Remmen

GSF400

Rookie
20 apr 2005
2
0
Schelle
Hallo

Ik ben Jens en kom uit België heb nu bijna een jaar mijn moto een GSFBandit400 uit 1993

Sinds kort probeer ik meer en meer gebruik te maken van mijn voorrem om mijn stop afstand te oefenen...
Nu begin ik mij toch af te vragen of de remmen nog goed zijn.
als ik even niet geremd heb (10min.) dan duurt het langer eer hij aangrijpt en moet ik toch redelijk hard mijn rem induwen... is dit normaal voor een oudere fiets?
Kunnen jullie wat tips geven?

alvast bedankt voor jullie reacties
Groeten!
 
Welkom Jens ! :)

Je zou de remolie eens kunnen vervangen ;) ,misschien zit dat er al 12 jaar in ! :?
En als je remslangen ook 12 jaar zijn, ook maar nieuwe, het advies is om ze om de 4 jaar te vervangen ! ;)

Succes !
 
Welkom hier! :)
:)

Wat betreft het remmen: Je probeert pas sinds kort om wat meer met je voorrem te remmen? Dat klinkt mij onlogisch in de oren. Juist de voorrem moet je veel meer gebruiken dan je achterrem. Maar buiten dat: een rem moet min of meer meteen aangrijpen!
Wel eens aan stalen remleidingen gedacht? Dat remt echt stukken beter dan de 'normale' remmen.


CAT
 
Hallo
bedankt voor de info. ik zal de leidingen en remolie is nakijken.

Meer en meer gebruik vande voorrem bedoel ik dat ik harder en harder probeer te remmen. Niet dat ik daarvoor mijn voorrem niet gebruikte :-)

Alvast bedankt

Groeten,
Jens
 
Terug
Bovenaan Onderaan