Remschijf krom, rijden of laten staan

Mijn eerste schijf voor, van mijn nieuwe motor, was op een gegeven moment krom. Hoe dit komt is mij onduidelijk. Moest een keer hard in de ankers op nat wegdek maar bedacht me toen dat ik de voorste niet max kon gebruiken. Ik remde ook af op motor wat resulteerde in een mooie slide. Gelukkig bleef ie mooi in lijn dus niks aan de hand. Na het verwisselen van de schijf (garantie) was deze na een tijd ook weer krom. Echter wat minder dan de eerste keer maar je merkt het wel bij lage snelheid. Ik zou zeggen gewoon rustig doorrijden als ie redelijk gelijkmatig remt. Gelukkig bij een 1 cilinder remt ie al vrij snel op de motor.
 
gewoon rijden, sommige mensen zijn echt teveel met veiligheid bezig.

Je zegt zelf dat je er niks van voelt onder het rijden?
maak eens een noodstop en kijk of je dan wat merkt.
Zo nee dan lekker rijden tot ze versleten zijn, tenminste dat zou ik doen.
 
Een licht "schokkend" gelijkend gevoel bij het remmen, kan ook veroorzaakt worden doordat bij nat weer en/of landurig stilstaan, de blokjes ( soms verkeerde type) vast gaan kleven aan de schijf en daar een oxydelaagje achterlaten...
Die moet dan eerst weggeremd worden....( wat vaak genoeg ook gewoon lukt)
In een extreem geval kan het zo zijn, dat er een zodanige verroesting heeft plaatsgevonden, dat op die bewuste plek de schijf net iets dunner is dan de rest v/h oppervlak...
..wiebeltje blijft...
Je haalt je schouders op omdat je rem voldoende werkt...of je vervangt'em...
Afdraaien is bij een remschijf voor een motorfiets nagenoeg geen optie,...omdat deze toch al vrij dun geleverd worden met een verschrikkelijk mierenuekende marge tot slijtage-breedte...
 
zoals ik al zei merk ik er zelf niks van tijdens het rijden, ook paar keer hard geremd toen is het me iig niet opgevallen.

even wachten totdat m'n spaarvarkentje vol genoeg zit en dan komen er waves onder.
tot die tijd maar even rustig aan doen :Y
 
Jet is groen en het staat bij mij in fde schuur :+ een zx6r hahahah; +:

cOEEEBERGH HHHH
 
Laatst bewerkt:
Een licht "schokkend" gelijkend gevoel bij het remmen, kan ook veroorzaakt worden doordat bij nat weer en/of landurig stilstaan, de blokjes ( soms verkeerde type) vast gaan kleven aan de schijf en daar een oxydelaagje achterlaten...
Die moet dan eerst weggeremd worden....( wat vaak genoeg ook gewoon lukt)
In een extreem geval kan het zo zijn, dat er een zodanige verroesting heeft plaatsgevonden, dat op die bewuste plek de schijf net iets dunner is dan de rest v/h oppervlak...
..wiebeltje blijft...
Je haalt je schouders op omdat je rem voldoende werkt...of je vervangt'em...
Afdraaien is bij een remschijf voor een motorfiets nagenoeg geen optie,...omdat deze toch al vrij dun geleverd worden met een verschrikkelijk mierenuekende marge tot slijtage-breedte...
in het ergste geval zijn de remcylinders gecorrodeerd. Die variant heb ik ook eens gehad. Daar wordt je niet vrolijk van....
 
Ik kwam er laatst achter dat m'n remschijf voor een hele lichte slag heeft.
Waarschijnlijk omdat ik de motor wegduwde met het schijfremslot er nog aan |(

Nu is mijn vraag.. kan ik hier nog op rijden totdat ik nieuwe heb gekocht? of is dit absoluut af te raden?

(ik kwam er laatst pas achter en heb er een hele tijd op gereden zonder het te merken, pas toen hij op de voorbok stond werd het duidelijk dat hij iets krom was)

Als je al kan zien dat er een slag in zit, is het denk wel een behoorlijke slag.
Bij een noodstop of het uitremmen voor de bocht, kan dit vervelend rijgedrag veroorzaken, denk ik. Maar je kan schijven ook laten richten geloof ik. Dat zal een stuk minder duur zijn.
 
Laatst bewerkt:
Dat hij aanloopt is normaal ja.

Dat je het voorwiel ronddraait op de voorbok en hij op een bepaald punt in de schijf stilstaat niet. (heb er zelf aan gedraait en apparaat is wel degelijk krom).

Zit me alleen te bedenken dat het volgens mij alleen de rechter schijf is.
Is het dan verstandig voor hem om maar 1 schijf te kopen als die ander nog goed is? Of gewoon allebei vervangen?
rechts 1 nieuwe dikke wave schijf en links de dunne oude schijf? :W :P

hier hebben ze wel veel 2ehands spul liggen: [spam]klikkerdeklik[/spam]
 
gewoon rijden, sommige mensen zijn echt teveel met veiligheid bezig.

Je zegt zelf dat je er niks van voelt onder het rijden?
maak eens een noodstop en kijk of je dan wat merkt.
Zo nee dan lekker rijden tot ze versleten zijn, tenminste dat zou ik doen.


:Y

Ik rij al 4 maanden met een trilling in de schijven. Nu de voorband is verwisselt even nagemeten en 1 van de 2 is indd ietwat krom. Nu 2de hands schijven besteld via i-net en morgen gaan ze eronder.

Maar iedereen gilt over de veiligheid, nou ik kon nog bijna stoppies maken en noodstoppen was ook geen probleem. Dan werd t trillen juist minder. Tis alleen irritant in de stad met zon trillend stuur bij elk stoplicht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan