remmen stoplicht geel

Heb je nu ook je hand opgestoken dat je het remmen niet ging redden en maar door ging rijden? of steek je dan een voet uit? :+
Ik zelf geef de voorkeur om dit te doen en des te meer dit gaat doen, overneemt en omarmt als de enige juiste manier van signaleren des te gauwer we onder automobilisten een “awareness“ van ons krijgt.

1633681310553.jpeg
 
:NZeer afkeurenswaardig. Je reed dus deels door rood en heb je bewust een gevaarlijke situatie veroorzaakt.
Er hadden KINDEREN kunnen oversteken hè!!!

Stoppen, stoppen stoppen.

want stel je voor dat er KINDEREN oversteken.

Nou dan heb je mij nooit zien remmen, zo kunnen kinderen bij mij altijd veilig oversteken

Pure stemmingmakerij. Jullie kunnen gewoon niet remmen.
kinderhaters!

Rood? Heb ik daarover gerapt? Toen ik voorbij ging was het nog steeds geel. Ik ben jammer genoeg niet gestopt om te kijken Wanneer het rood is geworden, daar heb ik toch maar niet voor gekozen. Wel grappig dat je woorden in mijn mond legt....
 
Rood? Heb ik daarover gerapt? Toen ik voorbij ging was het nog steeds geel. Ik ben jammer genoeg niet gestopt om te kijken Wanneer het rood is geworden, daar heb ik toch maar niet voor gekozen. Wel grappig dat je woorden in mijn mond legt....
Alsje bekent dat je door oranje doet rijden dan zal de waarheid wel rood zijn want iedereen zwakt zen misdaden af hoor.
 
Rood? Heb ik daarover gerapt? Toen ik voorbij ging was het nog steeds geel. Ik ben jammer genoeg niet gestopt om te kijken Wanneer het rood is geworden, daar heb ik toch maar niet voor gekozen. Wel grappig dat je woorden in mijn mond legt....
Het “ toen ik…nog steeds geel” impliceert dat het dus aannemelijk is dat hij mogelijk op rood ging. En hoe kun je weten of hij nog op oranje stond? Je was er voorbij! Het is on-mo-gelijk te weten of het nog oranje was op het moment dat je eraan voorbij rijd. Ten eerste heb jij die kijkhoek niet kunnen maken ten tweede hoor je voor je te kijken als je toch al het risico neemt om als een dolle door rood te rijden want er kon zomaar een vrouw met kinderwagen de weg oplopen..


brrrr, zullen geven motorrijders een slechte naam. :X
 
X------ 30 meter ------ licht
Nu gaat ie op geel, ik denk na: zou ik stoppen....22 m/s....kan ik dan uberhaupt nog wel veilig stoppen dan?
ik denk het niet.

En bovenstaande zou motor rijders in het algemeen een slechte naam geven???????? ik heb geen idee waarover je praat.
 
je moet gewoon altijd stoppen voor geel , tenzij het echt niet kan , maar met 35 meter moet je gewoon stoppen , en als je aan het plakken bent achter een auto dan moet je opnieuw rijles gaan nemen , en met 80m op een stoplicht af ?

Op een 80 weg houd ik 80 vast bij een stoplicht wat op groen staat.
Dan is de tijd van oranje ook langer dus in verhouding net zoveel tijd om hem stil te zetten.
 
X------ 30 meter ------ licht
Nu gaat ie op geel, ik denk na: zou ik stoppen....22 m/s....kan ik dan uberhaupt nog wel veilig stoppen dan?
ik denk het niet.

En bovenstaande zou motor rijders in het algemeen een slechte naam geven???????? ik heb geen idee waarover je praat.

&

Alsje bekent dat je door oranje doet rijden dan zal de waarheid wel rood zijn want iedereen zwakt zen misdaden af hoor.

= 🤕🚑
 
X------ 30 meter ------ licht
Nu gaat ie op geel, ik denk na: zou ik stoppen....22 m/s....kan ik dan uberhaupt nog wel veilig stoppen dan?
ik denk het niet.

Hoeft toch ook niet?

Zoals eerder gezegd, op een 80-weg heb je vijf seconden geeltijd.

Je rijdt 80 km/u dus 22,2 meter per seconde. Met jouw 30 of 35 meter ben je dus ruim binnen die tijd over de stopstreep, laat staan de kruising.

Geen paniek. Nu bier.
 
Ik hou de ' 2 pijlen regel' aan.. Als het licht op oranje gaat en er zijn nog 2 pijlen voor mij, dan stoppen en anders gassen.
Dit heb ik ook geleerd.

Zodra je in het gebied van de laatste 2 pijlen zit (met de normaal geldende snelheid daar) en hij gaat op oranje, moet je het kunnen halen zonder te accelereren. 2 pijlen of meer in zicht = genoeg ruimte om veilig te stoppen.

Als het goed is staan de pijlen op een 80 weg dus ook verder uit elkaar dan op een 50 weg (nooit gecheckt eigenlijk).
 
We hebben op het werk zo'n chauffeur...

Oh, het licht staat op groen? Nou, ik ga alvast maar remmen, wie weet springt hij straks op oranje en dan op rood. Als je lang genoeg wacht doet hij dat natuurlijk vanzelf, waardoor dat soort idioot gedrag nog bevestigd wordt ook.|(


Het is toch gewoon simpel, kun je veilig tot stilstand komen (rekening houdend met je snelheid, de af te leggen afstand, je remkracht, reactietijd, bumperklevers, overstekende kinderen) rem je, zo niet, (snelheid te hoog, afstand te kort, remkracht te klein, reactietijd te lang, bumperklevers te klevend, kinderen die dreigen over te steken) rijd je gewoon door en is er niks aan de hand.



Denk aan mijn snelheid, minder uw kinderen.:]
 
Ok ik ga het proberen uit te leggen.
Verkeerslichten zijn grotendeels te voorspellen. Maar tijdens de rijlessen leg ik het mijn kandidaten als volgt uit. Binnen en buiten de bebouwde kom liggen de pijlen dichter of verder uit elkaar ivm de snelheid, meters per seconde. Doormiddel van de volgende tekening probeer ik het inzichtelijk te maken.
uh , dat was al 3 keer gezegd of zo hoor
 
Ok ik ga het proberen uit te leggen.
Verkeerslichten zijn grotendeels te voorspellen. Maar tijdens de rijlessen leg ik het mijn kandidaten als volgt uit. Binnen en buiten de bebouwde kom liggen de pijlen dichter of verder uit elkaar ivm de snelheid, meters per seconde. Doormiddel van de volgende tekening probeer ik het inzichtelijk te maken.


Hoe kun je nu een noodstop doen en doorrijden tegelijk?
 
Terug
Bovenaan Onderaan