remschijven

schampie

MF veteraan
2 jun 2001
1.274
1
warnsveld
vraagje ik ben op zoek naar die mooie remschijven met die vormpjes waar kan je die halen?
en hoe liggen die kwa prijs tenopzichte van gewoone schijven
 
vraagje ik ben op zoek naar die mooie remschijven met die vormpjes waar kan je die halen?
en hoe liggen die kwa prijs tenopzichte van gewoone schijven
Zo iets bedoel je ?

VMaxriwi.jpg


( linked from Nitromax's site 8-) )
 
Wat dacht je van een figuurzaagje en een Dremul (hoe heet zo'n ding) slijpmasjientje? (Gamma)(dat zeg ik) Kun je je helemaal laten gaan en alle vormpjes maken die je wilt. :9

Als voorbeeldjes wil ik nog wel wat vormpjes uit de zandbak halen voor jou. :+
 
Ik heb ze ook op mijn race SuperMotard zitten en ik kan u vertellen...alsof je een anker uitgooid.

Ik heb de street-versie zoals op het plaatje te zien is.
Dit in combinatie met de Braking 4-zuiger remklauw.
pinze05.jpg


Nu ben ik alleen nog op zoek naar een 16mm radiaal rempomp van Brembo o.i.d.
Zit nu een 11mm rempomp(je) op en dat werkt al perfect.

Het is absoluut de investering waard geweest.
Rem de meeste rijders er in de race uit. Accelereren is weer een ander verhaal...

De slijtage van de remblokken valt mee. Ik heb de orginele Braking pads er op zitten.
Het idee achter de schijven is dat er een groter raakoppervlak is met de blokken. Daarnaast een betere warmte afvoering door groter oppervlak.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze ook op mijn race SuperMotard zitten en ik kan u vertellen...alsof je een anker uitgooid.

Ik heb de street-versie zoals op het plaatje te zien is.
Dit in combinatie met de Braking 4-zuiger remklauw.

Nu ben ik alleen nog op zoek naar een 16mm radiaal rempomp van Brembo o.i.d.
Zit nu een 11mm rempomp(je) op en dat werkt al perfect.

Het is absoluut de investering waard geweest.
Rem de meeste rijders er in de race uit. Accelereren is weer een ander verhaal...

De slijtage van de remblokken valt mee. Ik heb de orginele Braking pads er op zitten.
Het idee achter de schijven is dat er een groter raakoppervlak is met de blokken. Daarnaast een betere warmte afvoering door groter oppervlak.
klinkt aannemelijk.
 
Zo'n figuurschijvie gaat wel ten kosten van je remvermogen omdat je minder remoppervlakte hebt heh...of ben ik nou :?

De schijf heeft met de rand een groter contactvlak met de remblokken dan een normale 'ronde' schijf.

Zal een combinatie zijn van betere warmte afvoering en een groter oppervlakte met de rand van de schijf. Zal het eens navragen.
Weet er ook niet alles van. Alleen dat het erg hard remt.
 
De schijf heeft met de rand een groter contactvlak met de remblokken dan een normale 'ronde' schijf.

Zal een combinatie zijn van betere warmte afvoering en een groter oppervlakte met de rand van de schijf. Zal het eens navragen.
Weet er ook niet alles van. Alleen dat het erg hard remt.

Vraag dat maar eens na, want dat met dat groter contactvlak zit me toch niet lekker.
Tevens heb ik moeite met de hoeveelheid te absorberen energie van een figuurschijf tov een gewone schijf.
In mijn ogen is zo'n schijf leuk voor een ultra lichte fiets, of een fiets waar de remcapaciteiten niet zo hard tellen, zoals bv bij een dragbike.

Groeten Paul.
 
:?
ze zitten ook op wegracers, dus met de remcapaciteit (ook al zijn deze fietsjes ook ultralicht) zit het wel goed...

Toch kan ik dit maar slecht volgen, en mijns inziens horen deze schijven gewoon niet op wegracers thuis.
Alle opgebouwde snelheidsenergie wordt dmv warmte opgeslagen in je remschijven/blokken (een gedeelte wordt door de rijwind afgevoerd).
Dus als je schijven minder materiaal bevatten, dan kan er dus ook minder energie in opgeslagen worden, waardoor de temperatuur tot een hoger niveau stijgt, en het probleem wat we hierdoor krijgen is dat de remmen gewoonweg te heet worden, en de remcapaciteit daardoor daalt, en dat willen we niet in de racerij.

Groeten Paul.
 
Terug
Bovenaan Onderaan