remschijfen yamaha r1 99er

jackanator

Rookie
25 jun 2006
13
0
den helder
beste motorrijders,

mijn vraag,

tijdens het remmen trilt mijn stuur behoorlijk. en het lijkt steeds erger te worden.
dus lijkt het erop dat mn remschijven dus krom zijn, omdat dit alleen tijdens het remmen gebeurd.
of kan dit ook een ander probleem zijn?

als ik dan nieuwe koop welk soort remschijfen kan ik dan het best nemen voor mn r1???
bijvoorbeeld waveschijven ofzo? of zijn de remprestaties van deze niet veel beter?

alvast bedankt...
 
Kan idd aan kromme remschijven liggen. Wordt nieuwe kopen ja :) , en waveschijven schijnen iets beter te remmen (wat onzin is imo), en ze koelen iets beter. (Staat ook nog eens leuk 8-) )

Het is overigens schijven ;)
 
Balhoofd veroorzaakt geen trillingen, kan hoogstens speling hebben of ingeslagen lagers hebben.
Dat lijkt me ook.
Kun je misschien ook wat onrust / pompen voelen in de hendel en een nogal happend remmen vlak voordat je stilstaat? Zo ja, dan is het zeker de remschijven.
Is (helaas) niet abnormaal voor een sterke sportfiets die stevig bereden wordt: Schijven worden lekker heet en vaak worden ze vrij dun uitgeleverd om het afgeveerde gewicht laag te houden.
Niettemin, als je ook in de winter(pekel) gereden hebt kijk dan ook even de remklauwen na, als b.v. door corrossie de remzuigertjes klemmen dan kan dat ook schade aan de schijven geven. En je wilt die dure dingen niet blijven vervangen :o
Als OE schijven erg duur zijn, kijk dan ook es naar merken als EBC, Spiegler of Brembo. Wave-schijven zijn m.i. bovenal een mode-artikel, ze remmen meestal wat progressiever maar raspen wel snel je blokken af en de standaard R1 setup remt immers toch al geweldig goed. Vermijd iig extreem "luchtige" wave schijven met grote openingen die dicht tot aan de rand lopen, die dingen kunnen breken onder zware belastingen.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Dat lijkt me ook.
Kun je misschien ook wat onrust / pompen voelen in de hendel en een nogal happend remmen vlak voordat je stilstaat? Zo ja, dan is het zeker de remschijven.
Is (helaas) niet abnormaal voor een sterke sportfiets die stevig bereden wordt: Schijven worden lekker heet en vaak worden ze vrij dun uitgeleverd om het afgeveerde gewicht laag te houden.
Niettemin, als je ook in de winter(pekel) gereden hebt kijk dan ook even de remklauwen na, als b.v. door corrossie de remzuigertjes klemmen dan kan dat ook schade aan de schijven geven. En je wilt die dure dingen niet blijven vervangen :o
Als OE schijven erg duur zijn, kijk dan ook es naar merken als EBC, Spiegler of Brembo. Wave-schijven zijn m.i. bovenal een mode-artikel, ze remmen meestal wat progressiever maar raspen wel snel je blokken af en de standaard R1 setup remt immers toch al geweldig goed. Vermijd iig extreem "luchtige" wave schijven met grote openingen die dicht tot aan de rand lopen, die dingen kunnen breken onder zware belastingen.

Succes!


:Y

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan