remmen te veel aan / uit op FZR1000

pjp

MF veteraan
21 jun 2005
1.042
0
hoi,

de remmen op mijn fzr 1000 zijn mij een beetje te veel aan / uit. Het aangrijppunt komt heel snel (hendel nog maar een klein stukje in getrokken)en vrij abrupt. Het is daardoor moeilijk om aan te leggen en door te remmen.Of om met 2 vingers te remmen Hij remt wel als een dolle.
Kan ik iets doen waardoor de remmen minder aan / uit worden? Het verstellen van de hendel lost niets op.

dank voor jullie hulp
 
Hier ben ik nu al jaren naar op zoek met mijn ZX-10R. :} ;)

Maar misschien voel je niet dat hij remt, teveel olie in de voorvork, verkeerde veren..

Zit er wel de goede koppelingspomp op?
De diameter moet bij het aantal zuigers passen.
Moderne radiale pompen willen ook wel eens ongevoelig over komen.

Wat is de staat van onderhoud en eventuele modificaties?

Meer info. :Y
 
Laatst bewerkt:
Heeft waarschijnlijk steelflex remleidingen?
Dan de originele rubberen remleidingen monteren
Grotere diameter hoofdremcilinder monteren helpt waarschijnlijk wel.
Of gewoon ermee leren rijden
fingerspitzen gevoel kweken zeg maar
 
@Worldbeater: ik voel wel dat hij remt, het stukje tussen aanleggen en doorremmen is heelerg kort (leg ik zo een beetje begrijpelijk uit?) Wat betreft de voorvork, die vind ik iets te veel duiken dus dat wordt een ritje Tiel.
Staat van onderhoud is erg goed, fiets is in showroom staat (bijna dan :) )
Is ook geheel origineel.
@(who is your) Daddy: originele rubberen leidingen zitten erop en ik denk dat je laatste advies voor nu het beste is ;)
 
Ik heb mijn rempomp vervangen voor een brembo goldline 16mm pomp van een ducati. Remt heerlijk en superveel gevoel. Gaat overigens over een fzr600 maar dan met een fzr1000 usd voorvork en remmen.
 
juist kleiner, zodat er meer hendelbeweging nodig is om eenzelfde hoeveelheid vloeistof te verpompen.
Met een kleinere pomp verplaats je minder vloeistof maar bouw je bij dezelfde knijpkracht meer remkracht op dus ja je slag wordt wat groter maar dan gaat hij nog giftiger remmen.
Neem je een grotere diameter dan verplaats je meer vloeistof en wordt je slag kleiner maar je moet dan wel een stuk harder knijpen om dezelfde remkracht te halen en daar ging het hier toch om?

Tis gewoon maar simpele natuurkunde hoor geen rocket science _O- 8-)
 
Met een kleinere pomp verplaats je minder vloeistof maar bouw je bij dezelfde knijpkracht meer remkracht op dus ja je slag wordt wat groter maar dan gaat hij nog giftiger remmen.
Neem je een grotere diameter dan verplaats je meer vloeistof en wordt je slag kleiner maar je moet dan wel een stuk harder knijpen om dezelfde remkracht te halen en daar ging het hier toch om?

Tis gewoon maar simpele natuurkunde hoor geen rocket science _O- 8-)

mijn rocket science zegt : hoe meer hendelbeweging, hoe fijner te doseren :Y
 
Tis trouwens wel grappig want meestal is de klacht andersom dat een motor niet hard genoeg remt.
Dit is dus niet het probleem. Hij remt wel (als een dolle zelfs) maar het gaat hier om de doseerbaarheid. Dat is wel te doen meer is nu moeilijk omdat het aangrijppunt en doorrempunt erg dicht bij elkaar liggen. JanBros heeft mijn vraag goed begrepen.
 
Je hebt het dus niet gecontroleerd begrijp ik.

Wat ik wil zeggen, als er 1 vastzit dan komen de rest van de zuigers er sneller uit.

Schnappie?
Dit dus.

Hetzelfde 'probleem' had ik met mijn TRX.
2 van de 4 remzuigers kwamen makkelijker naar voren dan de rest en dat resulteerde in een felle rem.
Flink doorremmen kostte dan ook iets meer overtuiging, wat overigens verder wel prima ging.

Schoonmaken (evt. reviseren) is de oplossing.
 
Dit dus.

Hetzelfde 'probleem' had ik met mijn TRX.
2 van de 4 remzuigers kwamen makkelijker naar voren dan de rest en dat resulteerde in een felle rem.
Flink doorremmen kostte dan ook iets meer overtuiging, wat overigens verder wel prima ging.

Schoonmaken (evt. reviseren) is de oplossing.


dat denk ik dus ook.. :Y
En als dit het niet blijkt te zijn zou ik het heel simpel houden en voor wat hardere of/en goedkopere remblokken gaan.
 
Dit dus.

Hetzelfde 'probleem' had ik met mijn TRX.
2 van de 4 remzuigers kwamen makkelijker naar voren dan de rest en dat resulteerde in een felle rem.
Flink doorremmen kostte dan ook iets meer overtuiging, wat overigens verder wel prima ging.

Schoonmaken (evt. reviseren) is de oplossing.
ik ga het bekijken, thx
 
Terug
Bovenaan Onderaan