TheoRoelof

MF'er
5 okt 2022
211
109
Veenendaal
Van het weekend ben ik er achter gekomen dat mijn remschijf krom is (rechtsvoor), je ziet het remblok ook hevig van links naar rechts bewegen tijdens het rijden. Het aparte is is dat je hier niks van merkt tijden het rijden of remmen. Monteur er ook een stuk op laten rijden en hij bevestigde dit. Wel het advies gekregen om het het hele gebeuren te laten vervangen. Kan ik hier op doorrijden tot die tijd of toch even wachten tot alles weer vervangen is? Ervaringen?
 
Hoeveel wil je er mee gaan rijden tot het binnen is?

Weekje woon werk maak ik er wel mee af, maar zou er geen trip van 3000 km mee maken.

Kleine disclaimer, ik heb natuurlijk niet gezien hoe erg het is.
 
Mijn ervaring is juist dat je het voelt ver voordat je ook maar iets met het blote oog kunt zien, maar dat betekent wel dat jouw schijf nu al echt flink krom is. Dan heb je tot nu toe mazzel ;)

Ik zou gewoon nieuw bestellen, des te sneller is het opgelost.
 
Best wel maf dat je er niets van in de remhendel voelt tijdens het remmen. En dat je kennelijk meteen volle remkracht hebt nadat je een tijdje gereden hebt. Je zou immers verwachten dat de remblokken/remzuigers niet meer netjes tegen de slingerende schijf aanliggen.
Het lijkt mij wel dat de boel daar beneden meer op z'n falie krijgt, met name de semi-zwevende bevestiging van de schijf en de O-ringen van de remklauw.
 
Remmen lopen altijd iets aan, alleen veel is niet goed. Nu is veel weer relatief. Maar als je niets in het hendel voelt zou ik me niet druk maken. Sterker nog ik betwijfel haast of er een probleem is / ander probleem.

En hoe de abs daarop reageert?

De slingering zal nu nog het meeste opgevangen worden door de glijpennen van de remkklauw.
Volgens mij een 2cilinder remklauw met de cilinders aan 1 kant.

Vervangen lijkt mij ook het beste.
Glijpennen? Het is geen achterrem uit 1990 :P
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan