Remschijfslot

netmare

Die hard MF'er
9 mrt 2004
786
0
Hallo!

Ik heb een Honda CBF600(SA). De remschijf heeft vrij kleine gaatjes en ik heb problemen om een goed passend remschijfslot te vinden. Vanmorgen nog heb ik bij Arie Molenaar diverse sloten uitgeprobeerd maar geen enkele past echt goed. Alleen niet ART-goedgekeurde sloten passen goed. |(

Kent iemand een type slot dat goed past en dat ART gekeurd is? 8-)

Suggesties? :?
 
Goeie vraag. Weet ik eigenlijk niet, maar voor is toch handiger...
 
Hallo!

Ik heb een Honda CBF600(SA). De remschijf heeft vrij kleine gaatjes en ik heb problemen om een goed passend remschijfslot te vinden. Vanmorgen nog heb ik bij Arie Molenaar diverse sloten uitgeprobeerd maar geen enkele past echt goed. Alleen niet ART-goedgekeurde sloten passen goed. |(

Kent iemand een type slot dat goed past en dat ART gekeurd is? 8-)

Suggesties? :?


dan neem je toch gewoon een niet gekeurde ART-slot , als ze de motor toch willen hebben dan krijgen ook de wel ART goed gekeurde sloten open.
 
dan neem je toch gewoon een niet gekeurde ART-slot , als ze de motor toch willen hebben dan krijgen ook de wel ART goed gekeurde sloten open.

Probleem is dat ie dan niet verzekerd is tegen diefstal! En dat is toch wel zo handig...
 
Je koopt twee sloten: een ART slot voor de verzekering en een ander slot dat gewoon past. Wordt je motor gejat dan toon je gwoon het bonnetje en de sleutels van je ART-slot.

En waarom een remschijfslot. Er zijn zat ander opties om een bike ART-goedgekeurd op slot te zetten: beugelslot, kettingslot ed.
 
(..)

En waarom een remschijfslot. Er zijn zat ander opties om een bike ART-goedgekeurd op slot te zetten: beugelslot, kettingslot ed.
:^
Koop inderdaad een slot wat je motor ook ergens aan vastlegt, anders is het skateboard/rolschaats onder wieltje en zonder probleem het busje in.... :X :X
 
:^
Koop inderdaad een slot wat je motor ook ergens aan vastlegt, anders is het skateboard/rolschaats onder wieltje en zonder probleem het busje in.... :X :X
Ik wil graag *ook* een remschijfslot. Naast een vet kettingslot. Maar je kent vast wel de situatie: lekker touren en dan te lui zijn om alles op slot te zetten. Zo'n klein remschijfslotje is dan gewoon handig... Vandaar.
 
Ik wil graag *ook* een remschijfslot. Naast een vet kettingslot. Maar je kent vast wel de situatie: lekker touren en dan te lui zijn om alles op slot te zetten. Zo'n klein remschijfslotje is dan gewoon handig... Vandaar.
ja is ook heel veel werk om je motor goed op slot te zetten |(
 
om die sloten van kryptonite zit een rubberen beschermrand rond het beugeltje dat je door je rem steekt.

bij mij waren was dat beugeltje ook te dik, maar na met een stanley mes die rand eraf gehaald te hebben paste ie prima.

en omdat je toch goed mikken om em er doorheen krijgen doe je dat slot er zo rustig om/doorheen dat je je rem er echt niet door beschadigd als die rand weg is.
 
kan er ook geen slot door het hart van de remschijf?
:^ Een andere mogelijkheid heb je echt niet.
Die gaatjes in je schijf zijn maar zo'n 7 mm en de meeste sloten hebben een stift van zeker 15 mm dik. Die gaat dus gewoon door het hart van je remschijf daar zijn de gaten veel groter.
 
:^ Een andere mogelijkheid heb je echt niet.
Die gaatjes in je schijf zijn maar zo'n 7 mm en de meeste sloten hebben een stift van zeker 15 mm dik. Die gaat dus gewoon door het hart van je remschijf daar zijn de gaten veel groter.
Kan je weer een fors beugelsot voor misbruiken, beide schijfjes en je wiel geblokkeerd, probaat middel tegen het ongevraagd losdraaien van een remschijf en zo ongehinderd weg rijden. |(
 
Kan je weer een fors beugelsot voor misbruiken, beide schijfjes en je wiel geblokkeerd, probaat middel tegen het ongevraagd losdraaien van een remschijf en zo ongehinderd weg rijden. |(

allemaal mooi en aardig die grote sloten.
Maar waar laat je die op een supersport.(nee, ik wil er geen grote lelijke bagagerekken of beugels aan hangen)
 
allemaal mooi en aardig die grote sloten.
Maar waar laat je die op een supersport.(nee, ik wil er geen grote lelijke bagagerekken of beugels aan hangen)

:}

Ik wil gewoon een slot in mn buddy kunnen meenemen. M'n mega ketting laat ik dan gewoon thuis. Mocht ik, niet gepland dan toch even ergens mn motor neerzetten, heb ik altijd wat bij me, waarmee die ook nog eens verzekerd is. Thuis bouw ik m wel weer helemaal in met sloten.
 
http://www.hondauk-media.co.uk/protected/photos/motorcycles/cbf600/MCB6S20048SM-.jpg (dit is een foto van het voorwiel)

In die schuine gaten moet er toch iets kunnen lukken lijkt me...
 
http://www.hondauk-media.co.uk/protected/photos/motorcycles/cbf600/MCB6S20048SM-.jpg (dit is een foto van het voorwiel)

In die schuine gaten moet er toch iets kunnen lukken lijkt me...
Abus Vario Quick of zo, paste ook in mijn FJ600, met vergelijkbare schijven.

<Abus granit extreme al getest?>

En wat betreft dingen meenemen op een supersport: op mijn :] Cat :} zitten ook geen koffers en zo, maar onder het zadel zit een Spyball Alarm, een Abus schijfremslot en een Abus ketting.

Jeweetmaarnooit, en als ik het niet vertrouw neem ik in de tanktas ook nog een dikke beugel mee (Kryptonite), TT-Assen bijv.

Beter 10 seconden langer kloten dan terug lopen |( |(
 
allemaal mooi en aardig die grote sloten.
Maar waar laat je die op een supersport.(nee, ik wil er geen grote lelijke bagagerekken of beugels aan hangen)

Mijn kryptonite 2m+ ketting met slot,Xena schijfrem slot,gereedschapsetje en alarmunit passen precies in mijn buddie... O-)

Heb zelfs nog ruimte over. :P
 
Ik wil graag *ook* een remschijfslot. Naast een vet kettingslot. Maar je kent vast wel de situatie: lekker touren en dan te lui zijn om alles op slot te zetten. Zo'n klein remschijfslotje is dan gewoon handig... Vandaar.


Tsja, kwestie van aanwennen he.
Als je hem gewoon in zicht hebt staan hoeft ie niet op slot.
Je kunt je beter aanleren om wel alle sloten er op te zetten,
dan soms de ene, dan weer de andere.
Want op een dag vergeet je dat schijfremslot,
(ik had toch alleen de ketting er om dit keer?)
En een nieuwe schijf kost best wel veel...
 
Dat probleem van een slot meenemen had ik ook bij m'n R6. Zoiezo zit het alarm ook onder de buddy gebouwd. Ik heb het gereedschapssetje eruit gehaald en nu past er precies een kettingslot in. Wel even netjes erin leggen. Het is er een van 110cm lang (dus wel de kortste uitvoering van ABUS, anders past niet).

Bij de R6 zit ook een speciale ruimte om een origineel Yamaha beugelslot op te bergen. Dat had ik ook kunnen doen, maar heb liever een ketting omdat ik die makkelijker ergens omheen kan leggen.

Groeten Tom.
 
ZX-9. ruimte voor flink slot, spuitbus voor de ketting, en een paar kleine boodschappen.
 
Tsja, kwestie van aanwennen he.
Als je hem gewoon in zicht hebt staan hoeft ie niet op slot.


Je kunt je beter aanleren om wel alle sloten er op te zetten,
dan soms de ene, dan weer de andere.
Want op een dag vergeet je dat schijfremslot,
(ik had toch alleen de ketting er om dit keer?)
En een nieuwe schijf kost best wel veel...

Wat is het nou? Wel altijd of soms op slot? De bovenste situatie is precies waarom ik er een wil hebben...
 
Terug
Bovenaan Onderaan