Remslot

9 feb 2004
226
0
Eindhoven
Ik ga 23ste november op voor me examen en heb dan als het goed is me papiertje.
Nu heb ik al een motor staan bij de garage, moet effe opgeknapt worden.
Maar nu is mijn vraag of er nog verschillen zijn kwa sloten en welke ik het beste zou kunnen nemen.

Ook een indicatie prijs zou ik fijn vinden.
BEN HELEMAAL NOG NIET THUIS IN DAT SOORT DINGEN HELP!! :?
 
Vanaf een euro of 60 koop je een art goedgekeurd schijfremslot, laat je goed voorlichten en koop er 1 die goed strak om je schijf past.
En neem een opvallende kleur anders vergeet je hem zelf nog een keer te verwijderen voor je op de motor stapt.
 
Vanaf een euro of 60 koop je een art goedgekeurd schijfremslot, laat je goed voorlichten en koop er 1 die goed strak om je schijf past.
En neem een opvallende kleur anders vergeet je hem zelf nog een keer te verwijderen voor je op de motor stapt.

hahahaha je eraf halen heb ik al vaak gehoort, ook de gevolgen van het ER NIET afhalen.
Ze schijnen toch ook van die koortjes te hebben voor aan je stuur zodat je er aan herinnerd word...
toch???
 
Ik weet niet hoe oud je motor is maar ik heb de mijne via FBTO verzekerd, WA+ dus ook tegen diefstal, die vna mij is 11 jaar oud en daardoor hoef ik geen goedgekeurd slot hebben dus heb ik een 'gewoon' schijfremslot gekocht. Gewoon goed maar zonder de overhead kosten van de keuring. Dat scheelt. Die van mij is van ABUS. Vraag gewoon ff aan je verzekeringsmaatschappij wat voor slot je nodig hebt. Bedenk wel als ze je motor willen hebben krijgen ze hem ook wel.

Neem iig een touwtje erbij die om je stuur gaat, anders kan het je in een vergeetachtige bui nieuwe remmen kosten.

Edit: Prijzen vanaf 29 euro tot en met paar honderd. Die van mij was 49 euro
 
kijk hier:
http://www.abus.de/us/main.asp?ScreenLang=us&sid=7391778822123030411200421384163170&select=0105b02&artikel=4003318248481m (ABUS Granit Extreme Plus 59)
 
goeie tips/ hulp
thnks

verzekering loopt al maar stond niet bij dat er een slot bij MOEST
motortje is uit '85 en heeft nog wel maar 30.000km gelope
 
goeie tips/ hulp
thnks

verzekering loopt al maar stond niet bij dat er een slot bij MOEST
motortje is uit '85 en heeft nog wel maar 30.000km gelope

1985, dan kun je haar niet WA+ verzekeren, dat kan alleen tot 15 jaar oud. Dus heb je ook geen goedgekeurd slot nodig, maar check nog ff met je verzekering.
 
Heb een ABUS remschijfslot type Granit Quick 37.
Met certificaat dat ie goedgekeurd is voor de verzekering. *D

(als je maar geen Kryptonite slot koopt met ronde sleutel) ;)
 
1985, dan kun je haar niet WA+ verzekeren, dat kan alleen tot 15 jaar oud. Dus heb je ook geen goedgekeurd slot nodig, maar check nog ff met je verzekering.

Als je hem niet meer tegen diefstal zou kunnen verzekeren, heb je natuurlijk JUIST een goed slot nodig :+ Overigens is dat niet waar hoor. Je kunt je motor nog heel goed WA+ verzekeren als hij 15 jaar of ouder is. Het ligt helemaal aan de maatschappij welke eisen ze stellen m.b.t. het slot. Even in je polisvoorwaarden kijken, maar heel vaak willen ze dat je een ART goedgekeurd slot hebt.
 
Heb net een ABUS ketting gekocht (123 euro) en het slot dat daar op zit is tegelijkertijd een schijfremslot. Beter om ook een ketting te kopen waarmee je 'm aan iets vast kan zetten (heb b.v. ook een muuranker gekocht)
 
Als je hem niet meer tegen diefstal zou kunnen verzekeren, heb je natuurlijk JUIST een goed slot nodig :+ Overigens is dat niet waar hoor. Je kunt je motor nog heel goed WA+ verzekeren als hij 15 jaar of ouder is. Het ligt helemaal aan de maatschappij welke eisen ze stellen m.b.t. het slot. Even in je polisvoorwaarden kijken, maar heel vaak willen ze dat je een ART goedgekeurd slot hebt.

Heb je helemaal gelijk in. Maar bij mijn verzekering werkt het op deze manier. Het kan idd heel goed zijn dat dat bij andere verz. anders werkt. Maar je restwaarde is boven de 15 jaar oud vaak kleiner dan de extra premie op jaar basis.
 
Ik zit ook bij fbto, maar volgens mij staat er helemaal niks over sloten of een alarm of zo bij wa-plus...terwijl de dagwaarde van mij fiets nog rond de 9.000 ligt... Heb wel altijd een goeggekeurd abus-slot door mijn spaken...maar heb geen plek onderweg voor een ketting. Moet wel eerlijk bekennen dat me dat vaak niet lekker zit, als ik mijn motor ergens moet achterlaten op een vreemde plek....zet hem dan ook altijd volop in het zicht...and keep my fingers crossed!
 
Heb je helemaal gelijk in. Maar bij mijn verzekering werkt het op deze manier. Het kan idd heel goed zijn dat dat bij andere verz. anders werkt. Maar je restwaarde is boven de 15 jaar oud vaak kleiner dan de extra premie op jaar basis.

Uhhh.... :? Restwaarde kleiner? Ik kreeg voor mijn 18 jaar oude VFR nog een heel flink bedrag uitgekeerd nadat ik door iemand van mijn sokken was gereden. Veel meer dan ik er voor had betaald en véél, véél meer dan het verschil in premie tussen WA en WA+, want zo groot is dat verschil niet. Tenminste, als je een beetje no claim hebt opgebouwd dan he :X
 
Schijfremslot is wel makkelijk mee te nemen, maar ook makkelijk te omzeilen: betreffende schijf losschroeven en de motor is zo weg te rijden. Met ietwat minder remcapaciteit, maar goed, dat slot komt later wel.

Skateboard/rollerskte onder geblokkeerd wiel en hoppa zo in busje te duwen.


Moraal: leg 'm ook nog ergens aan vast en blijf alert.
 
Schijfremslot is wel makkelijk mee te nemen, maar ook makkelijk te omzeilen: betreffende schijf losschroeven en de motor is zo weg te rijden. Met ietwat minder remcapaciteit, maar goed, dat slot komt later wel.

Skateboard/rollerskte onder geblokkeerd wiel en hoppa zo in busje te duwen.


Moraal: leg 'm ook nog ergens aan vast en blijf alert.
Ik denk dat schijf verwijderen nogal een omslachtige procedure is (kost te veel tijd voor gemiddelde dief?). Als je een enkele schijf hebt is de motor behoorlijk gevaarlijk te rijden (achterrem doet op meeste motors maar weinig), en met een dubbele schijf voor moet er een stevige wig in de niet meer gebruikte remklauw worden gestopt anders heb je onvoldoende tegendruk op de andere schijf.
Optillen in een busje kan idd nog wel steeds natuurlijk, maar da's net zo goed het geval met een dik U-slot door je wiel dat stuk lastiger is mee te voeren.

Simpele tip voor remslot-herinnering: Zet je dodemans-knop op 'uit' als je het slot er op doet. Niet waterdicht natuurlijk (met name als je vergeten was de dodemans knop op uit te zetten... :o ) maar kan bij starten net voldoende vertraging geven om de grijze massa er aan te herinneren dat er nog een slot in je wiel zit. Handiger dan gefriemel met zo'n koord.
 
Hallo
Even over het remslot en de herinnering eraan.
Wat ook kan en niet duur is:
Een extra lampje in het dashboard (klinkt dat he) en een schakelaartje.
Contact aan? = lampje aan.
(neem een fel lampje)
nu moet je op een knopje drukken en het lampje gaat uit.
Ondertussen dan wel ff je slot verwijderen !!!!!
Het lampje blijft uit ook al is contact aan en loopt de motor(of niet)
Pas als contact weer uit is geweest en weer aan gezet wordt gaat het lampje weer branden. simpel en goedkoop
Nodig:
1 leuk fel lampje, 1 drukknopje en 1 relais (en een piekspaningsdiode)
Verder wat draadjes.
kosten........5 euro ?????
groets
Roco
:]
 
Rood lint aan schijfremslot, a la Remove before flight bij vliegtuigen.

Of het magneetje dat bij Abus bijgeleverd wordt idd. op je contctslot klikken.




En mijn opmerkingen hierboven waren niet bedoeld om dieven te tippen, hoeft niet, omdat e.e.a. uit de praktijk van de laatste jaren putte.
Doe er je voordeel mee, of loop via politieburo (voor diefstalaangifte) lekker zonder motor naar plek van bestemming. |( |( |(

Maar onthoud altijd de beperkingen van je slot, en helemaal je schijfremslot.
Als mega-kettingen en beugels , om je fiets ergens aan vast te zetten... soms al niet afdoende zijn, etc... |( |( |( |(
 
Als je je ketting of beugel niet aan een paal, boom (geen -PJE) kan besvestigen, kan de ketting / beugel van een desnoods onbekende medemotorrijder dienst doen.
'Loop' jouw slot door die andere en ieder kan naar believen zelf gaan waar die wil, maar beide brommerts staan iets minder slecht op slot.

Pas dan wel op dat je andermans alarm niet 'triggert' , geeft vaak zo'n pestherrie..
 
Vanaf dat ik de motor heb gekocht zit er een ABUS schijfremslot bij, ik geloof dat ik er rond de 75 euro voor heb betaald. Tevens heb ik er toen gelijk zo'n fel gekleurd koortje bij gekregen, Zag een paar jaar terug namelijk de schade die je krijgt als je het slotje vergeet. Dit was bij een collega die was vergeten zijn schijfrem slot van de kawa te halen voor dat hij ermee weg reed. |(

Ik zag in dit topic al een aantal tips om je vooral je schijfrem slot niet te vergeten. Wat ik altijd doe is het volgende: Zo gauw de motor op slot staat gaan de sleutels van de motor en het slot in het tasje van het schijfremslot. :]
 
Scijfremslot zou ik gewoon een goedgekeurde nemen. Een kleine investering maar wel een belangrijke!

En idd opletten dat je em niet vergeet eraf te halen. Heb zelf nooit een koortje gehad totdat ik em op mijn vakantie vergat en de rest van de vakantie met 1 remschijf en zonder kilometerteller heb kunnen rijden |(
Geintje koste me 110 euro voor een nieuwe ophangbeugel voor me remklauw en een nieuwe kilometerteller kabel :X
 
onze motorboer is heel gelukkig met schijfremsloten 8-)
hele volksstammen vergeten dat ding en gaan op hun bek.
kromme schijf= nieuw kopen € 300,- + valschade.
de schijf losschoeven is twee tellen werk met de makita van de gamma 8-)
dan rijden ze gewoon naar huis op jouw motor.
koop een goed beugelslot en knoop je motor aan de wereld vast, dat kan je ook niet vergeten.
als je een bijzondere motor hebt staat hij met vier man en een paar buizen zo achterin een busje dus dan helpt een alarm ook geen moer.

resume: zware ketting om een lantaarnpaal, heel ouderwets maar heel betrouwbaar.
 
de schijf losschoeven is twee tellen werk met de makita van de gamma 8-)
dan rijden ze gewoon naar huis op jouw motor.
Ik zie vast iets over het hoofd maar als de schroeven los zijn zit je nog altijd met een schijf en een remslot om je wielas: Je zal toch minstens het voorwiel er uit moeten halen voor je kunt rijden zonder al te veel geklingel-klangel? :?
Maar inderdaad: Vastleggen is natuurlijk het mooiste. Een oud mormel kopen of een curieus geval waar maar weinig interesse voor is (ik denk onwillekeurig aan mijn 12 jaar oude Africa Twin resp. Buell M2 met 74.000 op de klok) helpt ook, maar zelfs dan moet je voorzichtig blijven.
 
ja het vast zetten aan een boom of paal of wat dan ook klinkt mij ook goed in de oren, maar "knippen"ze die ook niet los. en wat zou een ander GOED alternatief zijn voor een remslot cq ketting ( losstaand van een alarminstalatie). en wat gebruiken jullie dan als slot. :?
 
Simpele tip voor remslot-herinnering: Zet je dodemans-knop op 'uit' als je het slot er op doet. Niet waterdicht natuurlijk (met name als je vergeten was de dodemans knop op uit te zetten... :o ) maar kan bij starten net voldoende vertraging geven om de grijze massa er aan te herinneren dat er nog een slot in je wiel zit. Handiger dan gefriemel met zo'n koord.

deze vind ik heeel strak, kheb bij me rijlessen wel al gehad dat ik weg wilde rijden en er gewoon niet op kwam waarom hij niet wilde starten. Tot de instructeur maar afstapte en me knoppie omzette :X oeps hehehe ( tja vrouwen :z )
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan