Remprobleem

happy

MF'er
23 mei 2001
246
0
Alkmaar
Voor een diversion:
De voorrem was altijd lekker gevoelig(aan tippen was genoeg, maar sinds gister moet hij bijna tot aan het gashendel worden aangeknepen om remvertraging te krijgen...

Is dit puur een hydrolisch probleem (lekken oid) of kan het ergens anders aan liggen?
 
oke even mezelf corr.

fading heeft twee betekenissen.

-de REMvloeistof gaat koken bij het LOSlaten van de rem na een stevige langdurige remactie.
waardoor de rem tijdelijk NA de remactie sponzig aanvoelt.
herstelt zich vrij snel weer door het condenseren van de gasbel.
-bij oude zogenaamde 'harsblokken' moeten de blokken nog een compacte samenstelling krijgen door bij nieuwe blokken de druk langzaam op te voeren bij remmen.
als het goed is wordt na een paar stevige langdurige remacties de blokken opeens KEIhard, deze voelde eerst sponzig aan omdat de structuur nog niet errrugh compact was.


weetje
wanneer een zacht metaal tegen een hard metaal aan wordt gewreven is het VAAK het harde metaal dat het snelst slijt.

aldus de PB
 
-de REMvloeistof gaat koken bij het LOSlaten van de rem na een stevige langdurige remactie.
waardoor de rem tijdelijk NA de remactie sponzig aanvoelt.
herstelt zich vrij snel weer door het condenseren van de gasbel.

Eigenlijk wel logisch: hoe hoger de druk, hoe hoger het kookpunt. Door loslaten remhandle, daalt de druk enorm en begint het goedje te koken. Is hetzelfde effect als het losdraaien van de radiateurdop.
 
enne joris waar heb jij die goodrige remsetjes vandaan of waren dat enkel kabels met verschillende afm.

Via m'n vaste motorzaak (éénmansbedrijfje). Complete set (€80), dus gereed voor montage:
[*] 1x leiding rempomp naar verdeelblok
[*] 2x leiding verdeelblok naar remtangen
[*] 12x koperen ringetje
[*] 6x banjobout

De leidingen zijn met PTFE (Teflon) binnenmantel en RVS gevlochten buitenmantel. Daaromheen zit een transparante kunststof cover. Alle koppelingen en banjobouten zijn van verzinkt staal. RVS zou bijna het dubbele kosten.

Neem aan dat de meeste motorzaken dit voor jou kunnen bestellen.
 
Ga eerst de vloeistof vervangen...

Motor is nog geen jaar oud dus heb het nog nooit vervangen.

De eerste keer dat het gebeurde was op de snelweg met 140, dus niet echt lekker.

iig bedankt allen :}
 
Ga eerst de vloeistof vervangen...

Motor is nog geen jaar oud dus heb het nog nooit vervangen.

De eerste keer dat het gebeurde was op de snelweg met 140, dus niet echt lekker.

iig bedankt allen :}

Ik zou ook maar eens heel kritisch naar je remblokken kijken en in geval van twijfel remblokken van goede kwaliteit monteren. Originele zijn meestal van goede kwaliteit. Kijk ook naar je remschijven of er geen vettig laagje op zit. Voor de zekerheid de schijven even schoonspuiten met BrakeClean. (remmenreiniger dus :) )
 
Sorry, ik weet het, het druist in tegen alles wat ze jullie ooit op school hebben geleerd;
Water is wel samenpersbaar!

Voor me werk moet ik (nou ja, collega\'s en ik dan) regelmatig dingen afpersen...
Als ik 5 m3 met water afpers met zeg 300 bar, en na een tijdje gewacht te hebben (drukstabilisatie en kijken of alles dicht is) en ik laat de druk af, komt er toch gauw een litertje of 30, 40 uitzetten.
Er zit heus wel een beetje rek in het systeem maar geen 40 liter.

Er zijn vloeistoffen zoals remolie, hydraulische vloeistof en ATF die nagenoeg niet samendrukbaar zijn.
300 bar, dan maak je zeker een stoppie? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan