rempomp/koppelingpomp opboren van 15mm naar 16mm

RK-stuntz

MF'er
17 jun 2018
65
8
omgeving eindhoven
hallo,

ik heb hier een 15mm koppelingpomp van ducati 1098 en een 16mm rempomp van een yamaha r1 allebei radiale brembo's.
ik gebruik de 15mm ducati pomp nu als achterrem aan het stuur voor mij stunt motor.
het probleem is dat hij nu te gevoelig is op de rem.
de r1 pomp had nog liggen maar daar kom ik niet mee uit omdat die dan verkeerd om zit ivm de remslang tegen de koppeling hendel.

mijn vraag is of iemand weet of je zo'n 15mm koppeling pomp op kan boren en het 16mm binnen werk erin kan zetten, en zo ja waar dat ze dat kunnen doen.
ik woon zelf in de omgeving eindhoven dus als iemand een bedrijfje weet dit dat kan hoor ik het graag.

alvast bedankt.

Mvg ralf

PS een brembo rcs of magura pomp is te duur. 😋
 
nee, dat is allemaal niet de oplossing.
ik weet dat het mogelijk is om hem te ruimen maar waar dat ze dat doen weet ik niet.
als er een bedrijf is die dat kan zijn het de kosten niet meer denk ik, is in principe zo gebeurd met het juiste gereedschap.

ik kan de 16mm pomp wel monteren maar dan kom ik in de knoei met mijn vingers op de koppeling en de rem, omdat hij dan niet onder de goede hoek zit gedraaid tenopzichte van de koppeling hendel

hendel korter maken geld ook voor dat ik dan in de knoei kom met mijn vingers

remdrukregelaar is niet de oplossing, als je hem dan door wil knijpen kan hij niet meer harder remmen dan de ingestelde remdruk.
 
Je moet een 16mm ruimer hebben. Dan gaat het best, gewoon met het handje. Ik denk alleen dat je de pilot van de ruimer een eind in moet korten om diep genoeg te komen.
En dan vaak genoeg vloeistof verversen. Origineel zijn rempompen geanodiseerd, als je dat niet doet moet je elke vorm van vocht en stilstand vermijden.
 
Laatst bewerkt:
Kunde er niet een andere remklauw aanhangen met bijv 1 zuiger? Weet niet hoeveel zuigers je nu hebt? " ik roep nu ook maar wat, want trek net bier nr 8 open 👍
 
Je moet een 16mm ruimer hebben. Dan gaat het best, gewoon met het handje. Ik denk alleen dat je de pilot van de ruimer een eind in moet korten om diep genoeg te komen.
En dan vaak genoeg vloeistof verversen. Origineel zijn rempompen geanodiseerd, als je dat niet doet moet je elke vorm van vocht en stilstand vermijden.

Jij hebt dus totaal geen idee waar je het over hebt.
Als jij denkt dat je met een handruimer een hele mm weg kunt snijden uit een moeilijk op te spannen alu rempomp, ook nog een uit de vrije hand, en daarbij ook nog denkt dat recht te houden, dan moet je echt bij het circus gaan werken.

Aan TS, zoek Boutje (Jeroen V) eens op hier op MF. Hij runt VVM racing. Die kan jou wel helpen, want die heeft de juiste gereedschappen voor dit klusje.
 
Jij hebt dus totaal geen idee waar je het over hebt.
Als jij denkt dat je met een handruimer een hele mm weg kunt snijden uit een moeilijk op te spannen alu rempomp, ook nog een uit de vrije hand, en daarbij ook nog denkt dat recht te houden, dan moet je echt bij het circus gaan werken.

Aan TS, zoek Boutje (Jeroen V) eens op hier op MF. Hij runt VVM racing. Die kan jou wel helpen, want die heeft de juiste gereedschappen voor dit klusje.
Haha, als je nooit geruimd hebt moet niet zo hoog van de toren blazen. Ik heb in mijn leven meer geruimd dan jij gewone gaten geboord hebt. Waarom denk je dat er een vierkant op de ruimers zit?
 
nee, dat is allemaal niet de oplossing.
ik weet dat het mogelijk is om hem te ruimen maar waar dat ze dat doen weet ik niet.
als er een bedrijf is die dat kan zijn het de kosten niet meer denk ik, is in principe zo gebeurd met het juiste gereedschap.

ik kan de 16mm pomp wel monteren maar dan kom ik in de knoei met mijn vingers op de koppeling en de rem, omdat hij dan niet onder de goede hoek zit gedraaid tenopzichte van de koppeling hendel

hendel korter maken geld ook voor dat ik dan in de knoei kom met mijn vingers

remdrukregelaar is niet de oplossing, als je hem dan door wil knijpen kan hij niet meer harder remmen dan de ingestelde remdruk.
En hoe zit het met de remzuiger,heb je een passende?
 
Terug
Bovenaan Onderaan