Remschijven boren

Turbofeagle

MF'er
9 sep 2002
44
0
Zzzzzdinges
Heb net een paar zeer knappe originele remschijven van het internet afgeplukt voor een fijn bedrag.
Nu zijn dit remschijven met gaatjes (afwatering enzo), het is me opgevallen dat de gaatjes van mijn 'nieuwe' schijven enigzins verzonken zijn en de oude niet.
Misschien een suffe vraag hoor, maar kan het dus kwaad als de gaatjes verzonken zijn ?, of zijn juist NIET verzonken gaatjes beter ?

Alvast bedankt voor (hopelijk) jullie reacties,

Frans
 
Maakt volgens mij niet uit.. het gaat erom dat het oppervlakte waar het remblok op komt varieert, zodat je harder remt..
uit gaan boren.. sjah kan je doen, maar zou je ze dan weer uit moeten klokken? (tis toch weer een massa die met veel rpm ronddraait he )
 
mja, ken zijn dat er eerst scherpe randen aanzaten en dat ze toen de gaten veronken hebben zodat de blokken niet om de week vervangen moesten worden. maakt niks uit op zich, als je nieuwe schijf scherpe randen heeft dan moet je die ook maar ff verzinken,anders gewoon zo laten.
 
mja, ken zijn dat er eerst scherpe randen aanzaten en dat ze toen de gaten veronken hebben zodat de blokken niet om de week vervangen moesten worden. maakt niks uit op zich, als je nieuwe schijf scherpe randen heeft dan moet je die ook maar ff verzinken,anders gewoon zo laten.

Lees nou effe goed, die nieuwe zijn juist verzonken!!! :z :z

Het maakt niet uit of ze verzonken zijn of niet. Verzonken is inderdaad strakker afgewerkt, geen kleine opstaande randjes meer (die rem je er anders trouwens ook snel genoeg af volgens mij).
 
Maar met die twee antwoorden die toen gegeven werden ben ík het iig niet helemaal mee eens :+
Omdat ik niet graag 2x ergens op reageer, zoek je mijn visie in deze maar lekker ff op hier op 't forum :P

PS: Heb je lekker wat te doen 8-) LOL.
 
Terug
Bovenaan Onderaan