Remschijven vervangen bij een afleverbeurt?

3 blz over wel of geen recht hebben op iets...
Allemaal omdat er gezegd word dat er ribbels voelbaar zijn.

Geen idee hoeveel TS van motoren af weet maar gezien de vraagstelling heb ik het idee dat hij niet zoveel van slijtage delen weet.

Er zijn maar weinig remschijven waar niet 'iets' van ribbeltjes te voelen zijn.
Voor hetzelfde geld is het een doodnormale prima remschijf.

Zou TS er een foto van hebben ? Dan kunnen we bij t begin beginnen ;)
 
Zou iemand als de topicstarter het merken als er keurige alie schijven van 20 euro op zouden zitten ?
Sowieso, wie zou dat zelf goed genoeg controleren om het in de gaten hebben.

Dan liever gegroefde schijven. Alleen maar meer contactoppervlak O-) :P
 
3 blz over wel of geen recht hebben op iets...
Allemaal omdat er gezegd word dat er ribbels voelbaar zijn.

Geen idee hoeveel TS van motoren af weet maar gezien de vraagstelling heb ik het idee dat hij niet zoveel van slijtage delen weet.

Er zijn maar weinig remschijven waar niet 'iets' van ribbeltjes te voelen zijn.
Voor hetzelfde geld is het een doodnormale prima remschijf.

Zou TS er een foto van hebben ? Dan kunnen we bij t begin beginnen ;)
Zelfs bij een foto kunnen we er nog 25 pagina’s over vol lullen...
Varieert dan van “ prima schijf” tot “levensgevaarlijk, klaag de verkoper aan”
 
Ik ben met een vriend bij een motor wezen kijken en hij heeft deze gekocht, dit was vlak voor sluitingstijd en op het moment dat we weggingen ben ik nog even bij de motor wezen kijken die op dat moment nog buiten stond. Ik constateerde dat de remschijven oneven/ribbelig zijn, wanneer je van binnenuit naar de buitenkant van de schijf gaat met je vingers dan voel je oneffenheden.

Nu krijgt de motor nog een afleverbeurt (remvloeistof was zwart, zwetende voorvorkkeering etc) maar kan hij ook beroep doen op de remschijven?
Niet het gehele topic gelezen, dus hopelijk val ik niet in herhaling ...

In hoeverre maten zijn ze onneven/ribbelig?
Een beetje onneven en/of ribbels is best normaal, maar mag natuurlijk niet overdreven zijn.

Heb je ook naar de dikte van de schijven gekeken?
 
Of je schroeft er zelf een nieuwe OEM remschijf van een paar tientjes op.

Doe eens een linkje waar je die kan krijgen? Als ik OEM schijven opzoek kom ik op heel andere prijzen uit 8)7
Voorremschijf van een relatief goedkope motor als een V-Strom, niks exotisch dus, tussen de 3 a 400 per stuk.
 
Doe eens een linkje waar je die kan krijgen? Als ik OEM schijven opzoek kom ik op heel andere prijzen uit 8)7
Voorremschijf van een relatief goedkope motor als een V-Strom, niks exotisch dus, tussen de 3 a 400 per stuk.
Voor mijn GSX F is het iets van een 200 a 230 €, per schijf dus, en er staan er zo twee op, achterste schijf iets van een 135€ ... dus tel maar uit ...

Ik heb nu Arashi schijven, voor ÉN achter, en zeeeeer tevreden van! :t
Ik zie nu dat ze op dit moment zelfs 3€ goedkoper zijn dan toen :+
 
Ik ben met een vriend bij een motor wezen kijken en hij heeft deze gekocht, dit was vlak voor sluitingstijd en op het moment dat we weggingen ben ik nog even bij de motor wezen kijken die op dat moment nog buiten stond. Ik constateerde dat de remschijven oneven/ribbelig zijn, wanneer je van binnenuit naar de buitenkant van de schijf gaat met je vingers dan voel je oneffenheden.

Nu krijgt de motor nog een afleverbeurt (remvloeistof was zwart, zwetende voorvorkkeering etc) maar kan hij ook beroep doen op de remschijven?
Ik ben bang dat je misschien iets teveel verwacht van een afleverbeurt. De Bovag (braaaaak:r_O-) zegt het heel mooi in heur definities. "Wat houdt een BOVAG Afleverbeurt in?" ... "de vloeistoffen worden gecontroleerd en ook wordt het voertuig gecontroleerd op belangrijke slijtagedelen, zoals de toestand van de banden, de remmen en de distributieriem."

"Gecontroleerd ".... that's it. Meer niet. If not OK, then the rekening starts to add up.

De motor is gekocht 'as is' en zolang de schijven binnen de toleranties vallen (dus 'veilig') heb je hem gekocht 'as is'. Zelf nieuwe schijven en blokken kopen dus.
 
Over een afleverbeurt moet je goede afspraken maken, poetslap over de tank is ook een afleverbeurt.
 
Voor mijn GSX F is het iets van een 200 a 230 €, per schijf dus, en er staan er zo twee op, achterste schijf iets van een 135€ ... dus tel maar uit ...

Ik heb nu Arashi schijven, voor ÉN achter, en zeeeeer tevreden van! :t
Ik zie nu dat ze op dit moment zelfs 3€ goedkoper zijn dan toen :+

Misschien bestaat er een chinees merk wat OEM heet wat nog goedkoper is, ik wacht met spanning af! :+
 
Doe eens een linkje waar je die kan krijgen? Als ik OEM schijven opzoek kom ik op heel andere prijzen uit 8)7
Voorremschijf van een relatief goedkope motor als een V-Strom, niks exotisch dus, tussen de 3 a 400 per stuk.
Ja je hebt gelijk. Waar ik OEM ze bedoelde ik willekeurigandermerk. Excuses, en ik ga het prijsverschil niet betalen.
 
Ik verbaas me er over dat er mensen zijn die een auto/motor kopen zonder kennis van zaken en dan zonder aankoopkeuring.

Vervolgens op een forum met allerlei problemen en vragen komen die waarschijnlijk eenvoudig te voorkomen waren geweest met een aankoopkeuring.
 
In minder goede financiële tijden ook wel eens een goedkoop hondahok gekocht (CB750 Nighthawk 1992) voor weinig (€1800). Vond de rem niet fijn en met de dealer afgesproken dat de remleiding vervangen zou worden voor een steelflex leiding.

Hondahok heeft me 3 jaar probleemloos van A naar B gebracht, en wat nou onderhoud.

Ben de schaamte inmiddels wel voorbij :+



dsc01596.jpg



Na 3 jaar en 10.000 miles verder weer ingeruild. Kreeg er toch nog €800 inruilkorting voor :+

Afleverbeurt valt of staat met de afspraken die je hebt gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: HCx
Misschien bestaat er een chinees merk wat OEM heet wat nog goedkoper is, ik wacht met spanning af! :+
Nog iets minder dan 800km, en ze staan er 20.000km op. Quasi geen golfjes/onneffenheden te voelen, en ook nog zo goed als geen "inslijtrand" te voelen.
Er zitten ook nog steeds de toenmalig geplaatste remblokken in.
Dit alles samen heeft ook al bewezen een degelijke noodstop uit te kunnen voeren :t
Ik verbaas me er over dat er mensen zijn die een auto/motor kopen zonder kennis van zaken en dan zonder aankoopkeuring.
...
Tja, niet iedereen heeft technische kennis natuurlijk.
Ik kan me best voorstellen dat als je er niet veel van kent, en je voelt aan de schijven en voelt wat onneffenheden en/of ribbeltjes, dat dat je zorgen baart, net omdat je niet weet dat dit heel normaal is, zolang het binnen de perken blijft, en de dikte nog ruim ok is.
Heb uiteraard ook geen idee of de TS enige kennis bezit. Hele topic niet gelezen, dus ook geen idee of het ergens naar voren komt hoe zijn kennis is.
 
Zou iemand als de topicstarter het merken als er keurige alie schijven van 20 euro op zouden zitten ?
Sowieso, wie zou dat zelf goed genoeg controleren om het in de gaten hebben.

Dan liever gegroefde schijven. Alleen maar meer contactoppervlak O-) :P

Ik hoopte dat je een grapje maakte maar... :')

kwaliteit.png
 
Arashi erop met ebc blokken en lekker gaan rijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: HCx
Vriend is erlangs gegaan, de kosten van nieuwe schijven worden gedeeld. Verkoper gaf aan dat de schijven nog wel een seizoen konden maar wil zijn goede naam ook niet weggooien.
Lijkt me ook netjes opgelost. Klant tevreden en de verkoper maakt alsnog een klein beetje winst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan