remprobleem

Mr. Sik

MF veteraan
16 jan 2008
1.257
0
Schiedam
hallo,


ik rijd een mille uit 2000 net onder de 2 min op assen en ong 2.05 op zandvoort
heel de remmerij is standaard op de blokjes na, die zijn van carbon.
de semi-floating schijven zijn volledig zwevend gemaakt (inmiddels zit er iets te veel speling op)
de remleidingen zijn standaard (met staal omvlochten)
ik gebruik 5.1 remvloeistof die ik regelmatig ververs (blijft zeker geen lucht achter)

na een paar rondes flink geremd te hebben word de remhendel steeds zachter(steeds meer loze slag voor de rem begint aan te grijpen).
(weet niet zeker of dit echt zo is maar ik heb het gevoel dat aan het einde van het rechte end wanneer ik lang op de rem ga ik de hendel zo in voel zakken terwijl de remkracht niet groter word)
ook als ik het circuit af ben blijft de 'loze slag' nog wel even, als alles weer afgekoeld is is ie gewoon weer strak.... :?
 
Hoe dik zijn je blokken nog? Al een keer andere blokken geprobeerd?

Wat ik ooit van Hayabusa rijders heb gehoord (die serieus hard over een circuit gingen) hadden die ook vaan fading. Een van de oplossingen was een plaatje uit de remklauw halen zodat er meer lucht doorheen kon en de remmen net even koeler bleven.
Weet niet of de Brembo's van je Mille die optie ook hebben.
 
Hoe dik zijn je blokken nog? Al een keer andere blokken geprobeerd?

Wat ik ooit van Hayabusa rijders heb gehoord (die serieus hard over een circuit gingen) hadden die ook vaan fading. Een van de oplossingen was een plaatje uit de remklauw halen zodat er meer lucht doorheen kon en de remmen net even koeler bleven.
Weet niet of de Brembo's van je Mille die optie ook hebben.

de blokken zijn iig nog dik zat.
heb hiervoor wel gewoon gesinterde gehad, kan me eerlijk gezegd niet meer herinneren dat het toen anders was maar het was iig niet helemaal goed. vandaar dat ik toen die carbon genomen heb.

heb even gekeken maar ik denk niet dat ik echt iets weg zou kunnen laten.
maar het lijkt me ook niet echt waarschijnlijk dat ik die 5.1 met deze rondetijden aan de kook zou kunnen krijgen...

(remklauwen worden overigens wel veel te heet om aan te kunnen raken maar dit lijkt me normaal)
 
Had ik zelf ook, bleek er toch nog een belletje lucht in te hangen ookal was ik al een dag bezig geweest met ontluchten. Toen dat belletje er eenmaal uit was geen last meer van gehad.
waar bleef dat belletje dan hangen?
hoe heb je het er uiteindelijk uit gekregen?

na ontluchten en ff rijden doe ik het meestal nog een x checken en komt er niets uit :?
 
waar bleef dat belletje dan hangen?
hoe heb je het er uiteindelijk uit gekregen?

na ontluchten en ff rijden doe ik het meestal nog een x checken en komt er niets uit :?


Monteer dan gewoon even goede remblokken, dan is je probleem ook weg.
Remblokken die geschikt zijn voor circuit gebruik.
Oja vergeet maar even de term carbonblokken.
 
Monteer dan gewoon even goede remblokken, dan is je probleem ook weg.
Remblokken die geschikt zijn voor circuit gebruik.
Oja vergeet maar even de term carbonblokken.

naar mijn weten zijn deze wel echt voor circuit gebruik gemaakt.
volgens mij waren ze van dit merk:
images

hoe zou ik ze dan moeten noemen?
 
Rempunten verleggen, de meeste gaan te vroeg voor een bocht remmen.
Laat remmen maar krachtiger remmen, zal je zien gaat je tijd ook nog wat omlaag.
Nooit last gehad van fading.

moet zeggen dat ik nog niet hele vaste rempunten heb maar ik rem mensen er over het algemeen wel uit.
remmen zouden toch gewoon onder alle omstandigheden moeten remmen, of je nou te vroeg remt of net op tijd??
 
Het zou kunnen dat er vocht(water) in je systeem zit,heb ik ook gehad.
Hiervoor zou je grondig je systeem voor moeten spoelen,om het eruit te krijgen.
 
Het belletje kwam er na verloop van tijd toch nog bij mn rempomp uit terwijl ik er daarvoor toch echt genoeg vloeistof uit had zien komen zonder luchtbelletje (daar zat nog een extra nippeltje). Denk dat door het rijden, de druk en het trillen dit belletje toch nog naar boven is gekomen. Hiernaast heb ik mn remklauwen losgehaald en alle kanten op bewogen om de overige lucht eruit te proberen te krijgen en afdichtmiddel (speciaal voor hydraulische systemen zodat het niets kan verstoppen) rond de nippels gedaan zodat ze daar iig geen valse lucht konden happen.

Ik denk trouwens ook dat SBS dual carbon blokken zwaar k zijn voor op het circuit en veel te heet worden terwijl ze toch voor circuit gebruik zouden moeten zijn, maar dat is weer een andere discussie.
 
moet zeggen dat ik nog niet hele vaste rempunten heb maar ik rem mensen er over het algemeen wel uit.
remmen zouden toch gewoon onder alle omstandigheden moeten remmen, of je nou te vroeg remt of net op tijd??

Een lange remweg met weinig vertraging [zeg maar slepend] zorgt voor veel
warmere schijven en remvloeistof waardoor idd fading kan optreden. In 1 x
kort krachtig remmen voor de bocht geeft minder warmte. Ervan uitgaande dat
je remsysteen voor de rest picobello in orde is. Mijn schijven worden niet warmer
dan ca 130 graden, in dezelfde sessie rijden gasten waar de schijven zowat krom staan
van de hitte [190 graden of daar omtrend]
 
Het belletje kwam er na verloop van tijd toch nog bij mn rempomp uit terwijl ik er daarvoor toch echt genoeg vloeistof uit had zien komen zonder luchtbelletje (daar zat nog een extra nippeltje). Denk dat door het rijden, de druk en het trillen dit belletje toch nog naar boven is gekomen. Hiernaast heb ik mn remklauwen losgehaald en alle kanten op bewogen om de overige lucht eruit te proberen te krijgen en afdichtmiddel (speciaal voor hydraulische systemen zodat het niets kan verstoppen) rond de nippels gedaan zodat ze daar iig geen valse lucht konden happen.

Ik denk trouwens ook dat SBS dual carbon blokken zwaar k zijn voor op het circuit en veel te heet worden terwijl ze toch voor circuit gebruik zouden moeten zijn, maar dat is weer een andere discussie.

ga dat ook voor de zekerheid nog een x checken maar dat zal het denk niet zijn.

begin ook een beetje mn twijfels te krijgen over die blokken, heb nog een setje sportieve gesinterde liggen dus ga die er binnenkort maar in zetten.(al was het met mn vorige gesinterde blokken ook niet top)
 
Een lange remweg met weinig vertraging [zeg maar slepend] zorgt voor veel
warmere schijven en remvloeistof waardoor idd fading kan optreden. In 1 x
kort krachtig remmen voor de bocht geeft minder warmte. Ervan uitgaande dat
je remsysteen voor de rest picobello in orde is. Mijn schijven worden niet warmer
dan ca 130 graden, in dezelfde sessie rijden gasten waar de schijven zowat krom staan
van de hitte [190 graden of daar omtrend]
weet wat je bedoelt.
dit zal bij mij niet het geval zijn, het is eigenlijk altijd wel accelereren of zo hard remmen als ik kan (naar achteren gaan zitten op het zadel om de achterkant aan de grond te houden)
 
Een lange remweg met weinig vertraging [zeg maar slepend] zorgt voor veel
warmere schijven en remvloeistof waardoor idd fading kan optreden. In 1 x
kort krachtig remmen voor de bocht geeft minder warmte. Ervan uitgaande dat
je remsysteen voor de rest picobello in orde is. Mijn schijven worden niet warmer
dan ca 130 graden, in dezelfde sessie rijden gasten waar de schijven zowat krom staan
van de hitte [190 graden of daar omtrend]
Heb je dat gemeten ?
Volgens mij worden ze veel heter.
Van een paarhonderd graden worden ze niet blauw.
 
Je hebt ook gelijk het is moeilijk te meten, ligt ook aan de soort remschijf en gebruikte
blokken. Verschillen kunnen daardoor groot zijn.Wij hebben het gemeten met een warmtesensor na stilstand dus waarschijnlijk ook al wat afgekoeld, maar oké
er waren erbij met 190 graden.
 
ga dat ook voor de zekerheid nog een x checken maar dat zal het denk niet zijn.

begin ook een beetje mijn twijfels te krijgen over die blokken, heb nog een setje sportieve gesinterde liggen dus ga die er binnenkort maar in zetten.(al was het met mn vorige gesinterde blokken ook niet top)



Als je nu nog niet de oorzaak van je rem probleem weet dan blijf je gewoon zoeken.
Gooi die Gold fren blokken maar in de kliko.
Ik weet het dit type remblok ( elke remzuiger een blokje ) zijn nogal prijzig en die Gold fren zijn denk ik weer zo,n e bay of internet koopje met de nadruk op amazing.
 
Laatst bewerkt:
Als je nu nog niet de oorzaak van je rem probleem weet dan blijf je gewoon zoeken.
Gooi die Gold fren blokken maar in de kliko.
Ik weet het dit type remblok ( elke remzuiger een blokje ) zijn nogal prijzig en die Gold fren zijn denk ik weer zo,n e bay of internet koopje met de nadruk op amazing.


Gold fren wordt inderdaad veel via E-bay verkocht maar zijn echt goede remblokken. Rijd er zelf al jaren mee.

Voor meer informatie zie:

www.goldfren.com
 
Terug
Bovenaan Onderaan