remolie

:+ ja toch Mike... we zijn elkaar al vaker tegen gekomen vandaag. Zou ik zulke domme vragen stellen hahaha. Geintje hoor

Domme vragen bestaan niet, maar als je de laatste posts doorleest kan ik zijn reacie wel begrijpen.

Maar ik moet wel zeggen dat ik onder tafel gelegen heb van het lachen. *D

Zou die nog een piccie gemaakt hebben ????
 
Sorry, was niet mijn bedoeling om je technische kennis in twijfel te trekken.
In de hoofdremcylinder zit een klein gaatje wat de remvloeistof laat terugvloeien in het reservoir. De eventuele luchtbelletjes kunnen hierdoor terugvloeien in het remvloeistofreservoir.
 
Sorry, was niet mijn bedoeling om je technische kennis in twijfel te trekken.
In de hoofdremcylinder zit een klein gaatje wat de remvloeistof laat terugvloeien in het reservoir. De eventuele luchtbelletjes kunnen hierdoor terugvloeien in het remvloeistofreservoir.

Thanks :+ Leuk toch... zat ik er dus niet zo ver naast. Nou ik ga het morgen, uhm vandaag dus als ik wakker ben eens toepassen. Zowel voor als achter de remvloeistof vervangen. Jullie horen wel of het is gelukt. Moet niet zo moeilijk zijn :X en anders vraag ik het wel :9
 
Nou tis inderdaad een makkelijk klusje, de remvloeistof vervangen. Vooral dankzij de prima beschrijving op www.motorfreaks.nl *D

Een nadeel is dat mijn voorrem nu weer een beetje klemt :( Misschien heb ik er iets teveel remvloeistof ingedaan. Straks effe rijden en dan zie ik wel. Was trouwens best donkere vloeistof met kleine deeltjes erin die uit de leidingen kwam. Was blijkbaar nodig.
 
In de hoofdremcylinder zit een klein gaatje wat de remvloeistof laat terugvloeien in het reservoir. De eventuele luchtbelletjes kunnen hierdoor terugvloeien in het remvloeistofreservoir.

Lijkt mij dat dat gaatje juist open is met de handel in ruststand, want juist als je de hendel in knijpt is de druk aan de uitgaande kant van de cilinder hoog. Tevens krijg ik alleen mn remzuigers terug (en dus de olie daaruit terug het reservoir) mijn klauwen in als de handel in ruststand is..., dit gaat op zn minst een stuk moeilijker met ingeknepen remhandel... :)

grt tys
 
En in normale toestand is dat gaatje gesloten??
Nee, in rusttoestand is het gaatje juist open. Wanneer je je hendel iets intrekt is het gaatje gesloten en kan er dus geen remvloeistof of lucht via het gaatje ontsnappen. Ik heb me laten vertellen dat door de druk de luchtbellen kleiner worden waardoor deze makelijker naar boven gaan. Als je dan de remhendel later loslaat, kunnen de belletjes ontsnappen door het dan wel geopende gaatje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan