Remmen vast door warmte???

Sleeve

MF'er
24 mrt 2006
141
0
Nijmegen
Vandaag was ik met de motor aan het rijden. Toen ik bijna thuis was kreeg ik ineens moeite met wegrijden bij het stoplicht. Tot twee keer toe liet ik de motor bijna afslaan, het leek wel alsof de motor gewoon niet van z'n plaats kwam. Nu heb ik weleens zo'n dag dat ik ineens niet 'netjes' kan schakelen, maar dit was wel heel erg.
Toen ik thuis kwam wilde ik de motor achterom rijden. Ik moet de motor dan ongeveer 20 meter door een heel smal paadje duwen. Normaal gesproken is dit geen probleem, maar nu was er geen beweging meer in de motor te krijgen... Heel langzaam heb ik 'm die 20 meter kunnen duwen, maar het was enorm zwaar, alsof het achterwiel niet wilde draaien.
Het lijkt dus wel alsof het wiel niet meer goed draait, maar ik hoor geen rare geluiden ofzo. Ik denk dat dat ook de reden is geweest dat het bijna niet lukte om weg te rijden bij het stoplicht.
Nu hoorde ik van mijn vriend dat hij gisteren gestopt was bij een motorrijder langs de kant van de weg die dus zei dat zijn remmen vast waren gaan zitten door de warmte.
Zou dit ook bij mijn motor het geval kunnen zijn? Ik heb dus schijfrem achter.
Wat kan ik hier verder aan doen?
 
zou maar zo kunnen dat je remzuigers niet goed terug gaan, je remmen lopen altijd wel een beetje aan maar als dat te gek word dan word je schijf zo heet dat ie uitzet en als je zuigers dan niet mooi terug gaan dan remt ie de hele tijd.

niet erg fijn voor je schijf ook, heb het eens zo erg gehad dat ie na 200 mter al vast stond en vervolgens 2 gladde vingertopjes van het voelen hoe heet 'heet' dan wel niet is |(

als dit het geval is bij jou dan zal je je remklauwtje is kunnen reviseren (schoonmaken en nieuwe rubbertjes erin)
 
Een maat van me had het een paar weken geleden. Stond ineens midden op de weg stil met een vastgelopen achterrem. Remblokjes bleken helemaal op te zijn en door de hitte van de wrijving sloeg de boel vast. Kon na afkoeling gelukkig wel verder.
 
zou maar zo kunnen dat je remzuigers niet goed terug gaan, je remmen lopen altijd wel een beetje aan maar als dat te gek word dan word je schijf zo heet dat ie uitzet en als je zuigers dan niet mooi terug gaan dan remt ie de hele tijd.


ff stom van mij misschien, maar waarom slaan je remmen dan niet vast op het circuit? dar worden ze namelijk ook zeikheet.
 
tenzij je zoals een wederzijdse kennis van ief en mij het remhendel te weinig speling geeft }) de remvloeistof (die uitzet door de warmte) kan dan maar 1 kant op en de rem gaat dan dus aanlopen
 
Overmaat aan remvloeistof gaat dan toch door compensaiegaatje terug in reservoir ?

De Kale

tenzij je zoals een wederzijdse kennis van ief en mij het remhendel te weinig speling geeft }) de remvloeistof (die uitzet door de warmte) kan dan maar 1 kant op en de rem gaat dan dus aanlopen
 
en dat heeft dus geen ruk te maken met warmte? O-)

Ik weet nog steeds niet of het iets met de warmte te maken had, maar gisteren draaide het achterwiel wel weer gewoon.....
Morgen ga ik gewoon weer met de motor naar het werk en hopelijk blijft ie het dan gewoon normaal doen.
 
Kijk dus even hoe t zit met de speling van t remhendel (of pedaal in dit geval) en controleer even t peil van de remvloeistof ;)
 
Kan ik zo niet zeggen...
Hoe dan ook, kleine moeite om te controleren en niet de moeite waard om uren over door te zeuren :X
 
Volgens mij niet bij een oude CB...

Ik snap er helemaal niets van wat jullie nu allemaal bedoelen...hahaha..
Voor de zekerheid heb ik toch maar de auto gepakt, ik laat de rem eerst wel nakijken, ik heb namelijk niet veel zin in een rem die ineens op de snelweg ofzo muurvast komt te zitten..
Zodra ik weet wat er aan de hand was laat ik het wel weten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan