Remprobleem?

RayZXR

MF'er
24 okt 2009
51
0
Bussum
Via zoeken helaas niet gevonden wat ik wil weten. Ik heb een gsxr 1000 k3 en bij remmen voel ik een lichte trilling als ik Bijna stil sta. Dus echt de laatste centimeters. Remschijven zijn vervangen en remvloeistof is ververst. Eerder was er ook een trilling, maar een stuk heftiger. Vandaar dat de schijven zijn vervangen. Erge trilling is hiermee opgelost.

Uiteraard wat navraag gedaan bij garagebedrijven en de dealer waar ik hem heb gekocht (januari dit jaar) en krijg veel verschillende berichten binnen: voorvering, balhoofdlager, verkeerde remblokken... Maar voordat ik nu weer euro's uit ga geven proberen we het eerst hier eens.

Bij iemand bekend? Gaat dus om een lichte, snelle trilling net voor het stilstaan. Zowel bij rustig als hard remmen...
 
Via zoeken helaas niet gevonden wat ik wil weten. Ik heb een gsxr 1000 k3 en bij remmen voel ik een lichte trilling als ik Bijna stil sta. Dus echt de laatste centimeters. Remschijven zijn vervangen en remvloeistof is ververst. Eerder was er ook een trilling, maar een stuk heftiger. Vandaar dat de schijven zijn vervangen. Erge trilling is hiermee opgelost.

Uiteraard wat navraag gedaan bij garagebedrijven en de dealer waar ik hem heb gekocht (januari dit jaar) en krijg veel verschillende berichten binnen: voorvering, balhoofdlager, verkeerde remblokken... Maar voordat ik nu weer euro's uit ga geven proberen we het eerst hier eens.

Bij iemand bekend? Gaat dus om een lichte, snelle trilling net voor het stilstaan. Zowel bij rustig als hard remmen...


Beetje speling in het balhoofd ?
 
klinkt inderdaad of er iets los zit aan de voorkant. schijven zijn wel netjes recht gemonteerd? (geen stukjes pakking oid vergeten)

balhoofdlager of glijbussen in voorvork.... zou ik aan denken.
 
klinkt inderdaad of er iets los zit aan de voorkant. schijven zijn wel netjes recht gemonteerd? (geen stukjes pakking oid vergeten)

balhoofdlager of glijbussen in voorvork.... zou ik aan denken.

Aha,kan ik dat gemakkelijk zelf checken?
Dealer gaf aan het verder niet te weten en dat waarschijnlijk zachtere remblokken de oplossing moet zijn... Beetje kort door de bocht lijkt me...
 
Ik heb dezelfde ervaring gehad met mijn Aprilia, de kromme remschijven vernieuwd, sinterremblokjes (brembo) gemonteerd en daarna een vervelende hoogfrequente trilling net voor stilstand.
Heel vervelend omdat ik consant het gevoel had of er iets niet helemaal vast zat of meevibreerde aan de vork.

Na het vervangen vd Brembo remblokjes door Lucas exemplaren (ook gesinterd), was het probleem opgelost en is tot op heden - een paar duizend km verder- niet meer terug gekeerd.

Voor het vernieuwen vd originele Bremo schijven had ik al een paar setjes brembo remblokken versleten zonder erg, blijkbaar was de combinatie vd nieuwe Wave-schijven met de Brembo blokjes de oorzaak vh probleem.
 
Vanavond nog eens gekeken, maar hoor ook een tik als ik aan mijn stuur draai. Dus van links maar rechts en andrsom. Bij rechtdoorstand hoor ik de tik. Is dat een kenmerk van een balhoofd error? Bij een gsxr1000 zit in de buurt van het balhoofd een stuurdemper. Hoor niet goed of het geluid daar vandaan komt. Kan het daar inzitten? Nee toch?



Zitten je remklauwen wel goed vast? ook daar kan de trilling vandaan komen

Zal ze nog eens een tikje geven. Wie weet...
 
Ik heb dezelfde ervaring gehad met mijn Aprilia, de kromme remschijven vernieuwd, sinterremblokjes (brembo) gemonteerd en daarna een vervelende hoogfrequente trilling net voor stilstand.
Heel vervelend omdat ik consant het gevoel had of er iets niet helemaal vast zat of meevibreerde aan de vork.

Na het vervangen vd Brembo remblokjes door Lucas exemplaren (ook gesinterd), was het probleem opgelost en is tot op heden - een paar duizend km verder- niet meer terug gekeerd.

Voor het vernieuwen vd originele Bremo schijven had ik al een paar setjes brembo remblokken versleten zonder erg, blijkbaar was de combinatie vd nieuwe Wave-schijven met de Brembo blokjes de oorzaak vh probleem.

Klinkt idd bekend. Gaan we dat toch ook maar proberen. Hoe lang de blokken er al onder zitten weet ik niet. Voor de zekerheid....
 
Vanavond nog eens gekeken, maar hoor ook een tik als ik aan mijn stuur draai. Dus van links maar rechts en andrsom. Bij rechtdoorstand hoor ik de tik. Is dat een kenmerk van een balhoofd error? Bij een gsxr1000 zit in de buurt van het balhoofd een stuurdemper. Hoor niet goed of het geluid daar vandaan komt. Kan het daar inzitten? Nee toch?Zal ze nog eens een tikje geven. Wie weet...


Voorwiel tegen een muur, motor starten, in de versnelling en tegen de moor rijden/drukken, speling zal je dan zeker merken.
 
Ik had dezelfde klacht, lichte trillingen die alleen voelbaar waren vlak voor de motor helemaal stopte, bleek dat de schijven aan het eindje waren......
 
Terug
Bovenaan Onderaan