remmen

geit72

MF'er
8 jul 2007
163
0
amsterdam
Ook ik heb verlies van remkracht in mijn voorrem zoals wel meer hier lees ik..hij knijpt pas ergsn op de helft echt goed in..hij lijkt m niet gelijk te pakken.
heb echter onlangs mijn remblokken en remvloeistof vervangen..en dacht dus dat t nu wel allemaal goed zou zitten.. ;( maar nee hoor..
Weet iemand mss wat de oorzaak hiervan zou kunnen zijn?
 
Laatst bewerkt:
Kan verschillende oorzaken hebben, om te beginnen: Wat voor leidingen zitten er op? Als het nog rubberen leidingen zijn, zullen het waarschijnlijk de originelen nog zijn. Hoe oud zijn ze? Ouder dan 5 jaar> vervangen. Bij voorkeur meteen door staalomvlochten leidingen.

Ook een rempomp slijt. Die een keer reviseren kan ook geen kwaad als de motor al wat ouder is.
 
Laat je motor (nu het toch slecht weer is) eens een paar nachten met een elastiek of iets om je remhendel staan in de schuur.

Op die manier blijven je remzuigers in een wat verdere stand staan dan dat ze nu doen.
Opnieuw ontluchten en je rem begint al eerder druk op te bouwen dan eerst.


*helpt niet altijd, maar is het proberen waard.
 
ontluchten wel in volgorde gedaan?
de klauw die het meest ver weg staat t.o.v. remhendel eerst ontluchten en dan zo terugwerken.
daarbij eens kijken naar de remleidingen, droogtescheurtjes te zien>nieuwe staalomvlochten leidingen erop.
 
Heb t ontluchten al laten doen..zat maar 1 luchtbelletje in..maar is nix veranderd..
heb een nachtje elastiekje erom gedaan maar ook geen verschil..moet ik dat elastiekje echt een paar nachten erom laten zitten??
Gebruik m ook voor woon-werk verkeer dus is niet handig als dat nodig is..maar als t geen nut heeft na 1 nachtje kan ik ook zelf wel bedenken dat t mss dan niet genoeg is..
Heb geen idee hoe oud de leidingen zijn maar die zien er goed uit..geen droogtescheurtjes of zo..zijn idd van rubber..
Hoe kan ik erachter komen of t de remklauwen kunnen zijn? Hoe voel/zie/merk je dat?
 
Was het voordat alles vervangen was nog goed?
Dan zou het of lucht kunnen zijn of je schijven zijn niet geheel vlak meer ;je nieuwe blokken moeten inslijten.
 
Laatst bewerkt:
Was het voordat alles vervangen was nog goed?
Dan zou het of lucht kunnen zijn of je schijven zijn niet geheel valk meer ;je nieuwe blokken moeten inslijten.

volgens mij krijg je dan juist een tikkend gevoel in je rem hendel en niet was de ts beschrijft
revicie van de remklauw(en) kost vaak 3 tientjes en kan een hoop gezeur besparen
 
volgens mij krijg je dan juist een tikkend gevoel in je rem hendel en niet was de ts beschrijft
revisie van de remklauw(en) kost vaak 3 tientjes en kan een hoop gezeur besparen

Als je schijfoppervlak niet glad is liggen je blokken niet overal aan.
"Tikken" is bij een slag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan