remschijf en blokken vervangen: aanlopende rem

tritus

MF'er
27 apr 2002
116
0
kerk_avezaath
nou, ik ben weer met een nieuw projectje begonnen andere remmen!

de oude schijven die voor op mijn honda cbr zaten waren niet origineel en versleten (er stond ook een minimale dikte op van 3.5 mm en was nog 3.4). er ook een dikke rand op de buitenste ring van de schijf.

een dealer gaf me het advies om niet voor imitatie te gaan maar als het dan toch om het geld ging rond te kijken voor 2ehands originele schijven.

deze schijven heb ik gevonden bij een andere motor zaak (hier staat op minimale dikte 4 mm en was nog 5mm) en deze gemonteerd op mijn fiets met meteen een setje originele blokken.

na de hele handel in elkaar te hebben gezet loopt de rem dus aan. er zit 1 punt in waar hij erger aan loopt als de rest als ik daar doorheen ben valt het wel mee (lijkt normaal).

is het nu normaal dat een set schijven op 1 punt meer aanlopen en heeft dit te maken met het inrijden van de blokken?? of zijn de schijven toch niet goed??

kan het aan lopen ook iets te maken hebben met de verschillende soorten dikte van de oude(3.4mm) en de nieuwe(5mm) schijf?? b.v door te veel remvloeistof?
en wat is de hoeveel heid remvloeistof die er in mijn reservoir moet zitten? moet je een lucht belleteje in het glaasje zien of juist niet.

zoals je leest veel rem-vragen.....
 
heb je met het terugdrukken van je remzuigers deze wel schoongemaakt? anders gaat ie vastzitten op het vuil dat je net naar binnendrukte, het op een punt zwaarder aanlopen op je remschijf kan toch duiden op een kromme remschijf (heb je met de montage van de nieuwe remschijf het montagevlak goed schoongemaakt?
succes ermee....
 
ik heb het nog even gecheckd met een vriend van me en 1schijf is dus gewoon krom.

ik kan de schijven gelukkig gewoon terug brengen en heb nu nieuwe schijven besteld van het merk braking of zoiets. is dat wat??????
 
Terug
Bovenaan Onderaan