Remschijven van Aliexpress

Ik reageer ook natuurlijk niet voor het klootjesvolk, maar meer voor motorrijders die open staan voor andere zaken dan alleen op bling bling af te gaan.
Ik ben voor de welwillende duidelijk genoeg en omdat er hier betweterige gasten ronddwalen die roepen dat iemand gefrustreerd is om hun eigen onwetendheid te verbloemen en daaraansluitend hun eigen frustraties dat ze eigenlijk weinig betekenis hebben op deze wereld.
Ik heb de moeite er niet voor over om dieper op zaken in te gaan omdat er weer van die zgn betwetertjes zijn die over elke scheet die er gelaten wordt in duscussie moeten gaan |( .
Mensen die serieus info willen bereiken mij prima via pb, scheelt mij een hoop ergenis en tijd.
Gasten zoals jij zal het mij totaal niet boeien wat je koopt en op je te dure motor gaat en wil zetten, mijn waarschuwingen zijn ook niet voor jullie bestemd.
Dus alles wat ik hier neerpen hoef je niet op te reageren want is ook zeker niet voor jou bestemd ;-)

U is een lul, maar neem aan dat je over voldoende zelfkennis beschikt om ook zelf tot die conclusie te komen. Voor de rest zou het fijn zijn als mf een filter zou hebben zodat de reacties van bepaalde leden gewoon niet getoond worden.

Je sarcasme, arrogantie en frustraties omtrent mensen die niet graag opgelicht worden door garages/onderdelen leveranciers maken het blijkbaar te moeilijk voor je om gewoon een normale onderbouwde reactie te kunnen geven, jammer.

Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat je houding je potentiële klanten kost, maar goed dat is vast niet belangrijk voor je want zulke klanten hoef jij toch niet.

Toedels mijn gefrustreerde KB'tje.
 
U is een lul, maar neem aan dat je over voldoende zelfkennis beschikt om ook zelf tot die conclusie te komen. Voor de rest zou het fijn zijn als mf een filter zou hebben zodat de reacties van bepaalde leden gewoon niet getoond worden.

Je sarcasme, arrogantie en frustraties omtrent mensen die niet graag opgelicht worden door garages/onderdelen leveranciers maken het blijkbaar te moeilijk voor je om gewoon een normale onderbouwde reactie te kunnen geven, jammer.

Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat je houding je potentiële klanten kost, maar goed dat is vast niet belangrijk voor je want zulke klanten hoef jij toch niet.

Toedels mijn gefrustreerde KB'tje.




Dank je wel ;-) voor deze duidelijke onderbouwde mening.
Ik vind jou een prima gozer en jammer dat jij een mening hebt zonder dat je een persoon niet in werkelijkheid kent :-)
Ik wens je natuurlijk veel leuke, goedkope en vooral veilige kilometers.
Juist dat veilige vind ik voor iedereen het belangrijkste.
Ik adviseer je om mijn postings niet te lezen ter voorkoming van grote ergenis.
sterkte :-)
En natuurlijk succes met je net begonnen motorcarriere.
 
Laatst bewerkt:
U is een lul, maar neem aan dat je over voldoende zelfkennis beschikt om ook zelf tot die conclusie te komen. Voor de rest zou het fijn zijn als mf een filter zou hebben zodat de reacties van bepaalde leden gewoon niet getoond worden.
Je sarcasme, arrogantie en frustraties omtrent mensen die niet graag opgelicht worden door garages/onderdelen leveranciers maken het blijkbaar te moeilijk voor je om gewoon een normale onderbouwde reactie te kunnen geven, jammer.
Daarnaast ben ik ervan overtuigd dat je houding je potentiële klanten kost, maar goed dat is vast niet belangrijk voor je want zulke klanten hoef jij toch niet.
Toedels mijn gefrustreerde KB'tje.

Jammer dat je KB nooit "IRL" hebt meegemaakt. Hij is een vakman die weet waar hij het over heeft, zijn mening onderbouwt en in staat is daar genuanceerd over te praten. Het is zeker geen "lul".
Dat KB vaak zijn frustraties uit over wat er hier wordt gezegd en dat hij dat soms wat minder genuanceerd doet, doet daar niets aan af. Ik snap de frustraties (die hij deelt met meer professionals hier) trouwens best wel.

Ik kan jouw opmerking, dat mensen niet "opgelicht" willen worden door garages en onderdelenleveranciers overigens ook niet erg genuanceerd noemen......
 
Jammer dat je KB nooit "IRL" hebt meegemaakt. Hij is een vakman die weet waar hij het over heeft, zijn mening onderbouwt en in staat is daar genuanceerd over te praten. Het is zeker geen "lul".
Dat KB vaak zijn frustraties uit over wat er hier wordt gezegd en dat hij dat soms wat minder genuanceerd doet, doet daar niets aan af. Ik snap de frustraties (die hij deelt met meer professionals hier) trouwens best wel.

Ik kan jouw opmerking, dat mensen niet "opgelicht" willen worden door garages en onderdelenleveranciers overigens ook niet erg genuanceerd noemen......

Daar merken wij in dit topic helemaal niets van. Ik ga geen topics van Kevinblade opzoeken om te kijken of hij daar wel toe in staat is en ga hem al helemaal geen prive bericht sturen met het verzoek zijn geroep eens te onderbouwen. Die is mooi....

Als hij dat niet kan opbrengen en gefrustreerd raakt van mensen hier moet die lekker in zijn garage blijven kletsen en niet op een openbaar forum.

Beter voor zijn hart en gezondheid want alle gasten zoals ik kan hij zonder problemen de deur wijzen én dat zonder ook maar een beetje gefrustreerd te zijn geraakt omdat hij iets voor de 100e moest gaan uitleggen en onderbouwen.

Iedereen blij denk ik zo!
 
Laatst bewerkt:
Wat een geouwehoer zeg, kunnen we gewoon producten op het product beoordelen ipv bamischijven en nasiballen en lullen. De remschijven van Aliexpress zijn:

xxxx Oordeel van ervaringsdeskundigen hier xxxx

En zo zijn de chinese schijven van Arashi zoals WB al zegt behoorlijk goed als ze op het circuit mishandeld worden en daar recht en netjes bij blijven.
 
Het is altijd trial en error wat dat betreft..
Bij producten van merk X kan je ervaringen opzoeken van mensen die het ooit gekocht hebben.

Maar van deze schijven zonder merk/nummer whatever kan je nooit achterhalen waar ze nu eigenlijk vandaan komen.
Arashi schijven hebben ondertussen een naam voor zichzelf gemaakt.. en wellicht als deze schijven goed zijn dan hebben Aliexpress schijven van verkoper Chinchan ook een naam en dus erkenning dat ze 'goed' zijn.

Gevaar is eigenlijk dat je niet weet wat je koopt.

Daar loop ik ook tegen aan bij het zoeken naar rem/koppelingshendels.. Ik ben er ooit een keer mee de mist in gegaan en op ebay worden 1000 verschillende soorten aangeboden die allemaal op elkaar lijken. Alleen bij partij Y is het product wel goed en bij Partij Z zit er veel speling op...

Dusja, voor de prijs kan je wel een gokje wagen, maar als je het zeker wil weten dan zou ik toch gewoon iets van een 'merk' of bewezen goed product aanschaffen. Daarbij is de retourprocedure naar verkopers in China nou niet echt iets wat op rolletjes loopt :X
 
Daar merken wij in dit topic helemaal niets van.

Dan heb je mijn punt volledig gemist.

Daarnaast: iedereen bepaalt zélf wat hij, binnen bepaalde grenzen, hier zegt. Dat geldt voor jou, voor mij en dus ook voor KB.

Op één punt heb je gelijk, KB zou zich soms wat genuanceerder kunnen uitlaten. Maar dat doet niets af aan het punt dat hij maakt of zijn vakkennis.
 
Ach Jan laat ze in de waan dat ze HET hebben uitgevonden.
Zit net eventjes tijdens de koffiebreak postings van Draghandi door te lezen.
Meneer heeft gewoon overal commentaar op en zeikt iedereen gewoon af.
Wel hilarisch om even door te spitten.
Eigenlijk moeten we zo,n gast adoreren hier, maakt het forum best geinig om te lezen ;-)
Zijn reacties geeft ook een bijzonder mooi beeld hoe meneer in elkaar steekt.
Meneer gaat alleen goed om met mensen die een zelfde mening hebben, dus meneer is een groepsmens :-)




Bekijk Mijn Motor-ForumBekijk onderwerpenVerstuur privébericht
quote:
Dropje73 schreef op 16 januari 2014 @ 11:38:

[...]


Huren is kut.


[...]


Heb een eigen auto.



Duidelijk zo ? Nu mag jij weer wat boeiends vertellen !


oh, dat is duidelijk.
Nou mijn linkerbal is groter dan mijn rechterbal! Hoe dit zo kan komen is natuurlijk boeiend genoeg om je hersenen over te kraken.



Verder vind ik je echt wel geniaal hoor, alleen jammer dat je bij elke post het zo persoonlijk op de man speelt, geeft mij een beetje het gevoel om jouw zwakheden te verbloemen door middel van de zwakte van anderen overal boven op te gooien.
:}
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat je KB nooit "IRL" hebt meegemaakt. Hij is een vakman die weet waar hij het over heeft, zijn mening onderbouwt en in staat is daar genuanceerd over te praten. Het is zeker geen "lul".
Dat KB vaak zijn frustraties uit over wat er hier wordt gezegd en dat hij dat soms wat minder genuanceerd doet, doet daar niets aan af. Ik snap de frustraties (die hij deelt met meer professionals hier) trouwens best wel.

Ik kan jouw opmerking, dat mensen niet "opgelicht" willen worden door garages en onderdelenleveranciers overigens ook niet erg genuanceerd noemen......

Erg fijn om te lezen dat hij IRL volgens jou een aangename kerel is. Aan zijn vakkennis twijfel ik niet, meer aan zijn manier van communiceren afgaand op zijn houding op dit forum.

Het is niet alleen het gebrek aan nuance wat mij stoort in zijn berichten, meer de arrogantie en houding 'mijn manier is de enige manier die werkt en als je het daar niet mee eens bent dan behoor je tot het klootjesvolk'

Daarnaast is het nogal dom van hem om zich zo op te stellen op een openbaar forum als 'professional', want zoals ik al eerder zei, ik ben er van overtuigd dat hij potentiële klanten wegjaagt. En dat is jammer aangezien hij blijkbaar IRL wel in staat is nuance toe te passen en waarschijnlijk ook zijn arrogantie te verbergen.

En dat mijn uitspraak tevens nuance mist omtrent onderdelen leveranciers/garages ben ik volledig met je eens. Er zullen zeker een handvol zijn die het wel begrijpen maar dat mijn zoektocht naar een garage 3 jaar heeft moeten duren waar ik mij prettig bij voel zegt denk ik genoeg over de branche en bijbehorende mentaliteit. Of over mij als klant dat kan natuurlijk ook.
 
Ach Jan laat ze in de waan dat ze HET hebben uitgevonden.
Zit net eventjes tijdens de koffiebreak postings van Draghandi door te lezen.
Meneer heeft gewoon overal commentaar op en zeikt iedereen gewoon af.
Wel hilarisch om even door te spitten.
Eigenlijk moeten we zo,n gast adoreren hier, maakt het forum best geinig om te lezen ;-)
Zijn reacties geeft ook een bijzonder mooi beeld hoe meneer in elkaar steekt.
Meneer gaat alleen goed om met mensen die een zelfde mening hebben, dus meneer is een groepsmens :-)




Bekijk Mijn Motor-ForumBekijk onderwerpenVerstuur privébericht
quote:
Dropje73 schreef op 16 januari 2014 @ 11:38:Huren is kut.Heb een eigen auto.



Duidelijk zo ? Nu mag jij weer wat boeiends vertellen !


oh, dat is duidelijk.
Nou mijn linkerbal is groter dan mijn rechterbal! Hoe dit zo kan komen is natuurlijk boeiend genoeg om je hersenen over te kraken.



Verder vind ik je echt wel geniaal hoor, alleen jammer dat je bij elke post het zo persoonlijk op de man speelt, geeft mij een beetje het gevoel om jouw zwakheden te verbloemen door middel van de zwakte van anderen overal boven op te gooien.
:}

Ahh kom op! Ik heb veel betere uitspraken gedaan dan die je gequoted hebt, waar mijn duistere persoonlijkheid veel beter naar voren komt. En je spreekt jezelf tegen, een groepsmens zeikt niet iedereen af.
En daarnaast geef je dropje alle credits:( Maar laten we dit topic niet verder vervuilen KBtje, PB staat altijd voor je aan :j

En bedankt voor de erkenning van mijn genialiteit, vele missen die maar jij geeft hoop.
Moge de rest snel volgen!
 
Laatst bewerkt:
Ik zie toevallig dat Draghandi gokker van beroep is.. hahaha _O- , nu valt alles op z'n plek.. ik zou het er ook gewoon lekker op gokken met die no-name schijfjes (made in China).

..sorry, kon het niet laten O-)

Even een goed onderbouwd antwoord: Al die goedkope Chinese (namaak) rotzooi is troep.

on-topic:
Beslis lekker zelf of je die gok wilt wagen.
Natuurlijk zijn er Chinese merken, maar het topic begon volgens mij met no-name spul en met wat voor ervaringen moet je dat dan gaan vergelijken??

Overigens is er ook nog een verschil tussen namaak en no-name. No-name kan best nog wel eens kwaliteit zijn, maar vaak bestaal je dan ook nog gewoon een realistische prijs. Bij namaak ligt de focus puur en alleen op het drukken van de prijs en daarbij ook nog zo veel mogelijk winst maken. Lekker boeiend of iemand zich te pletter rijdt.
Doe mij dan maar gewoon mn saaie OEM schijfjes.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan onmogelijk al jouw geniale opmerkingen quoten, daar heb ik niet de tijd voor.
Maar natuurlijk ben ik mij ervan bewust dat ik middels mijn opmerkingen potentiele klanten misloop.
Dat geeft meer aan dat ik hier geen klantjes zit te winnen maar als motorman mijn opgedane ervaringen en kennis graag jullie wil delen en om jullie te behoeden voor gevaarlijke zaken, waaronder het kopen van remschijven waar de kwaliteit niet erg bekend is.
Kan heeeeel vaak goed gaan maar ook een keertje niet, en als dat nu net ts zal zijn dan zal dat best wel schijnend zijn.
Ik ben blij dat je na 3 jaar een motorzaak hebt gevonden waar je je goed bij voelt, en ik moet je daar wel gelijk in geven dat er ook onder de motorzaken slechte bij zitten.
Maar daar is al genoeg over geschreven.
Ik dank je nogmaals voor de wijze lessen en ik ga vanavond nog eventjes jouw reacties een beetje doornemen.
Ik zie daar best wel de humor van in, juist omdat je anderen het kwalijk neemt en het vreselijk vind van de on genuanceerde manier :}
 
on-topic:
Beslis lekker zelf of je die gok wilt wagen.
Natuurlijk zijn er Chinese merken, maar het topic begon volgens mij met no-name spul en met wat voor ervaringen moet je dat dan gaan vergelijken??

Overigens is er ook nog een verschil tussen namaak en no-name. No-name kan best nog wel eens kwaliteit zijn, maar vaak bestaal je dan ook nog gewoon een realistische prijs. Bij namaak ligt de focus puur en alleen op het drukken van de prijs en daarbij ook nog zo veel mogelijk winst maken. Lekker boeiend of iemand zich te pletter rijdt.
Doe mij dan maar gewoon mn saaie OEM schijfjes.
Je moet ze niet vergelijken, je moet ze beoordelen. Voldoen ze? Blijven ze netjes? Remmen ze goed? Zo ja, dan voldoen ze aan de eisen die je stelt aan remschijven en kan men spreken van een goed product als de prijs ook nog aansprak.

Dus als iemand deze schijven via aliexpress koopt, kan ie aangeven of ze voldoen, of ze kromtrekken, of ze goed vertragen, roesten ze nog?

Al die waardeoordelen die verbonden worden aan posts zonder enige onderbouwing zijn gewoon te droevig. Mensen zijn zo beïnvloedbaar dat ze bang zijn een eigen oordeel op te stellen.

Let wel: Ik zeg niet dat ze geweldig zijn, dat ze goed zijn, of dat ze voldoen / veilig zijn. Ik weet het ook niet. Maar ik verbind dan ook geen positief of negatief oordeel aan mn post.
 
Heb je gelijk in dualdevil en ik weet niet hoe het met aliexpress zit. Het gevaar bij dat soort shops is vaak dat ze gewoon leveren wat op voorraad is en nogal eens willen wisselen tussen producenten (of zelfs een product met dezelfde productcode van verschillende leveranciers verkopen).
In dat geval kan Pietje heel tevreden zijn, maar Jantje heeft net pech met de verkeerde lichting.

P.s. Ik was ook maar wat olie op het vuur aan het gooien ;-) al sta ik wel achter m'n mening.
Mijn ervaring is dat het vaak inderdaad doet wat het moet doen, maar afwerking en pasvorm zijn minder en het gaat in de regel (veel) minder lang mee.
In het geval van remschijven neem ik dat risico liever niet.
 
Heb je gelijk in dualdevil en ik weet niet hoe het met aliexpress zit. Het gevaar bij dat soort shops is vaak dat ze gewoon leveren wat op voorraad is en nogal eens willen wisselen tussen producenten (of zelfs een product met dezelfde productcode van verschillende leveranciers verkopen).
In dat geval kan Pietje heel tevreden zijn, maar Jantje heeft net pech met de verkeerde lichting.

P.s. Ik was ook maar wat olie op het vuur aan het gooien ;-) al sta ik wel achter m'n mening.
Mijn ervaring is dat het vaak inderdaad doet wat het moet doen, maar afwerking en pasvorm zijn minder en het gaat in de regel (veel) minder lang mee.
In het geval van remschijven neem ik dat risico liever niet.


Denk ook dat een eventuele garantieafhandeling ook wat lastiger is.
En zeker op remgebied lijkt mij dat je niet echt een risico moet nemen.
Het gaat bij merk remschijven ook wel eens mis helaas, maar inderdaad is de kwaliteitscontrole erg goed.
 
Denk ook dat een eventuele garantieafhandeling ook wat lastiger is.
En zeker op remgebied lijkt mij dat je niet echt een risico moet nemen.
Het gaat bij merk remschijven ook wel eens mis helaas, maar inderdaad is de kwaliteitscontrole erg goed.
Er rijden nog véél mensen rond met OEM/merk remschijven die krom zijn, dat weet jij net zo goed (nog beter eigenlijk) als ik. Er rijden nog mensen rond met trommelremmen, ook minder dan optimaal.

Moraal van het verhaal, 99% van de mensen op de weg gaan met minder dan ideale onderdelen de weg op en doen dus concessies. Ik rij zelf ook elke dag met 2 normale nissin 2 zuiger klauwtjes met wat verouderde remblokjes. Brembo monoblocks remmen beter, moet ik die nu maar kopen onder het mom van geen risico nemen?
 
Laatst bewerkt:
Denk ook dat een eventuele garantieafhandeling ook wat lastiger is.
En zeker op remgebied lijkt mij dat je niet echt een risico moet nemen.
Het gaat bij merk remschijven ook wel eens mis helaas, maar inderdaad is de kwaliteitscontrole erg goed.

Kwaliteitscontrole zal zeker beter zijn bij een merk remschijf (ga ik van uit) garantie afhandeling zal denk ik ook voor minder gezeik zorgen zeker als de garage goede contacten heeft met de leverancier. Maar denk dat het prijsverschil voornamelijk in de marketingkosten zit waar een merk remschijf mee te maken heeft en veel grotere budgetten voor beschikbaar stelt. Heb geen ervaringen met Chinese remschijven (überhaupt geen idee wat voor schijven eronder zitten, ja rond met ventilatie gaten en nog dik genoeg en het remt af als ik in mijn rem knijp dus all good)

zie je man, zo moeilijk is het niet om een onderbouwde niet sarcastische reactie te plaatsen, kom je ook meteen anders over!

Er rijden nog véél mensen rond met OEM/merk remschijven die krom zijn, dat weet jij net zo goed (nog beter eigenlijk) als ik. Er rijden nog mensen rond met trommelremmen, ook minder dan optimaal.

Moraal van het verhaal, 99% van de mensen op de weg gaan met minder dan ideale onderdelen de weg op en doen dus concessies. Ik rij zelf ook elke dag met 2 normale nissin 2 zuiger klauwtjes met wat verouderde remblokjes. Brembo monoblocks remmen beter, moet ik die nu maar kopen onder het mom van geen risico nemen?

Nah denk niet dat KB dat bedoelt, hij gaf twee reële dingen waar je eventueel tegen aan kan lopen bij Chinese of überhaupt schijven van een onbekend merk die zich nog moeten bewijzen. Ik zelf geloof er niet zo in dat er nog remschijven geproduceerd worden die spontaan breken als je ze gebruikt of dienst weigeren maar goed ik kan er naast zitten. Kan mij voorstellen dat bij een merk die al wat langer meedraait de kwaliteitscontroles, ervaringen met materialen en het gehele bedrijfsproces wat beter is, maar of het een prijsverschil van weet ik veel waard is moet de eindgebruiker zelf beoordelen.
 
Laatst bewerkt:
Er rijden nog véél mensen rond met OEM/merk remschijven die krom zijn, dat weet jij net zo goed (nog beter eigenlijk) als ik. Er rijden nog mensen rond met trommelremmen, ook minder dan optimaal.

Moraal van het verhaal, 99% van de mensen op de weg gaan met minder dan ideale onderdelen de weg op en doen dus concessies. Ik rij zelf ook elke dag met 2 normale nissin 2 zuiger klauwtjes met wat verouderde remblokjes. Brembo monoblocks remmen beter, moet ik die nu maar kopen onder het mom van geen risico nemen?



Je weet precies wat ik bedoel, een minder sterk remsysteem hoeft niet perse gevaarlijker te zijn dan de nieuwste monoblocks.
Nu snap je zeker ook waarom ik een voorstander ben van een APK voor motorfietsen ;-)
 
Je weet precies wat ik bedoel, een minder sterk remsysteem hoeft niet perse gevaarlijker te zijn dan de nieuwste monoblocks.
Nu snap je zeker ook waarom ik een voorstander ben van een APK voor motorfietsen ;-)
Ik weet ook precies wat je bedoelt, en ik geef aan dat er áltijd concessies op gebied van prijs vs veiligheid gedaan worden. Anders ben ik vanaf het moment dat ik geboren word tot ik doodga failliet om ten alle tijden maximale veiligheid te eisen, en leef ik nog niet eeuwig. Dat de ene persoon de afweging anders maakt dan de ander omdat hij / zij misschien minder te besteden heeft of andere eisen stelt is toch prima? Gebeurt met auto's ook heel duidelijk. Volvo is véél veiliger dan een kleine daihatsu, en toch rijden er veel van die kleine gebakjes rond. Blijkbaar heeft veiligheid een prijs die voor sommigen prima is, die anderen niet op willen of kunnen brengen.

Misschien niet het terrein voor de onervaren motorrijder / sleutelaar, maar meer voor iemand die zelf genoeg kennis en inzicht heeft om voor zichzelf de keuze te kunnen maken. Een goedkopere onbekende schijf met enige voorzichtigheid gebruiken om te proberen óf het degelijk is bijvoorbeeld. Als niemand ooit zo zou denken zou nu alles nog uit de eigen streek bij de lokale smid vandaan komen. :9
 
Gaat mij er meer om dat een onwetende motorrijder m/v niet klakkeloos alles aanneemt en denkt dat alles gewoon goed is.
Vooral die chinese spullen zien er gelikt uit voor weinig geld.
Een persoon die uit eigen overtuiging dit koopt is gewoon helemaal prima, maar de onwetende motorrijder moet ook de gelegenheid krijgen om over deze zaken na te kunnen denken met enige kennis van zaken.
Geldt ook voor de Action olie om maar eens een dwarsstraat te noemen.
Er zijn Action junks hier die erbij zweren, terwijl ze zelf ook weten dat deze olie niet specifiek geschikt is voor motorfietsen.
Zodat de onwetende motorrijders er over kunnen nadenken.
 
En ondertussen wel in een China made G-star lopen van 150 euro ;)
(kom de eigenaar van G-star wel eens tegen op het circuit en de man heeft een leuke verzameling auto's btw)

Alibaba (de naam zegt het al) is niet eens goedkoop,je kan via Ebay de zelfde producten vaak stukken goedkoper vinden

Via mijn werk moeten wij nog al eens dingen maken voor grote bedrijven van speciaal staal
Wij moeten bewijzen dat het staal bij een Europese staal producent vandaan komt en dat het in Europa geproduceerd is want zij willen zeer zeker niet dat het gebruikte matteriaal uit China komt (ook al zitten alle papieren er bij en staan de bach nummers er in)
De Chinesen hebben de productie van staal (nog) niet goed onder controle

Ook de afsluiters die geproduceerd worden in China mogen niet gemonteerd worden van Loyds en zo zijn er tal van voorbeelden dat de kwalitiet uit China (nog) niet is wat wij verwachten

Zelf heb ik ook spullen uit China gekocht en de kwaliteit is om te huilen,matteriaal is minder en de anodisatie verkleurd en de pasvorm is matig en dan heb ik het nog niet eens over de echt slecht bouten die worden gebruikt

Ja er worden ook goede spullen gemaakt in china maar daar zit dan wel een Europese producent achter die heel nauw de kwalitiet controleerd en (en er wordt seeds minder in China geproduceerd door Europese bedrijven want zo heel veel goedkoper zijn ze niet meer)

Ik weet niet of je een vak beheerst maar je kan eens in je eigen vakgebied kijken of de spullen uit China de gewenste kwalitiet hebben

Als je denkt dat een boortje van 1 euro net zo goed is als een merk boortje van 10 euro dan moet je zeer zeker het boortje van 1 euro kopen,ik koop het boortje van 10 euro
En dat geld eigenlijk voor al mijn gereedschap

Laats nog een freesbankje gekocht made in China (ze zijn er in alle kleuren en merken die de verkoper maar wil) voor een kwart van de prijs die ik voor een Europese gebruikte bank zou betalen
Ik voelde mij een spekoper maar
Alle lagers moet ik vervangen
De electro is slecht/gevaarlijk
Zand in de versnellingsbak en slecht afgewerkte gietstukken en slecht pasvorm van de assen en tandwielen
Op zich niet zo erg want daar had ik rekening mee gehouden en het ging mij alleen om de giet ijzeren delen
Maar ook alle pasvlakken mogen opnieuw geschraapt worden
Alle gelijdingen moeten opnieuw geschraapt woren
Wat haaks moet zijn is het niet
Eigenlijk heb ik spijt als haren op mn hoofd dat ik voor goedkoop ben gegaan
 
Laatst bewerkt:
Via mijn werk moeten wij nog al eens dingen maken voor grote bedrijven van speciaal staal
Wij moeten bewijzen dat het staal bij een Europese staal producent vandaan komt en dat het in Europa geproduceerd is want zij willen zeer zeker niet dat het gebruikte matteriaal uit China komt (ook al zitten alle papieren er bij en staan de bach nummers er in)
De Chinesen hebben de productie van staal (nog) niet goed onder controle
China heeft de hoogovens bedacht en wel veertien eeuwen voordat Europa volgde.
Angang Gufen Jituan in Anshan - Liaoning heeft 440.000 medewerkers en de modernste productiemethoden van de wereld.

Ik denk dat er iets anders aan de hand is. Politiek. :)
Ook de afsluiters die geproduceerd worden in China mogen niet gemonteerd worden van Loyds en zo zijn er tal van voorbeelden dat de kwalitiet uit China (nog) niet is wat wij verwachten
Er worden dan ook veel producten uit China 'made in Holland' en 'made in France' gemaakt.
Dan is de kwaliteit helemaal top. _O-

(ik ken overigens een bedrijf die een kunststof product in Nederland laat persen met 'made in China' om een patent te omzeilen)

Een ander bedrijf wat ik ken bestaat al meer dan honderd jaar 'als de eerste fabriek bla bla' en importeert afsluiters uit China die overal in de industrie gebruikt worden.
Er is ter plaatse géén Westerse kwaliteitscontrole. ;)

Lloyds vind ik trouwens niet bepaald een kwaliteitsstandaard.
Het wordt soms gevraagd door afnemers, maar het wil niet zeggen dat het ene product zonder keur slechter is dan die ene met. Vaak is er juist iets beters maar heeft het geen keur. :)
(en er wordt seeds minder in China geproduceerd door Europese bedrijven want zo heel veel goedkoper zijn ze niet meer)
Ik kijk anders nog dagelijks mijn ogen uit bij offertes en bestellingen.
Ook op de televisie heb je het programma de rekenkamer.
Die vragen nogal eens wat aan in China.
Dan val je gewoon achterover waar ze het voor doen. ;)
 
Laatst bewerkt:
En dan blijkt de ongenuanceerde KB dus best genuanceerd, waarvoor hulde.

Het is de toon die de muziek maakt.
Ik kan me heel goed voorstellen, als je dagelijks in dat werk zit, dat je wat pissig wordt als de zoveelste (ongetwijfeld goedwillende) "deskundige" je weer eens afzeikt, meestal zonder dat verder te kunnen onderbouwen. Als je "wel eens" een schijfrem hebt ontlucht, maakt je dat nog steeds geen deskundige. Daarnaast zie je soms mensen die het vooral leuk vinden professionele mensen hier af te zeiken.
Wil dat zeggen dat mensen als KB áltijd gelijk hebben? Nee, maar wel vaker dan wij......

Het verhaal is veel eenvoudiger dan veel mensen denken. Als een fabrikant in staat is om goede en constante kwaliteit te leveren, plakt hij subiet een merk op zijn spullen. Waarom? Omdat klanten hem dan beter weten te vinden vanwege de positieve kritieken voor prijs/kwaliteit. Voor klanten is dan weer een extra voordeel omdat het een merk is en dús garanties aan zijn klanten biedt.
Ontbreekt het merk, dan moet je als klant logischerwijs sterke vraagtekens zetten bij de kwaliteit van het product. Dat zal de fabrikant immers ook doen.....
Maar hier lees je alleen maar dat die schijven goedkóóp zijn, ook rond en dus net zo goed als de bekende merken......

Is zomaar een merk dan altijd het beste dat je kunt kopen? Welnee, maar ik vermoed dat de meeste mensen dat wel weten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan