Remschijf afgesleten?

DieterVDW

MF'er
22 jun 2006
86
0
Gent
Ik heb een tijdje geleden een 2dehands motor gekocht (Suzuki VX800).
Net even mijn remschijven gecheckt, en nu blijkt dat mijn achterste remschijf een toch wel bizarre vorm heeft.
Even proberen schetsen:
temp.png


Er zijn dus een soort sleuven in de remschijf die over de gaatjes lopen, ter breedte van de gaatjes. Ik veronderstel dat een nieuwe remschijf er niet zo uit ziet, dus slijtage allicht? Vervangen?
Iemand enig idee waarom de schijf in dat patroon gesleten is?
En iemand die me een richtprijs kan geven voor dat werkje (slik)?

Edit: figuurtje lukt niet echt hmm.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij staat je frontaal en zij verkeerd om.

op het eerste plaatje kijk je vanaf de zijkant en de 2de frontaal.

Naar de motor gerelateerd dan ;)
 
Dus ter hoogte van de gaten is ie meer weggesleten ?
Is dat meetbaar ? Ik bedoel is het niet optisch bedrog of zo .
't Kan bijvoorbeeld zijn dat er met WD40 geklooit is op je remklauwen
en dat die afgegaan zijn om je schijf .(kleurverschil)
 
Dus ter hoogte van de gaten is ie meer weggesleten ?
Is dat meetbaar ? Ik bedoel is het niet optisch bedrog of zo .
't Kan bijvoorbeeld zijn dat er met WD40 geklooit is op je remklauwen
en dat die afgegaan zijn om je schijf .(kleurverschil)

Het is echt heel duidelijk voelbaar...
Als je je vinger in zo'n sleuf legt dan volgt het echt bijna de ronding van mijn vinger...
 
Hallo, de slijtage die je schets is de typische slijtage van geperforeerde remschijven. Er verzameld zich zand en ander vuil in de gaatjes, tijdens het remmen komt deze tussen de schijf en de blokjes met als gevolg dat je remt met schuurblokjes ipv remblokjes! en voila, hele mooie slijtagepatronen :X Als de schijf op z'n dunste punt nog voldoende dik is, zou je 'm kunnen laten afdraaien, anders wordt het een nieuwe schijf. Advies, maak regelmatig de gaatjes in je remschijf schoon.

Groeten, Sokje
 
Een achterschijf van 300 euro?! :X Geloof ik eerlijk gezegd niet veel van.

Dan kan je beter een nette gebruikte schijf van een motorsloop ophalen en zelf monteren. Zelf monteren is een eitje.
Dan ben je hooguit een paar tientjes kwijt.
Je hoeft me ook niet te geloven :N

Maar kwam deze Orginele SUZUKI-prijs tegen op internet bij een internetshop :Y

Maar wat ik al eerder zei: imitatie zal een STUK goedkoper zijn(zowat 50€ in de meeste gevallen :Y )

www.roukama.nl bijvoorbeeld :Y

Remschijf EBC MD3061(Achterschijf)

www.ebcbrakes.com

REPLIKA REMSCHIJVEN VAN TOPKWALITEIT.


123,00 euro
 
Laatst bewerkt:
Die had ik ook al gezien inderdaad.
Die remschijven voldoen prima en zijn inderdaad stukken goedkoper.
Maar wat is er nu leuker om eerst iemand een kleine attack te bezorgen, die al overuren wil gaan plannen, ouders om geld vragen en weet ik allemaal niet, en dan naderhand zeggen dat het goedkoper kan })


;)
 
Maar wat is er nu leuker om eerst iemand een kleine attack te bezorgen, die al overuren wil gaan plannen, ouders om geld vragen en weet ik allemaal niet, en dan naderhand zeggen dat het goedkoper kan })


;)

Grr bastard tss...
Viel me inderdaad toch wel even tegen.
De schijf remt in ieder geval nog goed, en zoveel gebruik ik de achterrem ook niet ... De vorige eigenaar dan blijkbaar wel :s . (Voorrem is nog perfect.)
Ik zal het in ieder geval eens aangeven bij de mecanicien en die zal dan wel zeggen wat moet gedaan worden. 't wordt nog een flinke beurt grr :( .
 
Terug
Bovenaan Onderaan