zijn de tangen pas met gecoate zuigers uitgeleverd.
 
remklauwen los gehaald zuigers behandeld met teflonspray alles weer gemonteerd en het werkt weer
een heel stuk beter als wat het was het probleem heb ik al vanaf het moment dat ik hem kocht bij de dealer zijden ze dat het zo goed was
de remmen van mijn vorige waren heel wat beter
we zullen zien hoe het verder gaat voor nu werkt het naar behoren

allen dank voor het mee denken


dus als ik het goed begrijp dan imiteer je met die teflonspray de coatinglaag,
en dat voelt gelijk beter aan zeg je.
zou je dan niet gewoon investeren in een paar gecoate remzuigers?
dat lijkt me een betere oplossing als iets uit een spuitbus dat misschien je rubbers aantast.
 
Terug
Bovenaan Onderaan