Remschijf van motorsloop?

Millamet

Die hard MF'er
20 mrt 2013
284
176
Hallo allemaal,

Gisteren voor het eerst in bijna 10 jaar remschijfslot vergeten op mijn schijf bij het wegrijden. Was mijn spullen nog aan het opbergen na aankomst, en werd door bewaker van Phantasialand aangesproken op foutief parkeren... Reed weer weg en vergat dus mijn slot op de schijf.
Schijf is goed krom, motor gelukkig wel recht kunnen houden. Remt wel absoluut slecht nu, ik rijd er nog voorzichtig mee naar huis en zet hem dan weg.

Liefste koop ik 1 tweedehands remschijf van een welbekende online gebruikte motoronderdelensite. Maar heeft iemand daar ervaringen mee? Worden schijven gecontroleerd na demontage?

Remblokken en revisie remklauwen stonden al op de planning voor de winter.

Gaat overigens om een 310mm schijf van een SV1000 en misschien ook GSX-R.
 
Als het goed is geven ze er garantie op,dus is de schijf niet goed kan je die weer terug geven,
wil je geen enkel risico lopen ,tja dan zit er niets anders op dan een nieuwe originele kopen (248,05)
of een set imitatie.
 
Zou er geen probleem mee hebben. Als de dikte niet aan de limiet zit (anders moet je volgend jaar weer op jacht naar een vervangende schijf), gewoon monteren en weer lekker rijden. Ik zou persoonlijk liever een gebruikte originele schijf van een motorsloop monteren dan iets uit China.
 
De enige keer dat ik een gebruikte schijf wilde kopen (bij een motorzaak) bleek die schijf nog veel krommer te zijn dan de mijne. Het was al duidelijk te zien door hem op de toonbank te leggen.
 
Inderdaad gewoon een 2e handsje zoeken en monteren, of dat van een particulier of een sloper is zou mij niks uitmaken. En een nieuwe set uit China kan ook prima (is maar net wat gunstiger uitkomt in €€ of wat er beschikbaar is), er wordt hier nogal vaak paniek gezaaid over remschijven....

Gewoon zelf zo goed mogelijk proberen te checken of de spullen in orde zijn en blijven.

Net zoals de rest van je motor. En als dat niet bij jou past moet het ding gewoon naar de dealer en monteren ze daar een prachtige nieuwe set OEM schijven voor een mooi bedrag :t
 
BOR heeft er ook nog een aantal,
 
Laatst bewerkt:
Als bedenk dat de meeste originele remschijven al tien jaar in China gemaakt worden zal je wel met erg oude remmen rond rijden
China is niet per se slecht, hangt af van de quality control. Zal de volgende keer wat duidelijker en uitgebreider schrijven wat ik bedoel. Dat de grote (auto/motor)merken onderdelen in China laten vervaardigen was mij bekend. En de kwaliteit daarvan zal okay zijn. Maar er worden bijvoorbeeld ook nep rolexen en omega's voor weinig gemaakt. Dus als je gaat zoeken naar een "originele" remschijf uit China voor niet al te veel geld, kon de kwaliteit daarvan wel 'ns "wat" minder zijn.
 
Bedankt allemaal! Ik ga gewoon een gebruikte bij Boonstra of Motorpartsonline kopen, kan ik voorlopig weer vooruit. Boonstra weet ik dat ze niet moeilijk doen met eventueel retourneren.

Of schijf laten richten...zo heb ik het ooit gedaan na mijn remschijfslot blunder . Was weer als nieuw...
Nja, ik weet niet wat ze allemaal richten, maar het aluminium middengedeelte heeft een behoorlijke vouw erin zitten, naast dat het stalen gedeelte een slag heeft. Dan voelt het voor mij fijner de schijf te vervangen.
 
Als je een andere schijf gevonden hebt kun je makkelijk zelf controleren of die recht is.
Leg hem plat op een glasplaatje en probeer rondom de schijf een voelermaatje er tussen te steken.
Waarschijnlijk staat er in je handboek wat de tolerantie is voor je schijf, net als de minimale dikte.
 
Dat is een goede tip, bedankt!

China is niet per se slecht, hangt af van de quality control. Zal de volgende keer wat duidelijker en uitgebreider schrijven wat ik bedoel. Dat de grote (auto/motor)merken onderdelen in China laten vervaardigen was mij bekend. En de kwaliteit daarvan zal okay zijn. Maar er worden bijvoorbeeld ook nep rolexen en omega's voor weinig gemaakt. Dus als je gaat zoeken naar een "originele" remschijf uit China voor niet al te veel geld, kon de kwaliteit daarvan wel 'ns "wat" minder zijn.
Onderdelen worden niet altijd maar per definitie in China gemaakt hoor. Misschien ook een beetje afhankelijk van transportkosten. Ik werk zelf in de autoindustrie (moet zeggen wel voor de duurdere merken), en hoewel ik de hele markt niet ken, zie ik juist dat men tegenwoordig lokaal laat produceren. Waar wij bijvoorbeeld eerst wereldwijd leverden, leveren wij voor bepaalde grote series/auto's alleen nog maar binnen Europa, en wordt er bij een lokale toeleverancier in bijvoorbeeld de VS een extra matrijzenset weggezet. Zo zijn wij heel veel volume verloren. In Zuid Afrika zijn wij verplicht om zoveel mogelijk inkoopdelen lokaal te kopen.

Wat ik in China zie is dat er toch nog steeds veel know how ontbreekt, en dat je bijvoorbeeld in de ontwikkelingsfase er veel meer tijd in moet steken.

Persoonlijk vind ik het fijn om lokaal geproduceerde producten te kopen, maar dat terzijde. Ik dwaal een beetje af. :-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ulgi
Als je een andere schijf gevonden hebt kun je makkelijk zelf controleren of die recht is.
Leg hem plat op een glasplaatje en probeer rondom de schijf een voelermaatje er tussen te steken.
Waarschijnlijk staat er in je handboek wat de tolerantie is voor je schijf, net als de minimale dikte.
Dat lukt zeker niet met alle schijven (en moderne juis meestal niet), als een schijf uit een losse buitenring en aluminium hart bestaat kun je die niet vlak op een glaslaat leggen door die verbindingsbobbins (of hoe noem je die dingen). Beter gewoon monteren en een meetklok of andere taster er vlak langs zetten.
 
China is niet per se slecht, hangt af van de quality control. Zal de volgende keer wat duidelijker en uitgebreider schrijven wat ik bedoel. Dat de grote (auto/motor)merken onderdelen in China laten vervaardigen was mij bekend. En de kwaliteit daarvan zal okay zijn. Maar er worden bijvoorbeeld ook nep rolexen en omega's voor weinig gemaakt. Dus als je gaat zoeken naar een "originele" remschijf uit China voor niet al te veel geld, kon de kwaliteit daarvan wel 'ns "wat" minder zijn.
^Dit.

Had laatst een jongen op bezoek met zo'n Chinese Honda Dax, die vol hing met nep "performance" onderdelen. Op de remklauw stond Brambo of Brombo, maar iig geen Brembo _O-
 
  • Leuk
Waarderingen: Ulgi
Terug
Bovenaan Onderaan