Remschijfslot met alarm. Aanrader of niet?

Marc de Boer

Geblokkeerd account
4 aug 2006
467
0
Tilburg
Ik weet even niet meer of ik al een topic hierover heb gezien, zo ja, dan wordt dit een korte.

Ik lees de laatste weken wel weer erg vaak dat een motor gejat is. Treurig. Vaak staan die gewoon netjes op slot, of zelfs binnen, maar niemand heeft iets gezien of gehoord.

Nou zag ik laatst bij mijn dealert een Xeana remschijfslot met alarm voor €75 staan. Ik had het bijna gekocht. Maar ja, er zitten bij mij al drie sloten op (stuurkolom hangslot, abus remschijslot en kryptonite ketting aan de vankering in de garage)....

Ik heb ook een filmpje gezien waarin de meest dure sloten/kettingen binnen 15 seconden werden open geknipt. (iets van de bbc of zo, op youtube).

een alarm zou misschine wat meer helpen (vanwege het geluid), maar is weer duur en moet ingebouwd worden.

Is dan zo'n remschijfslot met alarm iets?
 
Xena slot schijnt nogal snel af te gaan. Zelf heb ik de Abus versie gehad (laatste model!) en die was prima.
 
Persoonlijk als alarm vind ik het bullshit!

De herrie is eenvoudig te blokkeren / dempen met je hand of kauwgom oid. heb ik een paar jaar geleden gedemonstreerd bij de xena lui op de motorbeurs en dat werd niet gewaardeerd!
Was slecht voor de buisness.

Als reminder tegen het wegrijden met slot is het natuurlijk een goed apparaat.
 
yup, 't is inderdaad heel makkelijk te dempen met je duim of zo, maar da's niet erg,
want als je 's morgens rond 5u moet vertrekken, en het cylindertje van het slot is
wat vuil, dan gaat 'ie sowieso af, omdat je het slot niet snel genoeg van de schijf
af gekregen hebt.. :+

Spul detecteert dat hij op de schijf zit (metaal er tussen), en wanneer er aan geraakt wordt (jij probeert je sleutel er in te proppen), dan heb je exact 2 seconden om het spul
van je schijfrem te krijgen alvorens het een teringherrie begint te maken..

Als je dat elke dag doet moet je niet opkijken dat je buren a) kregelig lopen b) hopen dat het ding gestolen wordt..

Een "New york" schijfremslot zal veel langer houden..

Als "opgelet, ik zit er nog op"-slot is het handig, alleen zou dat dan wel weer discreter mogen })
 
Heb al weer een jaar de duurste uitvoering van Xena met carbid erin. Niks te klagen.

En weet niet welke Xena's jullie geprobeert hebben maar deze demp je duidelijk niet! Zeker niet in de nacht als hij in de schuur staat of voor je raam. Je hoort het dan echt nog wel. en anders misschien eens verse batterijen proberen...???

En wat betreft dat eraf halen, gewoon iets sneller wezen... :)
 
Ik heb de Xena uitvoering en bevalt me prima. Hij gaat eigenlijk nooit af zonder dat er een reden voor is... En het is erg makkelijk als ie gaat piepen als je 'm vergeten bent!

En voor mij werkt het wel als hij afgaat want ik kijk dan wel meteen uit het raam als ik thuis ben

Of de buren er van naar buiten gaan kijken weet ik niet... denk dat die zich al genoeg ergeren aan mijn Termignoni's *D
 
ik heb ook de xena XE15, (gekregen bij de KNMV verzekering :} )
en hij werkt prima, hij gaat wel redelijk snel af, maar als je er een beetje handig mij wordt moet dat geen probleem meer zijn,

voor een gratis slot ben ik iig dik tevreden mee ;)
 
Ik werd schijtziek van mijn 4 of 5 (tel kwijt) xena's. Ze worden steeds keurig omgeruil;d, maar vervolgens gaan ze gewoon weer spontaan af.

Tijdens een verhuizing heeft mijn motor 2 weken met splinternieuw slot bij mijn oujders voor de deur gestaan, ze werden er schijtziek van. Ik heb ruzie gehad met mijn buren erover, buurman was zo vriendlijk om te kijken of hard tegen de grond gooien zou helepn. Zelf OPEN achter inmmijn buddy ging hij af. Lekker jengelend door down-town Tiel rijden......

Ik ben dat slot echt verschrikkelijk zat. ALs ik nou terugga krijg ik ongetwijfeld een nieuwe mee, maar wat moet ik ermee?

Misschien dta de Abus te proberen valt, maar ik raad het je af.
 
Ik heb ook de XN15, gaat idd snel af mja daar issie ook voor gemaakt. Ik zal een proberen het geluid te dempen daar had ik verder nog niet echt over nagedacht... Maar erg te vreden hier over, mijn motor staat vaak in de stad en als er dan iemand tegen aan loopt/hangt/rijdt kan ik meteen even een kijkje nemen.

Tis ook nog een keer ART****, voor de verzekering :)
 
'snel af
'
bij slot 3 of 4 heb ik hem in de tochtvrije hal gezet waar niemand komt. Geen vocht, vers uit de verpakking, dat was op zaterdagavond. Ik heb tot zondagochtend 6:30 rust gehad....


Ik had hem om dezelfde reden gekocht. Hij stond aan de weg en er gingen gewoon mensen op zitten :?
 
Mij bevalt hij wel. Ook gekregen bij een verzekering. Als ik hem net heb geplaatst gaat hij wel eens spontaan af. Daarna niet meer.
Het gelijk is inderdaad makkelijk te dempen

Ook vind ik hem erg gevoelig, dus hij gaat wel eens af als ik te traag ben wanneer ik hem eraf wil halen. Daarom durf ik hem niet te gebruiken in het centrum als het druk is :+
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn vorige bike ging hij te pas en te onpas af(xena 15), nu op mijn nieuwe bike is het niet meer gebeurt, je moet hem zo laag mogelijk aan je schijf hangen, en een keer resetten door de batterijen er 3x in en uit te doen.
 
heb ook die Xena X blabla 15. Heb 'm welgeteld 3x gebruikt voordat ik dat geloei zat was. Ding staat in een afgesloten kelder, dus als een stofdeeltje 'm al af laat gaan ...

Wat is het effect van een reset dan Galibaba, wordt ie dan minder gevoelig?
 
Heb er zelf ook 1 (ook ergens gratis bij gekregen), een Xena. De gevoeligheid is af te stellen door de plaatsing, hoe hoger op je schijf, hoe gevoeliger. Na plaatsing piept ie bij aanraking binnen 10 sec. slechts 1 x, om te bestigen dat ie 'scherp' staat. Dat werk tot dus ver allemaal redelijk ok.

Verder vind ik het alarm ook een lachertje, het volume is niet afdoende, betrouwbaarheid schijnt nogal batterijafhankelijk te zijn, slot is niet (spat)waterbestendig, en veel (!) te makkelijk dempen. Denk dat het geheel voornamelijk burenruzie veroorzaakt, en een valse veiligheid!

Verder zitten de gaten van de luidsprekers duidelijk aan de voorzijde geplaatst, zodat een evt. dief geen kans loopt op het blesseren van zijn hand bij het dempen van het alarm. Nee werkelijk, ik wou dat een lampje verwisselen van m'n GS zo makkelijk was als dat alarm uitschakelen |(

Vind ik het dan helemaal niks? Mwah, valt mee, een gegeven paard kijk ik niet gauw in de bek (soweisow geen paardenliefhebber) :P. Er zijn schijfsloten op de markt, met een kabel om te voorkomen dat je met slot erop wegrijd. Dit is dan allemaal toch wat makkelijker in gebruik. Gezien de schade die kan ontstaan door wegrijden met schijfslot zijn die paar tientjes extra op een gewone (?) zeker niet slecht geinvesteerd. Heb alleen geen illusies dat het bijdraagt aan diefstalpreventie...

Let trouwens ook bij het plaatsen dat er dachter het schijfslot een spaak zit, aan de achterzijde zit de bout om het batterijvakje te borgen...
 
Laatst bewerkt:
'snel af
'
bij slot 3 of 4 heb ik hem in de tochtvrije hal gezet waar niemand komt. Geen vocht, vers uit de verpakking, dat was op zaterdagavond. Ik heb tot zondagochtend 6:30 rust gehad....


Ik had hem om dezelfde reden gekocht. Hij stond aan de weg en er gingen gewoon mensen op zitten :?

Dit heb ik ook gehad met een xenalock, XN15, hoog gehangen, laag gehangen, steunend op de schijf gelegd en het ding ging iedere nacht wel een of meerdere keren af. En dit op plaatsen waar zeker geen trillingen of wind komen. Na een tijdje heb ik de batterijen er maar uitgehaald, maar daarvoor heb ik dit slot natuurlijk niet gekocht. |(
 
ik heb de xm10 heeft in 3 jaar tijd 1 keer vals alarm gegeven

ik heb dus geen klacht over het slot

het alarm is wel simpel af te dekken dus ipv een ingebouwd alarm :N

voor 90 euro koop je bij motozoom(delois zal is goedkoperzijn) een alarm die je kunt inbouwen of dat nou goed werkt weet ik niet maar het geluid afdekken word dan iets lastiger
 
Laatst bewerkt:
Lekker jengelend door down-town Tiel rijden......

Ik had dat jengelgeval (Xena) zelf in m'n jaszak zitten toen ik van huis naar werk reed door hartje Eindhoven :+

Mensen kijken je wel aan als je langs ze staat te wachten voor het rode licht, maar er is er geen een die er wat van zegt of vraagt wat er aan de hand is......

Dus..... dat alarm heeft imo weinig meerwaarde

Ik gebruik 'm overigens nog steeds, echter zonder batterijen :+
 
heb ook die Xena X blabla 15. Heb 'm welgeteld 3x gebruikt voordat ik dat geloei zat was. Ding staat in een afgesloten kelder, dus als een stofdeeltje 'm al af laat gaan ...

Wat is het effect van een reset dan Galibaba, wordt ie dan minder gevoelig?
Als je hem reset zou het slot minder gevoelig moeten in verhouding tot daarvoor, ik heb dat slot tegen het makkelijk kunnen rollen bij diefstal, als je niks hebt breken ze je stuurslot en rollen hem zo op het voorwiel het busje in, een ingebouwd alarm is op de wat duurdere fietsen mijn inziens wel een pré
 
Die van mij gaat s'nachts nog weleens af..... Zonder dat er iets gebeurd!

Ja misschien een mier die langsloopt.....
 
Ik heb zelf een redelijk duur Abus schijfremslot met alarm, werkt prima. Gaat niet af als je er tegen blaast, wel als de motor bewogen word. Dempen heb ik nog niet geprobeerd, maar er zit geen duidelijk speakertje op in ieder geval. Een nadeel is wel dat hij niet door mijn voorschijven past, en dus maar wat aan het achterschijfje hangt...
 
Ik laat hem maar lekker staan bij de dealer (ik houd van slapen), en ga maar kijken naar een alarm.

Bedankt!
 
Ook de mijne ging vanaf dag 1 spontaan af, dus meteen de batterijen eruit gehaald en staat nu dus al ruim een jaar zonder alarm op slot. Zal het resetten eens proberen
 
Terug
Bovenaan Onderaan