Remschijven blade 929

Sphynx1038

MF'er
2 mrt 2004
139
0
Fijnaart
Beste forum vrienden, ik heb sinds kort een 929 blade, deze trilt behoorlijk met remmen op het stuur, er zaten groene remblokken in dus deze heb ik eerst vervangen voor originele Honda's, alleen trilt ie nu nog steeds.
Ik heb een aantal vragen, de schijven zijn toch zwevende schijven, dus als ik de schijf zijdelings beweeg moet ie toch een stukje bewegen?
En laatste vraag, de floaters moeten toch een beetje geluid maken als ik er tegen aan tik?

Alvast bedankt
 
Mooi man ik denk dat de floaters gewoon vastzitten dus ff proberen gangbaar te maken, en kijken wat ie dan doet, meteen nieuwe schijven bij een fiets met 20 k is misschien erg vlot toch?
Is dat gewoon een kwestie van een inbus of conische tap vanaf de buitenkant in de floater zetten met een boormachine of van binnenuit op die kleine ringetjes?
 
Laatst bewerkt:
Haal je klauw er even af en spuit vorzichtig wat WD-40 of kruipolie op de floaterbussen. Daarna met passend boortje of een omgekeerde punttang (weet effe niet hoe je dat noemt, ze een die naar buiten opengaat) de boel gangbaar maken. Als dit is gelukt goed de schijf schoonmaken met remmenreiniger of andersoort ontvetter, klauw weer monteren en gaan. Als de boel nog steeds trilt is het tijd voor andere schijven.
 
Laatst bewerkt:
Kijk daar heb ik wat aan, heb net 2 bussen ingespoten en de schijf gaat beetje bij beetje weer schuiven over de floater, dus zal er van de week eens even wat tijd voor nemen en de rest proberen en natuurlijk niet vergeten remreiniger mee te nemen van de zaak.
Ik laat je de afloop zeker weten, of ik moet vergeten zijn de boel te ontvetten :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan