Remschijven op maat

SamWP

Rookie
23 aug 2016
6
0
Amsterdam
Beste MF'ers,

Ik ben in bezit van een honda vfr 750 uit '94, tijdens het knutselen heb ik er een Daytona vork uit 2010 in laten zetten. De schijven van de vfr zijn 296mm en die van de daytona 308. Om te voorkomen dat ik over een tijdje geen remkracht meer heb doordat de remblokjes ongelijk uitslijten wil ik onderhand andere schijven er op zetten.

Ik heb vrijwel iedere honda schijf gecheckt maar er zijn geen schijven die op de vfr passen die dezelfde offset hebben, behalve een setje van ISR, alleen tikken die de 355 euro p/s aan en dat word me toch wat teveel. :/

Nou hoop ik dat ik een setje over het hoofd heb gezien, maar nu denk ik er dan toch aan om een setje te laten maken bij "thediscdoctor". een bedrijfje uit engeland wat schijven op maat maakt voor ongeveer 150 euro per stuk.

Ik vroeg me af of jullie misschien ervaring hebben bij deze jongens of dat jullie een schijf weten met dezelfde afmetingen en enkel een grotere diameter.

Ik hoor het graag! :)
 
Ik heb het originele honda voorwiel met originele schijven er in zitten.
De remschijf raakt het bovenste deel van de remblokjes niet, omdat de schijf kleiner is dan de schijf die in de vork/klauw combi hoort. Zal vanavond nog even een foto'tje uploaden van de remblokjes zelf. Heb nu dit even snel getekend.

full
 
Ik heb het originele honda voorwiel met originele schijven er in zitten.
De remschijf raakt het bovenste deel van de remblokjes niet, omdat de schijf kleiner is dan de schijf die in de vork/klauw combi hoort. Zal vanavond nog even een foto'tje uploaden van de remblokjes zelf. Heb nu dit even snel getekend.

[afbeelding]
Das idd knutselwerk.

Is een Daytonawiel een optie?
 
Ik heb pas de prijs gevraagd bij de Duitse vrienden. €110,-- per stuk maar alleen de ring... niet het hart waarmee je de schijf op je wiel monteert en je zult zelf een DXF bestand moeten aanleveren voor pruductie. Maar dan is de prijs nog steeds netjes vind ik.

Later,

Loek
 
Ik zat inderdaad ook te denken om een daytona wiel aan te schaffen en te monteren met bijbehorende schijven, dit is alleen niet heel erg kosten efficïent dus dat wilde ik nog even uitstellen. Ook vind ik het originele wiel wel wat mooier, maar goed, veiligheid gaat daar boven.

MX-Tec ga ik dan ook nog even mailen en vergelijken met de jongens uit Engeland. Goede tip, thanks!

@Janbros, de klauwen staan radiaal op de vork, dus een grotere diameter schijf is geen issue, maar bestaan er ook adapters om de klauw dan zijwaarts te verplaatsen?
 
Ik zie een wiel te koop staan voor 140 euro.
Weet niet of de schijven daar al bij zitten.

Lijkt me ook financieel een mogelijkheid om naar te kijken.
 
@Martell, je hebt gelijk, zie er nu ook een op MP voor een mooi bedrag. Dan blijft er nog wel budget over voor een setje schijven!

@Midlifecrisis, het setje van ISR is bedoeld icm een set van hun klauwen

Heb bij Metalgear helaas niks gevonden, was daar ook al eens langs gekomen
 
Terug
Bovenaan Onderaan