Rempomp verstopt?

rronn

MF'er
4 jul 2007
169
0
Hoorn
Na demontage en montage van de rempomp en vervanging van de remklauwen, komt er geen olie meer uit de rempomp.
Wellicht zit deze verstopt, door één of andere duistere reden.
Bij bediening van de remhandle hoor je het pompje wel werken en er komt ook lucht doorheen, maar geen olie!
Heb de pomp al schoongebaggerd, maar nog steeds niks.

Is er een middeltje/vloeistofje dat de pomp ECHT goed schoonbaggerd van binnen?
Of is er een andere methode om de pomp schoon te maken/ontstoppen?
 
Een rempomp verstoppen is wel knap hoor.

Tja, je kunt de zuiger er wel uithalen en dat allemaal schoonmaken.

Knikker er eens vloeistof in zonder deksel en draai de ontluchtingsdop los van je klauw. Krijg je hier vloeistof uit dan is er niks aan de hand. Ontluchten en klaar.
 
Na demontage en montage van de rempomp en vervanging van de remklauwen, komt er geen olie meer uit de rempomp.
Wellicht zit deze verstopt, door één of andere duistere reden.
Bij bediening van de remhandle hoor je het pompje wel werken en er komt ook lucht doorheen, maar geen olie!
Heb de pomp al schoongebaggerd, maar nog steeds niks.

Is er een middeltje/vloeistofje dat de pomp ECHT goed schoonbaggerd van binnen?
Of is er een andere methode om de pomp schoon te maken/ontstoppen?

Stug doorgaan,heb zelf al verschillende brembo pompen gewisseld en soms ben je wel 15 minuten of nog langer aan het pompen voordat er vloeistof doorheen gaat. Beetje het menselijk lichaam he :o
 
Na demontage en montage van de rempomp en vervanging van de remklauwen, komt er geen olie meer uit de rempomp.
Wellicht zit deze verstopt, door één of andere duistere reden.
Bij bediening van de remhandle hoor je het pompje wel werken en er komt ook lucht doorheen, maar geen olie!
Heb de pomp al schoongebaggerd, maar nog steeds niks.

Is er een middeltje/vloeistofje dat de pomp ECHT goed schoonbaggerd van binnen?
Of is er een andere methode om de pomp schoon te maken/ontstoppen?

Je HOORT het pompje wel werken? Gaat het hier om een BMW met electronisch bekrachtigde remmen? Dan moet je hem op de abs-unit eerst bijvullen anders krijg je hem nooit ontlucht...
 
Ik had de pomp al uit elkaar en in de ruimte die onder het (verwijderde) reservoir zit, wat vloeistof laten lopen.
Pompen, pompen, pompen......het zou er eigenlijk direct aan de andere kant weer uit moeten komen, maar dat gebeurt dus niet.
Ik hoor het pompje wel werken (het betreft hier geen BMW, maar een Suzuki GS750 brik) maar er komt geen vloeistof door.
Eruit halen en schoonmaken...hoe krijg je dat ding er in hemelsnaam uit?
En hoe ontlucht je de pomp zelf?

De injectiespuit lijkt me een goede optie en van onderaf vullen.
Dat gaan we maar eens proberen.
 
Moeilijk gedoe, zie mijn vorige reactie:

Is normaal, eerst goed ontluchten dus.
Doorzichtig slangetje op de nippels en er goed op zuigen, wel op tijd stoppen! ;)

Dan heb je weer wat druk en kun je verder ontluchten...

Heb ik tientallen keren gedaan zonder enig probleem. Zo lang je geen DCBS of ABS hebt werkt dat probleemloos.
De pomp uit elkaar halen is dus helemaal niet nodig...
 
Moeilijk gedoe, zie mijn vorige reactie:Heb ik tientallen keren gedaan zonder enig probleem. Zo lang je geen DCBS of ABS hebt werkt dat probleemloos.
De pomp uit elkaar halen is dus helemaal niet nodig...
Ik heb het al heel vaak gedaan dat het echt niet werkte.
Als je systeem helemaal leeg is geweest zuigt de pomp de vloeistof niet aan, ook niet al pomp je de hele week.
Stoppen met pompen voordat je rubbers versleten zijn.
Vanonderaf vullen werkt altijd.
 
......
Het zou zo maar eens kunnen zijn dat je rubber zuiger stuk is als je al wat langer bezig bent, die kan namelijk erg slecht tegen drooglopen.

Gezien jouw uitleg is het misschien verstandig om je wat in te lezen op rempomp gebied en in de remvloeistoffen.

Gebruik alsjeblieft wat er op het dekseltje staat en ga niet mixen.

Een gevulde rempomp, dus tot het max streepje zonder deksel zal altijd snel vloeistof pompen, mits er geen tegendruk is. Dus ontluchtings nippel open, pomp, nippel dicht, los, knijp, nippel open, nippel dicht, los ..... etc

Heb je het al geprobeerd om me de rempomp zonder de remslang te kliederen(kijk uit is agressief spul).

En als laatste remvloeistof is erg agressief dus met remvloeistof reinigen is over het algemeen voldoende.

En ja van onder af vullen is ook een optie.


p.s. een nadere verklaring van schoonbaggeren kan helpen en wat bedoel je met dat er lucht doorheen gaat.

p.s.2. De methode heet begrip en geduld ;)
 
Ik had de pomp al uit elkaar en in de ruimte die onder het (verwijderde) reservoir zit, wat vloeistof laten lopen.
Pompen, pompen, pompen......het zou er eigenlijk direct aan de andere kant weer uit moeten komen, maar dat gebeurt dus niet.
Ik hoor het pompje wel werken (het betreft hier geen BMW, maar een Suzuki GS750 brik) maar er komt geen vloeistof door.
Eruit halen en schoonmaken...hoe krijg je dat ding er in hemelsnaam uit?
En hoe ontlucht je de pomp zelf?

De injectiespuit lijkt me een goede optie en van onderaf vullen.
Dat gaan we maar eens proberen.

heb ik ook, een GS750, bij mijn eerste proefrit zaten de voorremmen vast, bleek een klein kristalletje te zijn in het gaatje dat remvloeistof in de leiding laat lopen op het moment dat je niet remt. Dat gaatje wordt afgesloten doordat bij remmen de zuiger van de rempomp er voorbij gaat.

het kan zijn dat bij jou een kristal de aanvoer van remvloeistof tegenhoud. doorblazen met een compressor of uit elkaar halen en doorprikken, het zit onder het stalen plaatje (nr6) dat met schroeven het remvloeistof potje vastzet.

als je een werkplaatshandboek nodig hebt mail dan even, dan probeer ik het online te zetten

succes :W





full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het al heel vaak gedaan dat het echt niet werkte.
Als je systeem helemaal leeg is geweest zuigt de pomp de vloeistof niet aan, ook niet al pomp je de hele week.
Stoppen met pompen voordat je rubbers versleten zijn.
Vanonderaf vullen werkt altijd.

Die pomp hoeft daarvoor ook helemaal geen vloeistof aan te zuigen.
Gewoon van onderaf vacuum trekken, daarmee loopt het circuit vanzelf vol.

Pompen doe je pas als de eerste vloeistof er doorheen komt.
 
Die pomp hoeft daarvoor ook helemaal geen vloeistof aan te zuigen.
Gewoon van onderaf vacuum trekken, daarmee loopt het circuit vanzelf vol.

Pompen doe je pas als de eerste vloeistof er doorheen komt.
Als je onder aan het slangetje zuigt trek je valse lucht langs de nippel.
In sommige gevallen moet je nogal even zuigen, en geloof, dat zuigt.
Met een spuit ben je in een minuut klaar.
 
Als je onder aan het slangetje zuigt trek je valse lucht langs de nippel.
In sommige gevallen moet je nogal even zuigen, en geloof, dat zuigt.
Met een spuit ben je in een minuut klaar.

Gewoon niet te ver opendraaien, dan krijg je vacuum genoeg.
Zo doe ik het meestal als het systeem leeg geweest is, kost me zelden meer dan een paar minuten.

Met een spuit moet ook prima kunnen werken, maar als die even niet voorhanden is kun je met deze methode ook prima uit de voeten.
 
heb ik ook, een GS750, bij mijn eerste proefrit zaten de voorremmen vast, bleek een klein kristalletje te zijn in het gaatje dat remvloeistof in de leiding laat lopen op het moment dat je niet remt. Dat gaatje wordt afgesloten doordat bij remmen de zuiger van de rempomp er voorbij gaat.

het kan zijn dat bij jou een kristal de aanvoer van remvloeistof tegenhoud. doorblazen met een compressor of uit elkaar halen en doorprikken, het zit onder het stalen plaatje (nr6) dat met schroeven het remvloeistof potje vastzet.

als je een werkplaatshandboek nodig hebt mail dan even, dan probeer ik het online te zetten

succes :W





[afbeelding]


Ik heb het gaatje al ontdekt (het zijn er overigens twee) en weet waar het zit.
Een compressor heb ik niet, dus heb 'm al getracht met een fietspomp door te blazen.
Lukt niet echt, eigenlijk.......
Uit elkaar halen.......tsja, hoe doe je dat?
Heb al geprobeerd het pompje (nr 1 op de tekening) eruit te halen, maar dat lukt mij niet, ben ook bang het stuk te maken.

Werkplaatshandboek heb ik wel, maar in technisch Engels.
Ik begrijp een heleboel, maar niet alles.
Als jij een Nederlandse versie hebt, die je online wil zetten...heel graag!

Ik denk dat ik mij eerst maar eens ga bezighouden met de gaatjes goed te reinigen en dan het systeem vul van onderaf.......
 
Gaatjes reinigen is gelukt en toch met de fietspomp!
De remvloeistof had weer doorgang.
Het spul ontlucht en ik kon weer gaaaaaaaaaaaan..........

Dank voor jullie reacties.
 
ik ben de (Nederlandse) kramer aan het uploaden via you send it.
zal over een half uur erop staan krijg je automatisch een mailtje.

als jij de engelse versie hebt, zou jij die voor mij kunnenposten? Dan heb ik die ter vergelijking, die Kramer is ten opzichte van de moderne wphb's een tikje old skool/basic

alvast bedankt!
 
Ik heb het WPHB "Owners Workshop Manual" van Haynes.
(onlangs van iemand gekregen)
Zeker geen modern boek.
Volgens mij hebben de Batavieren hier nog in gesnuffeld!!!

Het boek is veelvuldig gebruikt geweest, dus erg vies en bovenal groot.
Ik zal pagina voor pagina moeten scannen, daar twee pagina's tegelijk niet onder de scanner passen.
Het zal dus even gaan duren, maar ik ga zeker proberen zo rap mogelijk het WPHB jouw kant op te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan