remschijven triumph adventurer 900

zwarte lola

Die hard MF'er
13 mei 2014
356
71
Heerlen
Het gaat over een triumph adventurer 900 bj. ,99 . Gistermiddag heb ik eens de remschijven van de triumph opgemeten .De motor remt nog prima dat is in orde maar wat ik eigenlijk vreemd vind is dat de schijf die voor zit gemeten aan de buitenkant waar de remblokken niks raken 5 mm origineel dus is en dat de achterschijf 6 mm is zou eigenlijk denken dat het andersom zou zijn ,heb wel altijd gemerkt dat de achter schijf beter remt dan de voorrem die ook goed z,n werk doet hoor en zit er over te denken om de schijven te wisselen in de winter, moet alles nog wel nameten of dat kan . Mijn vraag is of er triumph rijders zijn op dit forum die dat herkennen bij hun triumph ???:?:?:?
 
typisch mensen : problemen zoeken die er absoluut niet zijn.

zoek in de service manual de minimum dikte van de schijven op (of kijk op de schijven zelf, staat er dikwijls op vermeld) , dat is het enige dat van belang is. verschil voor-achter is iets dat enkel bestaat in de verbeelding van onwetenden.
 
Het gaat over een triumph adventurer 900 bj. ,99 . Gistermiddag heb ik eens de remschijven van de triumph opgemeten .De motor remt nog prima dat is in orde maar wat ik eigenlijk vreemd vind is dat de schijf die voor zit gemeten aan de buitenkant waar de remblokken niks raken 5 mm origineel dus is en dat de achterschijf 6 mm is zou eigenlijk denken dat het andersom zou zijn ,heb wel altijd gemerkt dat de achter schijf beter remt dan de voorrem die ook goed z,n werk doet hoor en zit er over te denken om de schijven te wisselen in de winter, moet alles nog wel nameten of dat kan . Mijn vraag is of er triumph rijders zijn op dit forum die dat herkennen bij hun triumph ???:?:?:?
Hoe merk je dat de achterrem beter remt?
Gebruik je hem ook met de hand of heb je geprobeerd te remmen met je voet op je voorrem?
 
Begrijp ik nou goed (uit de warrige openingstekst) dat je de achter remschijf in je voorwiel wil gaan monteren??? Ik zeg DOEN! :t
Vooral ook omdat er niks aan je remmen mankeert, dus dan lijkt me dat wel een goeie upgrade.
 
typisch mensen : problemen zoeken die er absoluut niet zijn.

zoek in de service manual de minimum dikte van de schijven op (of kijk op de schijven zelf, staat er dikwijls op vermeld) , dat is het enige dat van belang is. verschil voor-achter is iets dat enkel bestaat in de verbeelding van onwetenden.
in de wph staat er niks over en ik zoek geen problemen die er inderdaad niet zijn en onwetend zijn we allemaal geboren
 
Een Achterrem die beter remt dat moet ik nog tegen komen afgezien van enkele shopper modellen dan.
Heb je de remblokken als eens bekeken, china shipping mischien.
 
Laatst bewerkt:
Begrijp ik nou goed (uit de warrige openingstekst) dat je de achter remschijf in je voorwiel wil gaan monteren??? Ik zeg DOEN! :t
Vooral ook omdat er niks aan je remmen mankeert, dus dan lijkt me dat wel een goeie upgrade.
ik ben er inmiddels achter , het gaat niet de voorste schijf heeft 6 bouts bevestiging en de achterschijf 5 bouts bevestiging iedereen bedankt voor het enthousiast meedenken, De reden dat ik wou wisselen is dat de voorrem meer slijt dan de achterrem ,maar daar zal ik ook wel weer reactie op krijgen WARM WEER HE !!!
 
ik ben er inmiddels achter , het gaat niet de voorste schijf heeft 6 bouts bevestiging en de achterschijf 5 bouts bevestiging iedereen bedankt voor het enthousiast meedenken, De reden dat ik wou wisselen is dat de voorrem meer slijt dan de achterrem ,maar daar zal ik ook wel weer reactie op krijgen WARM WEER HE !!!
En de diameter is ook een beetje anders waarschijnlijk?
 
Het remvermogen komt van de diameter remschijf soort remblokken en diameter remhandel en remklauw.

dingen zo maar overzetten heeft geen zin je kan net zo goed je koplamp vervangen dan.
Hoe staat het met de remvloeistof laatste keer ververst uit een dichte flacon
 
Het remvermogen komt van de diameter remschijf soort remblokken en diameter remhandel en remklauw.

dingen zo maar overzetten heeft geen zin je kan net zo goed je koplamp vervangen dan.
Hoe staat het met de remvloeistof laatste keer ververst uit een dichte flacon
de diameter van de voorschijf is inderdaad groter,De remvloeistof heb na aankoop helemaal gewisseld nieuw uit een flacon, De motor is van ,99 en in 2017 geïmporteerd uit de usa na controle bleek wel dat de remolie nooit was gewisseld was een soort van gelei maar remde wel tot m,n verbazing en hydrologische koppeling werkte ook dus alles uit elkaar gehaald en ook de leidingen goed schoongemaakt achterrem ook gelijk
(geen gelei) en alles remt prima maar ik merk nog steeds dat de achterrem een stuk beterder remt dan voor , het aangrijppunt van de handel is vrijwel direct en hard dus dat is wel in orde en heb nog geen noodstop hoeven te maken wel een paar keer geprobeerd en als een anker !!
8.jpg
 
Loop de voorremklauwen na, schoonmaken en evt. Revisiesetje plaatsen.
Dan de leidingen opnieuw ontluchten.
Wellicht heb je dan voor een betere remkracht.
heb de voorrem er af gehaald de blokken zijn over de helft gelijkmatig afgesleten ,zuigertje is in orde ,keerring lekt niet de hoofdrem zuiger heb ik direct al vernieuwd het enigste waar ik aan denk is de remleiding ,zover ik weet moet er een datum opstaan ,deze is blanko ,zal eens vragen wat een nieuwe kost !!! misschien nooit vervangen net zoals met de remvloeistof
 
heb de voorrem er af gehaald de blokken zijn over de helft gelijkmatig afgesleten ,zuigertje is in orde ,keerring lekt niet de hoofdrem zuiger heb ik direct al vernieuwd het enigste waar ik aan denk is de remleiding ,zover ik weet moet er een datum opstaan ,deze is blanko ,zal eens vragen wat een nieuwe kost !!! misschien nooit vervangen net zoals met de remvloeistof

Tja, baat het niet dan schaat het niet.
De leidingen gaan op een gegeven moment poreus worden en ze zetten daarnaast ook meer uit. Dus minder remkracht.

Succes
 
Heb alles gedaan :nieuwe remleiding nieuwe blokken en met nieuwe remvloeistof ontlucht en een nacht met tyre ripes vast gezet en vandaag 12:00 getest NOU het resultaat is echt veel beterder , moet wel opletten dat het voorwiel niet blokkeerd of wordt dat minder als de blokken zijn ingesleten op de remschijf , moet er wel aan wennen dat ik niet te hard knijpt in de remhandel
 
Mooi om te horen dat je, zonder rare capriolen, het gewenste resultaat bereikt hebt. Als de nieuwe blokjes zijn ingesleten op de remschijf remt ie nóg iets beter :9 :t
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan