Remschijven vervangen

kawasnol

MF veteraan
23 aug 2004
5.760
0
omgeving Gouda
Nog ff een tip voor de gene die aan nieuwe remschijven toe zijn.

Ik ben uit gegaan van eigen motor ZXR 750 ('90) maar ongetwijfeld is het voor elk type het uitzoeken waard!!

1. originele schijven 405,- per stuk
2. originele schijven reviseren 250,- per stuk
3. wave schijven 260,- per set!!!!!!!!!!per stuk?????

Niet alleen zijn wave schijven mooi maar dus ook goedkoop.
Mijn ervaring met de wave schijven is dat ze ook beter remmen.
Dus keuze lijkt mij makkelijk en goedkoop.
 
Laatst bewerkt:
reviseren houd in dat het hart van je eigen schijven origineel blijven alleen de ringen (schijf) worden vervangen en daarom scheelt het zoveel geld.

Wij hebben dat laten doen bij de andere ZXR maar we zijn er niet erg over te spreken!!
 
Als je ons nu ook nog verklapt waar je die set voor 260 euries vandaan hebt gehaald, is je tip helemaal compleet *D :}


ik ga het toch nog ff na vragen want ik hoor nou te vaak dat de prijs per stuk is en niet per set. Ik moet je het antwoord schuldig blijven aangezien onze monteur met vakantie is tot 12 september.
begin nou wel te twijfelen maar de bon liegt niet en heb misschien veel mazzel gehad.
 
Lijkt mij dat wanneer je aan nieuwe remschijven toe bent, reviseren geen optie is. Als ze versleten zijn dan kan je ze moeilijk dikker maken. Als ze krom zijn dan heeft afdraaien geen zin. Na het afdraaien zijn ze zoveel dunner dat je ze alsnog (binnenkort) kunt vervangen. Je kan kromme schijven wel laten richten maar dan mag je niet te lang doorgereden hebben want dan is de schijf op sommige plekken dunner geworden. Schijven van auto's worden soms wél afgedraaid, maar die zijn dan ook een stuk dikker.

260 EUR is, volgens mij, idd de prijs/stuk van wave schijven.

Dit soort tips hebben overigens meer zin wanneer je er ook namen en adressen bij zet. ;)

[edit] Zie dat je het vervangen van het slijtdeel bedoelt, alleen als je er niet tevreden over bent lijkt me dat niet echt een goeie tip. :?
 
Lijkt mij dat wanneer je aan nieuwe remschijven toe bent, reviseren geen optie is. Als ze versleten zijn dan kan je ze moeilijk dikker maken. Als ze krom zijn dan heeft afdraaien geen zin. Na het afdraaien zijn ze zoveel dunner dat je ze alsnog (binnenkort) kunt vervangen. Je kan kromme schijven wel laten richten maar dan mag je niet te lang doorgereden hebben want dan is de schijf op sommige plekken dunner geworden. Schijven van auto's worden soms wél afgedraaid, maar die zijn dan ook een stuk dikker.

260 EUR is, volgens mij, idd de prijs/stuk van wave schijven.

Dit soort tips hebben overigens meer zin wanneer je er ook namen en adressen bij zet. ;)

ik ben niet tevreden over de schijven omdat er continue roest op zit
dit helemaal niet erg en kan geen kwaad maar wel een goor gezicht!!
[edit] Zie dat je het vervangen van het slijtdeel bedoelt, alleen als je er niet tevreden over bent lijkt me dat niet echt een goeie tip. :?
 
maar ze zijn wel bruut *D en ze remmen erg goed
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan