Remmen vraag. Mijn schijfremmen werken niet goed

DaDragon

MF veteraan
18 jul 2005
2.033
0
Apeldoorn
Hallo,

Ben in het bezit van een Honda Magna VF700 bj'85.
Nu is het probleem dat eigenlijk nooit goed heeft geremd met de voorrem.

Ik heb de blokken vervangen voor nieuwe. Alles is ontlucht en er zit genoeg vloeistof in (precies volgens boekje).

Als je de handle inknijpt dan zie je wel dat de blokjes dicht geknepen gaat worden.

Nu blijft hij slecht remmen. vergeleken met een andere magna kan ik mijn handle ook heel ver inknijpen.

Iemand een idee wat ik nog meer kan doen?
 
-ontvet je schijven eens grondig met brake-cleaner
-doe dan gelijk je blokjes ook maar (want die zijn misschien nu toch vet geworden van je schijven), desnoods wat opschuren met een korrel 80.
Nieuwe blokjes remmen trouwens in het begin voor geen meter hé, moeten letterlijk ingeremd worden.
-ben je zeker dat je goed ontlucht hebt? Daar valt of staat alles mee.

:)
 
-ontvet je schijven eens grondig met brake-cleaner
-doe dan gelijk je blokjes ook maar (want die zijn misschien nu toch vet geworden van je schijven), desnoods wat opschuren met een korrel 80.
Nieuwe blokjes remmen trouwens in het begin voor geen meter hé, moeten letterlijk ingeremd worden.
-ben je zeker dat je goed ontlucht hebt? Daar valt of staat alles mee.

:)


De schijven heb ik ontvet voor de ckrheid voordat ik de blokjes terug erop heb gezet. dus de schijven zijn ontvet. en de blokjes zijn nieuw.

jah want er zat gewoon geen lucht in de leiding.

maar hoe kan het dan zijn dat ik de handle tot aan het handvat in kan knijpen?
want dit kan bij de andere magna ook niet.

dit terwijl er geen lucht in de leiding zit.

 
Er zit dan toch lucht in, of je remleidingen zijn af.

overnieuw ontluchten en/of nieuwe remleidingen monteren is mijn advies. (vergeet na het ontluchten niet even een nachtje je voorrem vast te zetten met een trekbandje)
 
De schijven heb ik ontvet voor de ckrheid voordat ik de blokjes terug erop heb gezet. dus de schijven zijn ontvet. en de blokjes zijn nieuw.

jah want er zat gewoon geen lucht in de leiding.

maar hoe kan het dan zijn dat ik de handle tot aan het handvat in kan knijpen?
want dit kan bij de andere magna ook niet.

dit terwijl er geen lucht in de leiding zit.

Zijn het nog de orginele remleidingen? Deze kunnen zo versleten zijn dat ze zicht 'opblazen' als je in de remhendel knijpt. Deze vervangen en dan kun je meteen staalomvlochten erop zetten. Officeel hoort een remleiding iedere 4 jaar vervangen te worden (alleen doet niemand dat 8-) 0 Staalomvlochten gaan in principe levenslang mee.
 
Zijn het nog de orginele remleidingen? Deze kunnen zo versleten zijn dat ze zicht 'opblazen' als je in de remhendel knijpt. Deze vervangen en dan kun je meteen staalomvlochten erop zetten. Officeel hoort een remleiding iedere 4 jaar vervangen te worden (alleen doet niemand dat 8-) 0 Staalomvlochten gaan in principe levenslang mee.

:^

mijn soes met 7 jaar oude remleidingen kneep ik ook tot aan het handvat
ondanks dat de rest allemaal nieuw was
 
eigenlijk zijn de remleidingen wel oud jah.

Het zou dus goed kunnen dat ze uitzetten.
morgen ga ik even informeren voor nieuwe remleidingen met gevlochten ijzerdraad eromheen.
Eens kijken of het scheelt.

Tnx alvast voor jullie reacties! Super!
 
Ik heb een paar week geleden stalen remleiding op mijn motor gezet, en kan het iedereen aan raden :)
Eerst kon ik ze ook indrukken tot aan het handvat, lekker sponzig, maar nu met die nieuwe leidingen kan ik ze nog een paar mm in knijpen en that's it. Heerlijk stijf :) Wel wennen in het beginnen, maar zeker het investeren waard.
Volgens mij zaten er bij mij ook nog de originele op (1982 :+ )
 
Ik heb een paar week geleden stalen remleiding op mijn motor gezet, en kan het iedereen aan raden :)
Eerst kon ik ze ook indrukken tot aan het handvat, lekker sponzig, maar nu met die nieuwe leidingen kan ik ze nog een paar mm in knijpen en that's it. Heerlijk stijf :) Wel wennen in het beginnen, maar zeker het investeren waard.
Volgens mij zaten er bij mij ook nog de originele op (1982 :+ )

jah bij die van mij ook. denk dat deze ook nog uit 1986 stammen :D
 
remklauw openen, cilinders een goed polijsten, nieuwe seal-kit (afdichtings ringen), terug monteren van het spulletje en goed ontluchten.

Had hetzelfde probleem: nu weer als nieuw!
 
:^
Da's het eerste wat ook bij mij opkwam...
De oplossing is al genoemd: vervang de remleiding door RVS ommantelde teflonleiding, nieuwe vloeistof erin en je kent je remmerij niet meer terug !
Dikke onzin, op de weg merk je amper verschil tussen stalen en rubberen remslangen/leidingen. Circuit is een ander verhaal.
Bij die kerel is er iets kapot, je zal toch eerst moeten kijken wat er kapot is voordat je andere remleidingen gaat steken!
 
ben ik het toch niet mee eens... bij rvs remleidingen vind ik de remkracht veel beter doseerbaar. je hebt het gevoel wanneer je remt... oude olie kan ook problemen geven. remolie heeft de eigenschap water op te nemen. alle olie eruit, uitblazen met perslucht, en dan terug monteren...

greetz
:]
 
Dikke onzin, op de weg merk je amper verschil tussen stalen en rubberen remslangen/leidingen. Circuit is een ander verhaal.
Bij die kerel is er iets kapot, je zal toch eerst moeten kijken wat er kapot is voordat je andere remleidingen gaat steken!
Als je er geen verstand van hebt kan je je er beter niet mee bemoeien, zeker als het remmen betrefd.
Ga houten blokjes tussen je klauwen steken of zo |(
Wat moet er nou kapot zijn aan zijn remsysteem?
Of er zit nog lucht in of zijn remleidingen, of ze zijn versleten en dat zijn al slechte leidingen als ze nieuw zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan