Remschijven

Jaspah

MF veteraan
8 nov 2006
2.917
1
Hallo,

9 v/d 10 mensen die hun remschijven vervangen voor een mooier/beter exemplaar, pakken de braking schijven. Ze zien er goed uit en zijn betaalbaar... logisch dus.

Nou wil ik eigenlijk weer wat speciaals ( :P ) omdat ik het gewoon te afgezaagd vind om braking schijven te monteren.
Vandaag op de beurs ben ik wel op zoek geweest naar iets dat bij mij in de smaak valt, maar ik heb niks kunnen vinden.

Iets in deze trend houd ik van:

628959.jpg


Gewoon een gatenkaas schijf :) Hoeft niet wave of iets anders speciaals te zijn, maar wel mooi!

Heeft iemand enig idee welk merk dit soort type remschijven levert ?
Ik heb al veel zitten zoeken op ebay en google, maar echt iets vinden doe ik niet... en ik dacht dat wellicht hier wel iemand wat zou weten voor me :) dus bedankt vast!

Jasper
 
Hallo,

9 v/d 10 mensen die hun remschijven vervangen voor een mooier/beter exemplaar, pakken de braking schijven. Ze zien er goed uit en zijn betaalbaar... logisch dus.

Nou wil ik eigenlijk weer wat speciaals ( :P ) omdat ik het gewoon te afgezaagd vind om braking schijven te monteren.
Vandaag op de beurs ben ik wel op zoek geweest naar iets dat bij mij in de smaak valt, maar ik heb niks kunnen vinden.

Iets in deze trend houd ik van:

[afbeelding]

Gewoon een gatenkaas schijf :) Hoeft niet wave of iets anders speciaals te zijn, maar wel mooi!

Heeft iemand enig idee welk merk dit soort type remschijven levert ?
Ik heb al veel zitten zoeken op ebay en google, maar echt iets vinden doe ik niet... en ik dacht dat wellicht hier wel iemand wat zou weten voor me :) dus bedankt vast!

Jasper

doe is gek en monteer stock schijven
 
Wat is het verschil tussen een brake schijf en een gewone schijf dan?
 
galfer, abm, beringer, brembo (ronde gatekaas),...

er bestaat meer dan braking alleen...

galfer
galfer-spbk-rotor.gif


abm
peak2.gif


beringer (schijfdiameter kan varieren van originele, daarom kijk je best of het niet samen moet met hun klauwen)
index_r4_c1.jpg


brembo
brembo.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat is het verschil tussen een brake schijf en een gewone schijf dan?
Dat ze niet voor een Trophy te koop zijn. |(

Verder tot wel een kilo besparing in gewicht voor 2 schijven, waardoor stuurreactie verbetert
(lager onafgeveerd gewicht).
Bestendigheid tegen extreme rem temperaturen, zoals op het circuit, waardoor minder slijtage alsmede vervorming.
Enigzins beter remvermogen in de regen,de Wave discs hebben een zelfreinigende vorm.

Last but not least ... veeeeeeeeel betere Look! :9~
 
Bestendigheid tegen extreme rem temperaturen, zoals op het circuit, waardoor minder slijtage alsmede vervorming.

Dit komt dan door een andere staalsoort? Meer massa betekent namelijk ook minder hoge temperatuur in je schijven....
 
Deze met bijbehorende klauwen, meer remkracht krijg je niet! :+
205794935_0e72614f4a.jpg



Errug mooi spul :9~
126.JPG


Dit lijkt me een bijbehorende achterschijf:
images%5Csm238630540.jpg
 
Laatst bewerkt:
Geen idee wat je bedoelt :? Die bovenste foto heb ik van google images gehaald met de zoekterm "rotor brake bike"
En die onderste zijn van braketech en van ijzer (maar ze hebben ook carbon (die wegen nog geen 700gram per 310mm remschijf)

DSC02195.jpg
 
Laatst bewerkt:
En koelen extreem snel af, leuk voor op het circuit. Op de openbare weg vrij nutteloos qua remkracht ;)
 
Bedankt voor de reacties allemaal :)

Ik vind deze wel mooi!

126.JPG


Deze zelf nog gevonden... ook erg mooi spul

br_rac1_220.jpg



Ik ga ff nadenken.
Andere opties zijn nog van harte welkom natuurlijk :) Er zijn vast wel merken waar ik nog nooit van heb gehoord.
 
he je hoeft er niet van te eten , schijf is om mee te remmen...... :P

gewoon Lucas , goeiekoop en remt prima
hun blokken ook trouwens

DSCF1027.jpg
 
Bedankt voor de reacties allemaal :)

Ik vind deze wel mooi!

[afbeelding]

Deze zelf nog gevonden... ook erg mooi spul

[afbeelding]


Ik ga ff nadenken.
Andere opties zijn nog van harte welkom natuurlijk :) Er zijn vast wel merken waar ik nog nooit van heb gehoord.


die bovenste zou ik ook eerst kopen, ijzeren braketech schijf, moooi spul :D
maar ik heb nu een setje volledig zwevende ijzeren schijven die net ingeremd zijn via ebay :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan