remmen

Sv Maniac

MF veteraan
1 dec 2003
1.126
21
Ermelo
Facebook
Twitter
Dag mensen. Ik wil mijn sv van een perfect remsysteem voorzien. Ik ben totaal niet bang om te remmen en ik vind remmen belangrijker als acceleratie. Dat doet een twinnetje toch wel.

Nu heb ik een staalomvlochten leidingsetje gekocht van spiegler voor mijn 2 voorremmen. Nu is het zo dat je met gesinterde remblokjes een nog beter remeffect krijgt. Alleen nu rijst bij mij de vraag welk merk is het best voor mijn 2-zuiger tokico's?

grz :]
 
Omdat ik mijn kuipwerk nu aan het aanpakken ben en omdat mijn bike door de vorige eigenaar verkeerd is ingereden heb ik nu een olieverbruik van gemiddeld 1:700. Dus er komt snel een cilinderrevisie aan |( . Dus heb geen geld voor andere klauwen. ik zal het daarmee moeten doen. het is wel 2x tokico voor.
 
dat olieverbruik is niet wegens slecht inrijden, die sv blokken kunnen redelijk wat hebben!
dat olieverbruik komt van teveel wheelies, daar kunnen ze iets minder tegen :(
hou u maar vast aan een nieuwe koppeling ook dan als dat nog niet gebeurd is.
 
waar haal jij die onzin vandaan |( ? via je koppeling kan er nooit geen olie in je benzinecircuit komen. dat is of je zuigerveren of je klepseals. Dit verbruik komt niet door overmaatig wheelie trekken. En dan nog een SV is bestand tegen dat sort dingen dat mag na 35.000 km nog geen olieverbuik geven (wat uberhaubt onmogelijk is). Slijtage van de koppeling komt wel ten gevolge van wheelies
 
waar haal jij die onzin vandaan |( ? via je koppeling kan er nooit geen olie in je benzinecircuit komen. dat is of je zuigerveren of je klepseals. Dit verbruik komt niet door overmaatig wheelie trekken. En dan nog een SV is bestand tegen dat sort dingen dat mag na 35.000 km nog geen olieverbuik geven (wat uberhaubt onmogelijk is). Slijtage van de koppeling komt wel ten gevolge van wheelies
De zuigers en cilinders kun extra slijten bij wheelies omdat die minder olie krijgen doordat die achter in je blok zakt.
 
dan zal dat niet aan mij liggen, zo'n wheelieking ben ik ook weer niet. Toch is dit niet een bekende oorzaak. Zelfs de die-hard svstunters hebben daar geen last van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan