Remschijf van motorsloop?

Millamet

Die hard MF'er
20 mrt 2013
284
176
Hallo allemaal,

Gisteren voor het eerst in bijna 10 jaar remschijfslot vergeten op mijn schijf bij het wegrijden. Was mijn spullen nog aan het opbergen na aankomst, en werd door bewaker van Phantasialand aangesproken op foutief parkeren... Reed weer weg en vergat dus mijn slot op de schijf.
Schijf is goed krom, motor gelukkig wel recht kunnen houden. Remt wel absoluut slecht nu, ik rijd er nog voorzichtig mee naar huis en zet hem dan weg.

Liefste koop ik 1 tweedehands remschijf van een welbekende online gebruikte motoronderdelensite. Maar heeft iemand daar ervaringen mee? Worden schijven gecontroleerd na demontage?

Remblokken en revisie remklauwen stonden al op de planning voor de winter.

Gaat overigens om een 310mm schijf van een SV1000 en misschien ook GSX-R.
 
Net de schijf van Motorparts gemonteerd. Zo ronddraaiend op de as ziet het er recht uit, maar ik moet nog proefrit maken. Heb geen meetgereedschap hiervoor, maar zie er geen gekke dingen aan. Hieronder ook nog even foto's van de kromme oude schijf, dit is de losse schijf op de foto's. Op de velg is de 'nieuwe', die ik later wat schoongemaakt heb.
 

Bijlagen

  • IMG_20210930_211309.jpg
    IMG_20210930_211309.jpg
    177 KB · Weergaven: 33
  • IMG_20210930_211235.jpg
    IMG_20210930_211235.jpg
    196,5 KB · Weergaven: 32
  • IMG_20210930_211040.jpg
    IMG_20210930_211040.jpg
    287 KB · Weergaven: 34
  • Leuk
Waarderingen: Ulgi
Op vakantie alles wat niet direct nodig lijkt, maar thuis laten. Dus schijfslot neem ik dan 'kaal' mee.

Een remschijfslot ga je altijd een keer vergeten.
In Italië had ik ook de motor op slot gezet. Bij vertrek dus nooit meer aan het slot gedacht.
Geluk was dat ik eerst achteruit moest tussen andere motoren uit.
Ineens blokkade en eigenlijk ook niet eens direct besef wat er was. Mijn geluk was, dat het duwsnelheid is.
Gelukkig geen schade maar wel een les geleerd.

In de toekomst gaat ook altijd mijn reminder-spiraal mee. Nooit meer kans op vergeten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan