Rempomp spuiten

dave1976

MF'er
5 aug 2012
43
0
Allen,

Mijn rempomp moet opnieuw gespoten worden. Veel lak eraf door de jaren heen van de dot olie. Welke verf is hier juist geschikt voor. Of laten anodiseren ??
 
Geen enkele verf kan goed tegen remvloeistof, en het maakt ook geen fuck uit waar je hem mee spuit want er hoort geen remvloeistof op de buitenkant te komen. Tenzij hij lek is en dan moet je dat eerst fixen of het ding weggooien.
 
er hoort geen remvloeistof op de buitenkant te komen. Tenzij hij lek is en dan moet je dat eerst fixen of het ding weggooien.

Nou met vullen of ontluchten heb ik soms het rubber wel wat vochtig ervan wat er dan later wat tussendoor zweet. Ben daar vast niet uniek in gezien diverse pompen op die plaats wat afbladderende verf hebben ;)
 
Moderne troep dus
Ik heb een rempomp op mijn uit 1972 stammende guzzi zitten die echt wel veel remvloeistof gezien heeft in de afgelopen 47 jaar en die is nog steeds gekleurd zij het dat het wat verbleekt is
foto als bewijs
IMG-20190812-094803.jpg
 
Goed blank maken en laten anodiseren er is geen verf tegen remvloeistof bestand op de lange duur .
Poederlak is mooi maar een enkele beschadiging kan je aluminium onder de poederlak wegvreten en dat zie je pas als de pomp gaat lekken op een plek waar dat onmogelijk kan
Poederlak is in mijn ogen alleen geschikt op verzinktstaal/pisbakkenijzer
 
Terug
Bovenaan Onderaan