Remolie verversen z750 abs

Laterz23

MF'er
21 mei 2020
45
4
Hallo motor fanaten👍🏼

Ik wil de rem olie vervangen van mijn z750 2008 met abs, alleen zie ik verschillende verhalen hoe het moet.
De één zeg dat je de abs moet ontluchten via de computer en de ander zeg dat het gewoon op de old school manier kan.

In het handboek staat het volgende(zie afbeelding) als ik het goed begrijp kan ik jet dus gewoon verversen zoals een normaal systeem?

Als ik stalen remleidingen wil plaatsen, moet ik dan ook de leidingen van de abs pomp vervangen? Hier lees ik ook verschillende dingen over.


Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210117-115509_Drive.jpg
    Screenshot_20210117-115509_Drive.jpg
    80,2 KB · Weergaven: 16
dat je blijkbaar niet eens in de les "remmerij" aanwezig was :+

leg eens uit welke leiding waarom niet zou uitzetten.

Hoeveel het uitzet kun je uitrekenen, heb ik vroeger idd wel eens op school gehad. Maar dat is heel wat jaartjes terug. Jij zou het wel voor mogen rekenen gezien jij het zo goed weet.
En verder mag jij dan ook uitleggen waarom het zinvol zou zijn om de leidingen te vervangen.
 
Laatst bewerkt:
ik vroeg je niet om iets uit te rekenen. op de tekening ze je alle leidingen, ook die tussen pomp en ABS, ik vroeg gewoon om te zeggen welke niet zou uitzetten en waarom niet. dat kan perfect zonder getallen.

ik zal je zelfs een voorzet geven : wat met de leiding onder banjobout nr 2 ?
 
Laatst bewerkt:
ik vroeg je niet om iets uit te rekenen. op de tekening ze je alle leidingen, ook die tussen pomp en ABS, ik vroeg gewoon om te zeggen welke niet zou uitzetten en waarom niet. dat kan perfect zonder getallen.
Ik zie op de tekening leidingen en slangen. De rubberen slangen zou je voor het gevoel in je hendel kunnen vervangen voor rvs omvlochten slangen, want ja die rubberen zetten uit. Dan laat ik het achter de komma geneuk over of die leidingen nou meetbaar uitzetten even achterwege.
 
een slang is een ook leiding, een flexibele.
tandwiel/kettingwiel discussie.

moeilijk doen omdat het kan ?

Een slang is geen leiding. Een flexibele leiding is bijvoorbeeld uponor voor in je woning of koperen remleiding voor je auto. Dit koop je op rol en buig je dan zoals je het wilt hebben. Maar het is geen slang die bijvoorbeeld mee kan bewegen met de bewegingen van een voorvork e.d.
Is idd een tandwiel kettingwiel discussie, maar dat had ik ook al gezegd in een vorige post. Maar blijf jij alles maar leiding noemen, ik vind het prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan