remmen

Ernie2

Rookie
9 apr 2005
9
0
Susteren
Ik heb links en rechts de ontluchtingsnippels open staan. Links komt olie, rechts niks, nada. Draai ik de nippel links dicht komt er rechts nog lucht nog olie.Zuigen, pompen niks werkt. Waar kan het probleem zitten??
 
Remmen ontluchten doe je een voor een....dus remklauw voor remklauw.
Allebei simultaan zal echt niet gaan; je krijgt de lucht niet uit het systeem.
Begin dus met de remklauw links,sleuteltje op nippel,bkaje gevuld.
nippel open,rustig remhendel inknijpen,nippel dicht,rustig hendel op laten komen.
Net zolang er geen lucht meer meekomt.
Dan pak je de andere klauw en herhaal je deze sessie.
Zorg ervoor dat er geen knik in je leidingen zit en dat je geen 'valse' hoge punten hebt (bijvoorbeeld een remverdeler),dus dat je rempomp ook daadwerkelijk het hoogste punt in je systeem is...

Succes! ;)
 
Ik weet niet wat je gebruikt om te ontluchten, maar normaal gesproken is het een klus voor twee man. Eén pompt de handel om de boel onder druk te zetten en vult zo nodig het reservoir bij, de ander draait de nippel op tijd open en dicht.... Het is vrijwel onmogelijk dit alleen te doen, tenzij je een Mityvac oid gebruikt.

Wat betreft je vraag: het klopt wat al werd gezegd, je moet één kant per keer doen. Als de andere nippel ook open staat, zuigt deze juist weer lucht aan.

Nog iets: hang het slangetje, dat van je ontluchtingsnippel af komt, in een potje dat voor een deel gevuld is met remolie. Anders zuigt dat slangetje zelf ook weer lucht aan.

Edit: ik lees net je antwoord. Het zal theoretisch misschien wel mogelijk zijn dat een leiding verstopt raakt, maar ik heb er nog nooit van gehoord. Eerder zal een of meerdere zuigers vastzitten.....
Het lijkt me dat je dit nog nooit eerder gedaan hebt, of vergis ik me? In dat geval, als je er niet uit komt, ga niet lopen klooien maar haal er een ervaren iemand bij. Je remmen zijn té belangrijk om maar wat mee aan te klooien.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, maar er komt rechts helemaal niks, het lijkt wel of de leiding verstopt is.. Met de ontluchtingsnippel rechts open en links dicht heb ik gewoon remdruk, dat vind ik zo vreemd
 
Je lijkt me idd ook een beginneling (met alle respect naar jou als persoon)

Maar idd niet kloten, je speelt met je leven.

Haal er iemand ff bij.


Wellicht woont er een techniche mf'er bij je in de buurt ?

Jongens wie helpt hem?

Of zoek de howto hier ergens
 
Ik ga zeker prof. hulp inroepen en niet met mijn leven spelen. Ik heb alles afgezocht maar ik vind nergens een oplossing, vandaar dat via dit medium opzoek ben gegaan naar een mogelijke oplossing. Maar ik heb alles al drie maal uitgeprobeerd, van achter naar voren en van voor naar achteren. Mij ontgaat de logica inmiddels.
 
Terug
Bovenaan Onderaan