remschijf verplaatsen met ringetjes?

Makrolon

MF veteraan
5 aug 2008
19.499
44
Apeldoorn
Ik ben bezig om een 4 zuiger brembo remtang pas te maken op mn xr. Ik zit er alleen mee dat er te weinig ruimte is tussen mn remschijf en de klauw. ik heb al 3 mm van de klauw af gedremelt, en heb daar nu nog 1.5 mm vlees over voor dat ik er doorheen ben. Verder wou ik niet gaan eigenlijk. Nu had ik ringetjes tussen mn schijf gezet van 1.3 mm. Nu kom ik echt precies uit met de ruimte. zou dit kwaad kunnen? Gewoon tussen elk boutje één ringetje van 1.3 mm? De schijf valt wel net buiten de geleiderand. :X
 
Ik bewonder je enthousiasme. :)


Maar was het misschien niet verstandiger geweest om te zoeken naar een adapterplaatje voor je remklauw? :Y

Met jou oplossing heb je erg veel kans dat je sneller stil ligt dan je van plan was. -O- :X
 
Die moet ik sowieso maken, maar ik kom niet weg met de 2 zuigers aan de achterkant zegmaar. En ik wil 4 zuiger, en geld voor een dure motomaster heb ik niet.
 
als je dat doet ,is de kern van de zaak dat je schijf los rust op 4 ringen..
niet doen !!

tip:

vraag een MF draaier een spacer met center-rand te draaien ,
heb toen 25 euri voor zoiets betaald.


zit ie gecenterd en gespaced ,al is 1.3 mm wel bizar dun spacertje dan..
 
Ik weet niet of je voorwiel gekruist gespaakt is maar dat bied in deze een groot voordeel.
De linker spaak moet in een rchter gat en de rechter spaak in het linker gat in de velg.
Dit lukt alleen bij een nieuwe nog niet geboorde velg, want de gaten moeten dan onder een andere hoek door de velg geboord worden.
 
Ik weet niet of je voorwiel gekruist gespaakt is maar dat bied in deze een groot voordeel.
De linker spaak moet in een rchter gat en de rechter spaak in het linker gat in de velg.
Dit lukt alleen bij een nieuwe nog niet geboorde velg, want de gaten moeten dan onder een andere hoek door de velg geboord worden.
Ja, had ik al eens over gehoord. Maar dat zit hij niet dus, die nippeltjes op de velgrand zitten daarvoor ook niet in de goede hoek lijkt me. Ik zal eens een ad plaatsen of iemand een mooie spacer voor me kan draaien. Lijkt mij dan de makkelijkste oplossing :)

Bedankt allen!
 
Ik ben bezig om een 4 zuiger brembo remtang pas te maken op mn xr. Ik zit er alleen mee dat er te weinig ruimte is tussen mn remschijf en de klauw. ik heb al 3 mm van de klauw af gedremelt, en heb daar nu nog 1.5 mm vlees over voor dat ik er doorheen ben. Verder wou ik niet gaan eigenlijk. Nu had ik ringetjes tussen mn schijf gezet van 1.3 mm. Nu kom ik echt precies uit met de ruimte. zou dit kwaad kunnen? Gewoon tussen elk boutje één ringetje van 1.3 mm? De schijf valt wel net buiten de geleiderand. :X

Ik denk dat je dan beter je gehele wiel een klein stukje om kan zetten (1,3mm) Gewoon met en uitvul ring op de as.
Misschien staat je wiel nu wel niet helemaal in de midden? en komt dat gelijk weer goed te staan als je hem met een ring uitvult.
Het is wel niet helemaal de weg der schoonheid maar als je wiel 1,3 mm om staat zal je daar niet zo veel van merken.

gr, Look.
 
Nee look, het gaat om de afstand tussen de schijf en de spaken. Ik heb dus geen ruimte genoeg om die 2 zuigers van mn klauw daar tussen kwijt te kunnen.
 
Nee look, het gaat om de afstand tussen de schijf en de spaken. Ik heb dus geen ruimte genoeg om die 2 zuigers van mn klauw daar tussen kwijt te kunnen.

:$ sorry, heb ik het even verkeerd begrepen. Dan heb ik inderdaat wel een serieus probleem. Ik zal het eens aan een maat van me voor leggen. Die zit al jaren in de motoren en het klein metaal. Misschien dat hij een tip voor je heeft.

gr, Look.
 
:$ sorry, heb ik het even verkeerd begrepen. Dan heb ik inderdaat wel een serieus probleem. Ik zal het eens aan een maat van me voor leggen. Die zit al jaren in de motoren en het klein metaal. Misschien dat hij een tip voor je heeft.

gr, Look.
Thnx!
Maar ik denk dat ik er uit ben hoe ik het ga oplossen:)
Ik laat een alu plaat maken met de zelfde binnen diameter als de binnenring van mn schijf, dan zo breed dat ie net mn floaters niet in de weg zit en 2 mm dik (heb k net iets meer speling) die laat ik bij de smid hier in de buurt even vast pikken met 4 laspuntjes aan de binnenring van de schijf. En dit geheel monteer ik dan. Ik denk dat dit de beste oplossing is omdat er voor een opstaande rand te weinig ruimte is denk ik. Ik hoor graag jullie voors en tegens over deze oplossing!
 
Volgens mij ben je levensmoe. Met remmen moet je niet knoeien maar goed maken.

Koop een kant en klare set of je maakt het perfect in orde.
Je remschijf verder van de naaf zetten geeft altijd grotere krachten op je naaf.
Hier zal je een spacer moeten draaien welke perfect passend op je naaf en schijf zijn. de centreerring van je schijf draagt de grootste krachten. de boutjes zijn puur om hem op zijn plek te houden.

Lassen aan een REMSCHIJF onderdeel is helemaal uit den boze!

Mijn advies: koop een andere remtang en maak hier een adapter voor.
Beter een paar knaken uitgeven als een keer over de kop.....


Ps weet waar ik het over heb denk ik, http://www.supermotardforum.nl/forum/viewtopic.php?t=91&postdays=0&postorder=asc&start=250



Thnx!
Maar ik denk dat ik er uit ben hoe ik het ga oplossen:)
Ik laat een alu plaat maken met de zelfde binnen diameter als de binnenring van mn schijf, dan zo breed dat ie net mn floaters niet in de weg zit en 2 mm dik (heb k net iets meer speling) die laat ik bij de smid hier in de buurt even vast pikken met 4 laspuntjes aan de binnenring van de schijf. En dit geheel monteer ik dan. Ik denk dat dit de beste oplossing is omdat er voor een opstaande rand te weinig ruimte is denk ik. Ik hoor graag jullie voors en tegens over deze oplossing!
 
Volgens mij ben je levensmoe. Met remmen moet je niet knoeien maar goed maken.

Koop een kant en klare set of je maakt het perfect in orde.
Je remschijf verder van de naaf zetten geeft altijd grotere krachten op je naaf.
Hier zal je een spacer moeten draaien welke perfect passend op je naaf en schijf zijn. de centreerring van je schijf draagt de grootste krachten. de boutjes zijn puur om hem op zijn plek te houden.

Lassen aan een REMSCHIJF onderdeel is helemaal uit den boze!

Mijn advies: koop een andere remtang en maak hier een adapter voor.
Beter een paar knaken uitgeven als een keer over de kop.....


Ps weet waar ik het over heb denk ik, http://www.supermotardforum.nl/forum/viewtopic.php?t=91&postdays=0&postorder=asc&start=250
Ik wil het ook goed, daarom vraag ik hier advies. maar als het goedkoop en goed kan, waarom niet? Als ik een ring laat draaien die mooi om de randjes op mn naaf vallen, en die laat ik met 4 las puntjes vast zetten aan de binnenring van mn schijf en dan nog met die boutjes dan zie ik niet in wat er fout zou kunnen gaan, maar wederom. Daarom vraag ik hier advies. Dus als jij mij goed kan onderbouwen waarom mijn idee kut is dan heb ik er ook wat aan. :)

En je projectpage heb ik al lang een keer helemaal doorgelezen, leuke projectjes! :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan