Remschijf Fazer

Kaasszje

MF veteraan
25 okt 2002
4.749
15
Zoetermeer
Ik wilde vanochtend dus lekker op motor naar werk.
Dat was dus ff pech hebben.
Remklauwen vast op remschijven, of te wel mijn voorwiel wilde niet draaien :(

Ik vermoed dat dit door de pekel komt.

Wat zou ik hier aan kunnen doen, ga vanavond proberen of ik mijn remklauwen van schijf af krijg, en dan eens kijken of ik ze kan schoonmaken of zo..

Maar zou dus echt niet weten hoe deze vast zitten, en hoe ik ze vervolgens moet schoonmaken,

Iemand een idee :?
 
Heb ik ook vaker gehad. Staat ie op de bok? Of op de zijsteun? Bij optie 1 gewoon een rotduw geven dan knalt ie vanzelf wel los. Ze zijn gewoon vastgeroest. FF een stukje rijden en ze zijn vanzelf schoon
 
Heb ik ook vaker gehad. Staat ie op de bok? Of op de zijsteun? Bij optie 1 gewoon een rotduw geven dan knalt ie vanzelf wel los. Ze zijn gewoon vastgeroest. FF een stukje rijden en ze zijn vanzelf schoon
Ja hij staat op bok.. hmm vanavond ff proberen, met flinke duw..

Maar erhm.. wat kan ik der tegen doen in toekomst dan :?
 
Remklauwen vast op remschijven, of te wel mijn voorwiel wilde niet draaien :(
Ik vermoed dat dit door de pekel komt.

Wat zou ik hier aan kunnen doen, ga vanavond proberen of ik mijn remklauwen van schijf af krijg, en dan eens kijken of ik ze kan schoonmaken of zo..

Maar zou dus echt niet weten hoe deze vast zitten, en hoe ik ze vervolgens moet schoonmaken,

Iemand een idee :?
Heb zelf ook een Fazer en dit ook wel eens meegemaakt. Bij het wegzetten van de motor knijp je vaak nog een keer de voorrem in en dan komen de blokken dicht op de schijven te staan, beetje vocht er tussen, dagje laten roesten en dan zit die vast. Het beste lijkt mij de remklauwen iets los te draaien en met een rubber hamer een tikje te geven op de remklauw in de lengte richting van de schijf, (minste kans op zijdelingse vervorming) Als die dan los is even een stukje verder draaien en het roest met heel fijn waterproof van de schijven verwijderen of gewoon een aantal keertjes voorzichtig remmen. VERGEET NIET de klauwen weer vast te zetten!!
Om het te voorkomen:
Niet meer je rem inknijpen bij het wegzetten en je schijven afdrogen met een doek en na een half uurtje nog eens doordraaien en nogmaals afdrogen.
Niet in de pekel rijden kan ook een hoop roest en dus ellende voorkomen.
 
Ik wilde vanochtend dus lekker op motor naar werk.
Dat was dus ff pech hebben.
Remklauwen vast op remschijven, of te wel mijn voorwiel wilde niet draaien :(

Ik vermoed dat dit door de pekel komt.

Wat zou ik hier aan kunnen doen, ga vanavond proberen of ik mijn remklauwen van schijf af krijg, en dan eens kijken of ik ze kan schoonmaken of zo..

Maar zou dus echt niet weten hoe deze vast zitten, en hoe ik ze vervolgens moet schoonmaken,

Iemand een idee :?



Ik heb het ene keer meegemaakt met een Div. 600. Hierbij zat er remblokstof in de cylindertjes van je remklauw.
Op te lossen door. Klauw eraf halen schoonmaken en terugplaatsen....

succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan