Rempedaal Honda CBR600F hoe afstellen?

brabo88

MF'er
12 jan 2010
126
0
Vlijmen/ Rotterdam
Hallo ik heb een paar maanden geleden een CBR 600F uit '96 gekocht met omvalschade, waaronder het rempedaaltje dat onder een hoek van 90 graden stond. Ik heb toen het pedaaltje gedemonteerd en zo goed mogelijk recht gebogen en er weer opgezet.
Vorige week dinsdag eindelijk mijn rijbewijs gehaald en deze week mijn pasje opgehaald wilde ik vandaag gaan rijden. Tijdens het rijden bleek dat het pedaal niet onder een goeie hoek staat want ik moet mijn voet onder een onnatuurlijke hoek neerzetten om niet constant de rem in te duwen.

Dus na kort ritje thuis de rem weer gedemonteerd en gekeken of ik er iets aan kon doen. Ik heb hem eerst wat naar binnen gebogen zodat ie tegen een soort beugeltje aankomt waardoor hij wel wat lager staat, maar dat ging niet omdat ie dan tegen mijn kappen aankomt.

Nu weet ik dus niet meer hoe ik het pedaaltje fatsoenlijk kan afstellen, ik dacht zelf nog dat ik misschien het veertje dat de rem terugtrekt verkeerd heb terug bevestigd omdat nu het pedaalje maximaal omhoog wordt getrokken in rust stand, maar ik kan geen andere plek vinden waar dat veertje bevestigd zou kunnen zitten.

Hieronder een foto van hoe het veertje nu zit


Op de foto is ook te zien dat het pookje nu tegen een soort beugeltje zit, maar dat werkt niet met bevestigen.
Wie kan mij vertellen hoe dit hoort te zitten of een foto laten zien hoe het moet zitten.
ik hoop vanmiddag weer te kunnen rijden

alvast bedankt
full
 
nee er zit geen vertanding op de as helaas
en de veer is vrij stug waardoor hij altijd maximaal naar boven getrokken wordt.

ik heb nu het pedaaltje iets naar binnen gebogen dat ik mijn voet er gewoon naast kan zetten als ik niet hoef te remmen, maar heb toch liever dat ik mijn voet erop kan laten rusten. dan reageer je toch net iets sneller
 
Je moet je voet niet op je rempedaal laten rusten, de kans is heel groot dat je dan onbewust continu zachtjes aan het remmen bent. Bij een auto doe je dat toch ook niet?

Als je een keer een noodstop moet maken heb je je voorrem sneller te pakken, en daarmee kun je nog eens VEEEL harder remmen ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan