Remschijf richten omgeving Eindhoven, Venlo, Nijmegen

Velthuis

Die hard MF'er
16 jan 2013
339
25
Vierlingsbeek
Hoi,

nieuw bandje gemonteerd op de voorvelg en gebalanceerd. Bij het balanceren viel mij op dat 1 van de 2 schijven een zichtbare slag vertoont. Een meetklok heeft dit ook bevestigd; 0,9mm slag tov 0,1mm slag aan de andere schijf. Geen idee of dit al was of dat ik misschien een fout heb gemaakt bij het opspannen van de velg op de bandenmachine.

Beide schijven zijn 5mm dik, bijna als nieuw.

Nu zou ik graag de schijf/schijven willen laten richten. Heeft iemand een tip waar ik dit zou kunnen laten doen in de omgeving Eindhoven/Venlo/Nijmgegen?
 
Heb je er al mee gereden?

Voor hetzelfde geld valt het op tijdens het balanceren maar wordt de schijf gewoon netjes gecentreerd op de floaters zodra je de boel gemonteerd hebt en er mee geremd hebt.
 
Hoi,

Bedankt voor de reacties!
Ga even contact opnemen met het bedrijf in horst.

De schijf is echt krom, ook te meten op de binnenste ring. Op de plek waar de afwijking het grootst is zie ik ook een bobbeltje bij de floater
 
IMG_20220522_201340076_HDR.jpg
 
kan, kan het ook zelf hebben veroorzaakt bij het monteren van de band.
Het is de eerste keer dat ik deze bandenmachine heb gebruikt voor een motor wiel. Bij het opspannen van de velg wordt deze een beetje naar beneden gedrukt, ik denk dat de rood omcirkelde steun tegen de remschijf heeft geduwd.
Volgende keer de remschijven even demonteren bij het banden wisselen.

Het bedrijf in Horst denk dit wel te kunnen repareren, even afwachten.
 

Bijlagen

  • IMG_20220509_200748961 (1).jpg
    IMG_20220509_200748961 (1).jpg
    386,7 KB · Weergaven: 40
Bij mijn vorige motor ook slot vergeten :( Licht trilling met remmen.
Voorwiel van de grond, meetopstellingkje geknutseld en schijf gemarkeerd waar de afwijking zat.
Rond stukje hardhout en met vuistmoker een paar ferme tikken op het alu wat de schijf draagt, weer meten enz.
Zo heb ik het weer goed gekregen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan