Remschijven en blokken voor straat en circuit

Pim070

Rookie
6 mei 2014
22
0
Den haag
Beste motorrijders,

Ik heb een paar probleempjes met de voorkant van mijn motor.
Bij het remmen trilt mijn voorkant van mijn triump street uit 2009 aardig. Nu ben ik is een keer(2x) met mijn remschijf slot weg gereden dus het kan best mijn remschijf zijn. Bij het jaarlijkse onderhoud was 1 remblok meer versleten dan de ander. (die heeft er max 6000 km op gezeten, geen idee hoe lang die dingen mee horen te gaan :? ). Die zijn al vervangen en heb er 200km mee gereden. Ik ga binnenkort circuit rijden dus wil alles even in orde maken.

- Moet ik mijn remschijven en remblokken tegelijkertijd vervangen ook al zitten de remblokken er maar 200km op
- Welke remschijven zijn aan te raden? Ik zat zelf naar deze te kijken EBC Remschijven X / XC Series.
- Welke remblokken zijn aan te raden voor zowel circuit en straat? gesinterd of Carbon?

Het laatste wat hier misschien ook mee te maken heeft maar heb er geen idee over, boven de 220+ :] begint de motor / voorkant te trillen. Kan dat ergens aan liggen of gewoon aan de snelheid?

Ben benieuwd wat jullie hier over hebben te zeggen. 8-)
 
Bedankt voor de reacties,

Ik heb thuis even naar de remschijven gekeken en eentje was zo krom als een hoepel. Zit minimaal een paar mm verschil in.

Ik heb de EBC-Pro-Lite-X remschijven gehaald. 280euro voor 2. en nieuwe EBC remblokken.

Het moet er nog onder.

Pim ik was nieuwsgierig of je al de nieuwe schijven gemonteerd hebt en hoe ze bevallen. Ik heb nu Brembo die gauw krom raakte en overweeg nu ook de EBC.
 
Goed kromme schijf was al wel vrij duidelijk en weet je nu zeker.

Ik zelf race gewoon met OEM schijven met gesinterde blokken simpelweg omdat ze beter zijn als organisch en zoals gezegd carbon doet het slecht in de regen waar je met een wegfiets geheid een keer in terecht komt.Maar echte mannen drinken chocomelk!

:^

Ik rij dan weliswaar niet zo hard op het circuit als Roy (ik rijd recreatief af en toe wat rondjes), maar met de gewone standaard schijven icm gesinterde blokken.

De rondjes op het circuit doe ik met dezelfde motor als op straat en verander niks aan de remmen, er komen alleen afhankelijk van het weer andere wielen met ander rubber in te hangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan