Remschijfslot met alarm. Aanrader of niet?

hier hetzelfde verhaal..
tijdens rijden gepiep uit de koffer
na vastzetten meteen beginnen met loeien...
s ff zien wattet doet :)
 
Abus niet! :N van mij is nog nooit zonder reden afgegaan!

het kost wat meer, maar dan heb je er ook wat aan! *O*
 
heb nu ook een Xena XN15 besteld.
ben benieuwd of ie te snel afgaat.
zal em niet veel gebruiken want BMW staat altijd binnen.
slot is voor weekendjes en vakantieritten. :Y
 
Ik heb ook de Xena XN15, ben er erg tevreden over.
Ik hang hem altijd laag aan de schijf anders is hij al gevoelig voor een scheet! Eigenlijk heb ik bijna nooit een vals alarm, heel soms als ik hem net vastmaak. Als de batterijen op zijn kan hij inderdaad een beetje van slag zijn met een vals alarm als resultaat.
Ik heb overigins nog nooit gehad dat hij afging tijdens het rijden...
 
Abus detecto 8000 --> Tot nu toe perfect gewoon, zeer solide bouw en geen zichtbaar speaker die ze ff kunnen afdempen.... kost een paar centen (iets van 135 euries) maar dan hebbie ook wat
 
Ik heb een goeie, is art 4, en detecteert alleen remschijven. Geen gepiep tijdens het rijden ofzo. Als ik hem om mn remschijf doe hoor ik 'bliep' - 5 seconde later: klik.

Als je aan het stuur zit of de motor vooruit of achteruit rolt gaatie af, 110 dB.

Prima ding, geen idee welk merk, als je wilt kan ik het vanavond wel ff checken.

Hij kostte overigens 79,95. (Volgens mij is het een xena xn15)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er ook een aantal gehad, en die dingen gingen allemaal spontaan af. Zijn wel steeds netjes omgeruild maar echt vrolijk werd ik er niet van.

Heb nu gewoon de batterijen eruit gehaald, en dat icm een ABUS ketting komt het wel goed hoop ik.
 
Kep Abus met zo'n ketting (Granit Detecto), die schuif je in je slot, en je slot weer om je schijf. Werkt best prima. Gaat nooit zomaar af, ook niet als hij in je zak zit.

Het alarm is denk ik alleen nuttig bij gelegenheids boefjes, iemand die je motor wilt dekt hem af + dat omstanders niet eens meer omkijken bij een alarm.
 
Ik heb al een jaar of twee een abus detecto. Ben erg tevreden.
Ik gebruik um elke dag.
Batterijen nog niet vervangen
Alarm gaat nooit tenontrechte af.
Sleutelje kan je gewoon ter rustig instoppen draaien zonder dat het alarm afgaat.

Voordeel vindt ik dat als ze gaan rommelen om je slot er af te krijgen dat ding af gaat en dat als je hem zelf vergeet dat ie ook af gaat. (dus geen touwtje aan het stuur)

Nadeel: Hij mag wat mij betreft wel wat meer lawaai maken.
 
yup, 't is inderdaad heel makkelijk te dempen met je duim of zo, maar da's niet erg,
want als je 's morgens rond 5u moet vertrekken, en het cylindertje van het slot is
wat vuil, dan gaat 'ie sowieso af, omdat je het slot niet snel genoeg van de schijf
af gekregen hebt.. :+

Spul detecteert dat hij op de schijf zit (metaal er tussen), en wanneer er aan geraakt wordt (jij probeert je sleutel er in te proppen), dan heb je exact 2 seconden om het spul
van je schijfrem te krijgen alvorens het een teringherrie begint te maken..

Als je dat elke dag doet moet je niet opkijken dat je buren a) kregelig lopen b) hopen dat het ding gestolen wordt..

Een "New york" schijfremslot zal veel langer houden..

Als "opgelet, ik zit er nog op"-slot is het handig, alleen zou dat dan wel weer discreter mogen })

Mwah ik heb die van Abus met alarm en het valt best wel mee, gewoon voorzichtig het slot eraf halen. Er zit ook een vertraging op, weet niet of het 2 sec. is maar bij mij is ie nog nooit afgegaan en ik gebruik hem dagelijks.
 
met de xena15 heb ik ook 2x problemen gehad met afgaand alarm, terwijl het slot al van de motor was genomen (toen maar in een doos met doeken gegooid en je hoort em niet meer :z ). Beide keren de batterijen verwisseld en hij deed het weer normaal. Die kabel die je erbij kan kopen is wel errug handig vind ik om mee te nemen icm het slot.
 
als je je vingers op het gaatje doet waar het geluid uit komt hoor je direct niets meer. Heel stil in de verte nog een beetje, als een telefoon die onder 3 dekens ligt ofzo.

verder schijnt het dat dieven etc. er PUR (polyurethaan) schuim opspuiten en gewoon ff later terug komen, dan hoor je ook niets meer. Doen ze ook met alarm speakers trouwens....
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2 xena sloten en 1 ketting, toender tijds werkte het leuk maar de electronica moet niet te vaak in de regen staan want bij mij ging ie al snel gek doen en gingen ze allebij soms gewoon zonder reden af ook waarneer er geen schijf meer tussen zat, nu doen ze hun nut maar zonder alarm! Mischien zijn de nieuwere types beter ik heb ze toendertijd gekocht toen ze er nog maar net waren en van alles geprobeerd ze zijn zelfs onder garantie terug gegaan!!. Voor mij geen alarm meer op mijn sloten!!


Sterkte met het alarm op je sloten. :P
 
Ik kreeg er 1 bij de motorverzekering van KNMV, hij werkt voor mij prima.

wat ontkoppelen betreft moet je idd gewoon wat sneller zijn. Beetje oefenen kan geen kwaad :)
 
Ik heb pas een abus granit detecto 8000 met een 120cm ketting gekocht. Ik ben voor een abus gegaan omdat ik hier op het forum gelezen had dat de xena regelmatig valse alarmen geeft en blijkbaar nogal storingsgevoelig is. Voor ik hem kocht, heb ik aan de verkoper bij Goedhart gevraagd of hij de detecto's wel eens terug krijgt omdat er problemen mee zijn. Hij verkoopt ze al een paar jaar en hij heeft er nog niet een terug gehad.

Het alarm werkt goed. Hij gaat niet af als je aan het slot zit en de sleutel erin steekt als ie op de schijfrem zit. Geen valse alarmen tot nu toe. 1 keer per ongeluk alarm omdat ik langs de motor liep en tegen de motor stootte. Het ging echt niet hard en het alarm ging metteen af.

Nadeel is dat het schijfremslot 1,5 kg weegt.
 
Ik heb zo'n XENA schijfremslot.
Een gele met alarm wel te verstaan, ART 4 goedgekeurd.
Ik vind het tja... gewoon geen fatsoenlijk ding.
Zet je hem er op, moet je eerst het slot tig keer bewegen voordat die een keer herkent dat er een schijf in het slot zit, en dan dus pas piept dat het alarm actief is...
Wil je hem er weer afhalen, dan moet je verdomd snel zijn met je sleuteltje, anders krijg je ff 110 db (oid) daar je oren gejankt, op minder dan 1 m afstand.
Over de gevoeligheid kan ik alleem maar zeggen dat die van mij wel wat gevoeliger mag zijn.
(in tegenstelling tot andere ervaringen).
Geweldig is het niet vind ik, maar toch vind ik het alarm een HEEEEL groot pluspunt.
Het schrikt echt wel af als die ergens staat, en iemand wil wat proberen.
Tenminste de plekken waar ik mijn motor neer zet zijn wel plekken waar je als dief niet wil dat er zo'n alarm afgaat.

Ik zou hem je trouwens afraden als je hem vaak s'nachts op en af moet doen, i.v.m. lawaai, buren die slapen enzo.
Ik ben er een beetje neutraal over.
 
heb een abus granit detecto 145 pleuro.
werkt goed, mag wat harder ,

maar past niet op de voorschijf van m'n beamer en met iets gepriegel op ktm super duke
als bij slot ok maar aanrader ??
 
Terug
Bovenaan Onderaan