Remmen vervangen en nu..

Greeny

Die hard MF'er
5 okt 2005
338
12
Belgie
Ik heb zonet mijn achterschijf en plaatjes laten vervangen en omdat mijn rem bleef haperen is ook het piston vervangen op mijn Tiger 1050. Klaarblijkelijk moest dit omdat hij aangetast was van het zout (Winterrijden). Goed voor meer dan 500€.

Nu blijft deze rem nogsteeds happeren. Heeft iemand enig idee aan wat dit kan gelegen zijn?

Ik verg veel van mijn machine, winterweer en stadsverkeer. Jaarlijks goed voor een 1000-tal euro aan enkel aan onderhoud en doe amper 12000Km per jaar.
Is dit normaal volgens jullie? Is er een goedkoper alternatief?

Ik had al gedacht aan een kleine mono-cylinder te kopen waar ik onderhoud zelf op doe en voor mijn woon-werk verkeer en een zware machiene om te touren int weekend.

Ik stel me de vraag welke kosten er nog zullen zijn vooraleer mijn remmen het weer goed doen.
Iemand?
 
Precies, als zuiger/blokken/schijf vervangen zijn moet het zaakje toch soepel lopen zou je zeggen..

Je idee van twee motoren is eventueel wel een goede, gewoon een grote brommer voor in de stad erbij. Hoeft niet perse eencilinder te zijn, een lichte twin is eventueel ook prima geschikt daarvoor (de keuze wordt dan wat ruimer).
 
Laatst bewerkt:
Als je+ €500 neer moet leggen voor het reviseren van je achterrem en deze werkt nog steeds niet zou ik deze vraag bij je dealer stellen. En het ook door hem laten opknappen natuurlijk, zonder nog meer kosten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan