Remschijven: RVS of gietijzer?

Ralfie

MF veteraan
10 jan 2002
13.791
470
M'n brommert is aan nieuwe remschijven toe. Er zitten nu RVS schijven op, maar het schijnt dat gietijzeren schijven harder remmen. Prijs scheelt niet zo heel veel; nadeel is wel dat gietijzer roest en RVS niet.

Iemand hier ervaring mee? Nog meer voors en tegens te bedenken? Dank voor uw medewerking...
 
Op m'n vorige R1 had ik zwevende Spieglers (gietijzer). Remt inderdaad harder bij gelijke kracht op je remhendel, tenminste dat is mijn indruk.
Roesten is iets waar je inderdaad rekening mee met houden, voor je je motor binnen zet de laatste paar meters even met iets ingetrokken rem rijden om ze droog te rijden en dan is er niks aan de hand.

Etienne
 
Mustang Sally op z'n mooi opgeknapte Guzzi, alles gepolijst, alles netjes gespoten: gietijzeren remschijven, alles onder de roest !! Hij rijdt dan ook dag en nacht, weer of geen weer.
En idd: hoe hard heb je het nodig ? Rij en rem je echt zo hard? Ik heb nog nooit het idee gehad dat ik andere schijven nodig zou hebben ( standaard VMaxschijven met Billet 6's )
 
Denk dat je je ff moet afvragen of je het echt nodig hebt.

Haha, je hebt zeker de foto's op mijn homepage bekeken? Op zich remmen die schijven die er nu op zitten ook wel redelijk hard, was gewoon even benieuwd. En ik rij ook het hele jaar door, dus roesten zullen ze zeker wel doen. Toch maar een bus siliconenspray erbij kopen dan... 8-)
 
Ralfie
Ik zag op je pagina dat je het oude type remklauwen hebt, deze remmen voor geen meter ! Ik vond het een klote systeem met die kabel vanaf het stuur naar de rempomp onder de tank waar dan een speciale voelermaat voor nodig was om af te stellen, en niet te vergeten de moeilijk af te stellen klauw op het voorwiel ! Waardeloos !Als je betere remmen wil zou ik een hele voorvork en wiel+ remmen van een nieuwer type er op zetten !
 
Ralfie
Ik zag op je pagina dat je het oude type remklauwen hebt, deze remmen voor geen meter ! Ik vond het een klote systeem met die kabel vanaf het stuur naar de rempomp onder de tank waar dan een speciale voelermaat voor nodig was om af te stellen, en niet te vergeten de moeilijk af te stellen klauw op het voorwiel ! Waardeloos !Als je betere remmen wil zou ik een hele voorvork en wiel+ remmen van een nieuwer type er op zetten !

[licht-op-mijn-pik-getrapt-modus]
Mwoah, zo erg is het ook weer niet!
[/licht-oop-mijn-pik-getrapt-modus]

Die speciale voelermaat heb ik al een jaar in mijn portemonnee zitten en nog nooit gebruikt, en afstellen van de remklauwen is ook niet zo heel moeilijk. Vond het wel een ingenieus systeem eigenlijk (ken niet beter, vandaar natuurlijk).

Maar als je nog een voorvork met wiel en remmen hebt liggen wil ik het wel uitproberen hoor... :) :) :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan